Naravoslovni teden v vrtcu Čebelica

SNEG – VODA – LED

 

 

EKSPERIMENT 1

Sneg je bil otrokom največja motivacija, ki smo ga kar v vedru prinesle v igralnico.

Otroci so napolnili lončke s snegom in vodo, jih postavili na polico v igralnico in zunaj ter jih opazovali. Ugotovitve smo pisali vsakodnevno na plakat, ki smo ga dopolnjevali.

Otroci so ugotovili, da je zunaj sneg ostal, voda pa se je spremenila v led ter,  da sta se sneg in led stalila zato, ker je zrak v igralnici toplejši.

EKSPERIMENT 2

Otrokom sva prikazali, kam gre voda, če je zrak topel in kako se posušijo luže, če zunaj sije sonce. V igralnico sva prinesli gorilnik, eden izmed otrok pa je prinesel posodo z vodo, ki smo jo segrevali toliko časa, da je bila posoda prazna (opazovali smo paro).

Ugotovili smo, da vode ni več, da je izhlapela (je šla v oblake). Tudi voda v posodi, ki je bila postavljena na polici je izhlapela, le da smo na to čakali dva dni.

EKSPERIMENT 3

V igralnici se je polila voda. Pobrisali smo jo s papirnato brisačo. Otroke sva povprašali kam je izginila voda in so rekli, da v brisačo, ker je postala mokra.

V tri posodice smo nalili vodo, jo pobarvali z vodeno barvo ter si pogledali, kako brisača vpija vodo.

VODA je tisti naravni element, ki je za katerokoli starost otroka zelo privlačna, zanimiva in omogoča  obilico dejavnosti.  Ker je bil zunaj sneg sva z vzg. želeli pobližje otrokom prikazati  različna agregatna stanja vode. Da tudi najmlajši  spoznajo sneg,  led in vodo, ki
teče. Organizirali sva naravoslovni teden z eksperimenti in otrokom omogočili procesno učenje. Veliko sva zastavljali vprašanja, pri katerih so otroci napovedovali rezultate in  predvidevanja. Po vsakem poizkusu pa smo skupaj primerjali naše napovedi ter ugotovitve.

Naravoslovni dan Naravoslovni dan Naravoslovni dan
Naravoslovni dan

EKSPERIMENT4

Ugotavljali smo kakšne zvoke dajo kozarci, napolnjeni z različno količino vode. Zvoki so bili različni in kaj hitro je bil to naš inštrument  s katerim smo spremljali pesmice.

EKPERIMENT 5

S snegom smo namočili risalni list ter po njem risali z vodenimi barvami. To je bilo za otroke pravo ustvarjanje in mešanje barv, ki so se med seboj prelivale. Nastale so krasne otroške umetnine.

ŠTAFETNA IGRA

Zaključili smo z vodnimi štafetnimi igrami. Otroke sva razdelili v dve skupini in jim razložili navodila. Prenašali so lončke z vodo, ki jih niso smeli polivati. Starejši so bili zelo dobri, mlajšim pa se je voda malo polivala. A uživali so vsi.

Tako je minil teden poln novih spoznaj in izkušenj, ki jih bomo še nadgrajevali.

 

 

 

                                                                                                                                  Darja Dolinar

Naravoslovni dan Naravoslovni dan Naravoslovni dan