| Teden eksperimentov pri Pikapolonicah |
| Petek, 01 Februar 2013 01:00 |
|
TEDEN EKSPERIMENTOV Voda je tisti naravni element, ki je za katerokoli starost otroka zelo privlačna, zanimiva in omogoča obilico dejavnosti. Ker je zapadel sneg in se je ohladilo, sva želeli s sodelavko otrokom vodo v različnih agregatnih stanjih približati preko igre in različnih eksperimentov. Organizirali sva naravoslovni teden z eksperimenti in igro ter otrokom omogočili procesno učenje. Pred in med eksperimentiranjem sva jima zastavili veliko vprašanj, otroci pa so napovedovali rezultate in predvidevanja. Po vsakem poizkusu smo skupaj preverjali naše napovedi in ugotovitve ter jih beležili na plakat, iz katerega so bile vidne spremembe in rezultati. Otroci so napolnili lončke s snegom in vodo ter jih postavili na polico v igralnici in zunaj. Ugotovili so, da je zunaj sneg ostal, voda pa se je spremenila v led. Sneg in led pa sta se v igralnici stalila zato, ker je zrak v igralnici topel. Otrokom sva prikazali, kam gre voda, če je zrak topel in zakaj se posušijo luže, če zunaj sije sonce. V igralnico sva prinesli gorilnik in na njem segrevali vodo toliko časa, da je bila posoda prazna (ob tem smo opazovali spremembe in paro). Ugotovili smo, da vode ni več, da je izhlapela. Tudi voda v posodi, ki je bila postavljena na polici je izhlapela, le da smo na to čakali dva dni. V igralnici se nam je polila voda. Pobrisali smo jo s papirnato brisačo in ugotovili, da je voda v brisači, ker je le ta mokra. V tri posodice smo nalili vodo, jo pobarvali z vodeno barvo ter si pogledali, kako brisača vpija vodo. Polnili smo lončke in balone z vodo, dodali semena, barve in jih postavili na mraz. Nastali so različni ledeni okraski in barvne ledene kocke, ki smo jih opazovali kako se talijo. Z njimi smo tudi risali in opazovali sledi na listu. Igrali smo tudi na kozarce, ki so bili do različne višine napolnjeni z vodo in z njimi spremljali petje pesmic. Vodo v različnih agregatnih stanjih (voda, led, para) smo si ponazorili s kroglicami - »molekulami« in plesom ob instrumentalni glasbi, kar je bilo otrokom zanimivo in jim še dodatno razjasnilo predstave. Igrali smo se na snegu, delali kepe, snežake, se smučali … Koliko zanimivih dejavnosti, novega znanja, spoznanj in procesnega učenja so nam prenesli eksperimenti. Ob njih sva uživali tako vzgojiteljici, kot otroci. Fotografije dejavnosti si lahko ogledate tukaj.
Vzgojiteljici Marinka L. in Anita K. |











