Prva stran Novice vrtec Dogodki vrtec Teden eksperimentov pri Pikapolonicah
Teden eksperimentov pri Pikapolonicah
Petek, 01 Februar 2013 01:00

TEDEN EKSPERIMENTOV

Voda je tisti naravni element, ki je za katerokoli starost otroka zelo privlačna, zanimiva in omogoča  obilico dejavnosti.  Ker  je zapadel sneg in se je ohladilo, sva želeli s sodelavko otrokom vodo v različnih agregatnih stanjih približati preko igre in različnih eksperimentov. Organizirali sva  naravoslovni teden z eksperimenti in igro  ter otrokom omogočili procesno učenje. Pred in med eksperimentiranjem sva jima zastavili veliko vprašanj, otroci pa so napovedovali rezultate in  predvidevanja. Po vsakem poizkusu smo  skupaj preverjali naše napovedi in ugotovitve ter jih beležili  na plakat, iz katerega so bile vidne spremembe in rezultati.

Otroci so napolnili lončke s snegom in vodo ter  jih postavili na polico v igralnici in zunaj. Ugotovili so, da je zunaj sneg ostal, voda pa se je spremenila v led. Sneg in led pa sta se v igralnici stalila zato, ker je zrak v igralnici topel.

Otrokom sva prikazali, kam gre voda, če je zrak topel in zakaj se posušijo luže, če zunaj sije sonce. V igralnico sva prinesli gorilnik in na njem segrevali vodo toliko časa, da je bila posoda prazna (ob tem smo opazovali spremembe in paro). Ugotovili smo, da vode ni več, da je izhlapela. Tudi voda v posodi, ki je bila postavljena na polici je izhlapela, le da smo na to čakali dva dni.

V igralnici se nam  je polila voda. Pobrisali smo jo s papirnato brisačo in ugotovili, da je voda v brisači, ker je le ta mokra. V tri posodice smo nalili vodo, jo pobarvali z vodeno barvo ter si pogledali, kako brisača vpija vodo.

Polnili smo lončke in balone z vodo, dodali semena, barve in jih postavili na mraz. Nastali so različni ledeni okraski in barvne ledene kocke, ki smo jih opazovali kako se talijo. Z njimi smo tudi risali  in opazovali sledi na  listu.

Igrali smo tudi na kozarce, ki so bili do različne višine napolnjeni z vodo in z njimi spremljali petje pesmic.

Vodo v različnih agregatnih stanjih (voda, led, para) smo si ponazorili s kroglicami - »molekulami« in plesom ob instrumentalni glasbi, kar je bilo otrokom zanimivo in jim še dodatno razjasnilo predstave. Igrali smo se na snegu, delali kepe, snežake, se smučali …

Koliko zanimivih dejavnosti, novega znanja, spoznanj in procesnega učenja  so nam prenesli eksperimenti. Ob njih sva uživali tako vzgojiteljici, kot otroci.

Fotografije dejavnosti si lahko ogledate tukaj.

Vzgojiteljici Marinka L. in Anita K.