IZBIRNI PREDMETI NA
OŠ HAJDINA
Vsa vprašanja, ki jih imate v zvezi z izbirnimi predmeti, lahko zastavite v šolski klepetalnici (klikni)
RAČUNALNIŠTVO Mentor: Andreja Novak OPREDELITEV PREDMETA: |
Računalništvo
je naravoslovno-tehnični izbirni predmet, ki ga učenci in učenke devetletne
osnovne šole lahko izberejo v tretji triadi, to je v 7., 8. in/ali 9. razredu.
Vsakemu je namenjeno 35
ur (1 ura tedensko).
Pri teh predmetih pridobivajo temeljna znanja računalniške pismenosti, ki so potrebna pri nadaljnjem izobraževanju in vsakdanjem življenju.
Program je zasnovan nivojsko
– prilagojen je predznanju učencev in je namenjen tako začetnikom kot tudi učencem,
ki že imajo nekaj znanja pri delu z računalnikom, saj svoje znanje nadgrajujejo
z zahtevnejšimi vsebinami.
Učenci v prvem letu pridobijo osnovno računalniško pismenost.
Te osnove nadgrajujejo s sklopom multimedija in v 8.razredu in s sklopom računalniška
omrežja v 9 razredu.
Vsak učenec dela za svojim računalnikom
ter samostojno ali v skupini izdela svoj izdelek (projektna naloga, raziskovalna
naloga, elektronske prosojnice, spletna stran).
Izbirni predmet računalništvo
v osnovni šoli je dobra podlaga
za predmet informatika na srednji šoli ter za praktično uporabo računalnika
v vsakdanjem življenju.
CILJI:
LOGIKA
Mentor: Andreja Novak OPREDELITEV PREDMETA: |
![]() |
Logika se je razivjala v tesni povezavi z matematiko in filozofijo. Njeni začetki segajo v antično Grčijo in Indijo. Pojavljala se je v obliki razprav, kjer so udeleženci skušali ovreči nasprotnikove trditve.
Možnost ponovne uvedbe logike
v šole se je ponudila s pojavom večjega števila zbirk zabavnih logičnih nalog
in računalniških programov za poučevanje logike.
Logika je veda, ki proučuje metode in postopke za razlikovanje pravilnega od napačnega sklepanja. Uporabljamo jo pri matematiki, učenju jezikov, naravoslovju, tehniki in v vsakdanjem življenju. Pomaga nam razvijati sposobnosti logičnega mišljenja, natančnega izražanja in zagovarjanja svojih stališč.
Splošni cilji predmeta:
MATEMATIČNE
DELAVNICE Mentor: Kristina Žuran OPREDELITEV PREDMETA: |
Matematična delavnica sestoji
iz treh enoletnih izbirnih predmetov (Matematična delavnica 7, Matematična delavnica
8, Matematična delavnica 9), ki se zaporedoma navezujejo na vsebine pouka matematike
sedmega, osmega oz. devetega razreda devetletke. Učenec lahko obiskuje ta predmet
npr. v 7. in 9. razredu, ni nujno vsa tri leta.
Čeprav
se ta predmeto pomembno navezuje na pouk matematike pa obstajajo med obema premetoma
temeljne razlike. Pri rednem pouku matematike je nekoliko večji povdarek na
oblikovanju matematičnih pojmov in pridobivanju proceduralnih in problemskih
znanj, pri matematičnih delavnicah pa gre predvsem za zanimiv način uporabe
matematičnega znanja, več je izkustvenega učenja vsebin, znanje matematike se
poglablja v smereh, ki niso neposredno povezane z delom pri pouku matematike.
Drugačne so tudi metode dela. Gre predvsem za aktivne oblike dela, prilagojene
interesom in sposobnostim učencev. Veliko je samostojnega ali skupinskega preiskovanja,
aktivnega pridobivanja izkušenj npr. z risanjem, tlakovanjem, igranjem, modeliranjem
z materiali, izdelava plakatov, reševanje razvedrilnih nalog
(križanke, logične besedilne naloge, labirinti, …), različni zapisi števil,
naloge z vžigalicami, ugibanje števil zaporedja, kjer si učenec izmisli neko
pravilo, …
Učenci oblikujejo pozitiven
odnos do matematike, pridobivajo izkušnje in jih povezujejo z matematičnimi
znanji, razvijajo sposobnosti opazovanja, spremljanja lastnega načina razmišljanja,
prostorsko predstavljivost. Tudi
ocenjevanje je prilagojeno oblikam dela in se bistveno razlikuje od ocenjevanja
pri rednem pouku.
ŠPORTNO
PODROČJE Mentor: Tatjana Pačnik OPREDELITEV PREDMETA: |
Učenci lahko izbirajo med tremi športnimi predmeti (naravoslovno tehnični sklop): Šport za sprostitev, Šport za zdravje, Izbrani šport. Program se izvaja v 7., 8. in 9. razredu in mu je namenjenih 35 ur pouka. Je vsebinsko, organizacijsko in metodično zaokrožen v tri samostojne dele. Učenci lahko izbirajo tudi med štirimi plesnimi vsebinami (družboslovno-humanistični sklop): Ples, Standardni plesi in Družabni in starinski plesi.
CILJI:
VERSTVO
IN ETIKA
Mentor: Jože Lah OPREDELITEV PREDMETA: |
Učencem nudi možnost, da širijo svoje znanja o verstvih in etiki in tako spoznavajo druge kulture in verstva v primerjavi s krščanstvom.
CILJI:
OBDELAVA
GRADIV
Mentor: Damjan Kobale OPREDELITEV PREDMETA: |
Je triletni predmet, ki se izvaja v 7., 8. in 9. razredu. Učenci lahko izbirajo med tremi predmeti: Obdelavo lesa, umetnih mas in kovin. Učencem ponuja nova spoznanja o tehnoloških lastnostih posameznih gradiv in praktična znanja pri uporabi orodij za njihovo obdelavo.
CILJI:
ŠOLSKO
NOVINARSTVO Mentor: Majda Korošec OPREDELITEV PREDMETA: |
Je enoletni predmet in se lahko izvaja v 7., 8. ali 9. razredu. Namenjena mu je ena ura pouka tedensko. Nadgrajuje predmet slovenščine. Je del sklopa treh izbirnih predmetov (Literarni klub, Šolsko novinarstvo, Gledališki klub).
CILJI:
LIKOVNO
SNOVANJE Mentor: Romana Kiselak OPREDELITEV PREDMETA: |
Dopolnjuje vsebine likovne vzgoje. Vsebine predmeta se povezujejo s pojmi iz likovne teorije, zgodovine, umetnosti in likovne tehnologije.
CILJI:
ANGLEŠČINA
Mentor: Tatjana Lukovnjak OPREDELITEV PREDMETA: |
Je triletni predmet, ki se izvaja dve uri na teden, in sicer: v 7., 8. in 9. razredu. V 7. in 8. - 70 ur, v 9. - 64 ur.
Pri pouku se uporabljajo učbeniki Project 1, 2, delovni zvezeki, kaseta ipd.
Splošno izobraževalni pomen - uporabnost v
CILJI:
NEMŠČINA
Mentor: Branka Gaiser OPREDELITEV PREDMETA: |
Je triletni predmet, ki se izvaja dve uri na teden, in sicer: v 7., 8. in 9. razredu. V 7. in 8. - 70 ur, v 9. - 64 ur.
Pri pouku se uporabljajo učbenik, delovni zvezeki, kaseta ipd.
Splošno izobraževalni pomen - uporabnost v
CILJI:
GLASBENA
DELA Mentor: Marija Meklav OPREDELITEV PREDMETA: |
Je enoletni program, v katerem učenci spoznajo pesem, samospev, sonato, simfonijo, koncert, opero, musical, skladbe ustvarjalcev iz ljudske glasbe.Udeležujejo se tudi glasbenih prireditev.
CILJI:
GEOGRAFIJA
Mentor: Irena Mušič Goznik OPREDELITEV PREDMETA: |
Učenci lahko izbirajo med dvema predmetoma iz področja geografije, in sicer Življenje človeka na Zemlji v 8. razredu ter Raziskovanje domačega kraja v 9. razredu. Oba predmeta sta enoletna.
CILJI:
RASTLINE
IN ČLOVEK Mentor: Mateja Draškovič OPREDELITEV PREDMETA: |
Je enoletni program v obsegu 35 ur. Učenci poglobijo in razširijo spoznanje o soodvisnosti živali in rastlin. S tem spoznavajo pomen rastlin v človekovem vsakdanjem življenju in izoblikujejo pozitiven odnos do njih.
CILJI:
Mentor:Damjan Kobale OPREDELITEV PREDMETA: |
![]() |
je triletni predmet, ki se izvaja v 7., 8. in 9.razredu.Učenci lahko izbirajo med tremi astronomskimi predmeti: (Luna,Zemlja, Sonce), (Daljnogledi in planeti) in (Zvezde in vesolje). Pri astronomiji si učenci pridobijo temeljna znanja pri raziskovanju Osončja in galaksij z uporabo teleskopa, spoznavajo zakonitosti gibanja Lune in Zemlje okrog Sonca.
CILJI:
Učenci:
Učitelj:
Silva Hajšek OPREDELITEV
PREDMETA: |
Namen retorike
je, učence seznaniti z etiko dialoga, razliko med slabimi in dobrimi argumenti,
oblikami prepričljivih govorov, ki so odvisni seveda od značajev (govorcev)
in strasti (poslušalcev) in zgodovino retorike. Je enoletni program, predviden
za učence 9. razreda.
CILJI:
učenci spoznajo,
da retorika ni znanost ali umetnost, temveč veščina (spretnost oz. tehnika);
razumejo družbeno
odvisnost uspešnega prepričevanja;
spoznavajo nenapisana
pravila, ki vodijo pogovor;
spoznajo osnovne
elemente argumentativnega postopka;
usvojijo osnovne
elemente komunikacijske situacije.
RAZISKOVANJE
Učitelj: Mateja Draškovič |
OPREDELITEV PREDMETA:
Enoletni
predmet (razred: 7., 8., 9), pri katerem spoznajo odnose med živimi bitji in
njihovim okoljem ter načine onesnaževanja kopnega, vode in zraka. Spoznajo vpliv
sodobnega gospodarjenja na naravne ekosisteme in bivalno okolje človeka.
CILJI:
učenci se zavedajo potrebe po ekološko
ustreznem ravnanju z okoljem in po njegovem varovanju;
opredelijo ogrožena okolja v domačem
kraju in predlagajo ukrepe za zavarovanje;
raziskujejo naravno dediščino v
svojem kraju;
znajo razložiti medsebojne vplive
med organizmi in njihovo povezanost;
znajo smiselno razložiti pomen smotrnega
gospodarjenja za obstoj ekosistemov.
|
![]() ![]() |
OPREDELITEV PREDMETA
Pri izbirnem predmetu Sodobna priprava hrane učence poučujemo o prehrani glede na zagotavljanje in ohranjanje zdravja. Učijo se o pomembnosti varne, varovalne in zdrave prehrane ter načina priprave. Je enoletni izbirni predmet in se lahko izvaja v 7., 8. in 9. razredu. Namenjenih mu je 35 ur pouka.
CILJI PREDMETA
Učenci: