PROJEKT VODA

  1. razred devetletke – TEMA: Raziskovanje tehniške zapuščine – MLINI

Otroci so prinesli knjige, slike mlinov, potokov in rek. Prebrali so knjige o vodah, izdelali plakate iz sličic, risali mlinčke na furnir in papir ter izdelovali svoje mlinčke. Uporabili so stiropor, plastične žličke, lesene palčke.Odšli so do najbližjega potočka, kjer so jih preizkusili. Naučili so se tudi pesmico o potočku.

  1. razred osemletke – TEMA: Voda - vir življenja

Delo je potekalo v skupinah. Samostojno so izvajali različne poskuse z vodo, kar jim je bilo izredno všeč.Zanimivi so jim bili vsi poskusi, najbolj všeč pa so jim bile “ plesoče “ rozine, ki so poplesavale v mineralni vodi. Tudi iskanje plavalcev in potapljačev v vodi jih je zelo pritegnilo. Otroci so ugotovitve poskusov beležili na učne liste. Naredili so tudi raziskovalne naloge na to temo.

  1. razred osemletke – TEMA: Voda – naše življenje

Otroci drugega razreda so se seznanjali z vodo na najrazličnejše načine. Spoznavali so različne oblike vode v naravi. Odšli so k reki, potoku in mlaki ter opazovali rastline in živali. Ugotavljali so tudi čistost vod v našem kraju. Z vodo so izvajali poskuse, ob katerih so se učili njenih zakonitosti. Izpolnili so opazovalne liste in rezultate dela prikazali tako, da so izdelali več plakatov.

  1. razred osemletke – TEMA: Pitna voda

Ogledali so si zajetje pitne vode za domači kraj Prevalje in poslušali razlago strokovnjaka o vzdrževanju vodnih hramov. Izračunali so, koliko kilometrov prepotuje voda, koliko ljudi skrbi za to, da pride čista pitna voda v naš dom. Učenci so bili EKO detektivi. Raziskovali so porabo pitne vode, katere snovi stečejo v odtok skupaj z uporabljeno vodo; v bližini doma so opazovali čistost vode v potokih; svoje ugotovitve so zapisovali in ilustrirali, jih med seboj primerjali, strnili spoznanja, analizirali, ugotavljali vzroke, predvidevali posledice. Pogovorili so se z vodjo oddelka za komunalno in cestno dejavnost občine Prevalje, ki jih je seznanil s projekti glede vode v občini. Za razstavo so izdelali tudi plakat.

  1. razred osemletke – TEMA: Voda je povsod

Učenci so v učilnici izvajali poskuse ( obarvaj cvet, čudežne rože – odpri cvetico, spremembe stanja in prostornine, kroženje vode, rastline oddajajo vodo skozi liste, zemlja vsebuje vodo, za kalitev semen sta potrebni toplota in voda, raztapljanje snovi v vodi, netopne snovi, čiščenje vode, izdelava papirja – recikliranje ) in si obogatili znanje o vodi z novimi spoznanji. Pisali so pesmice, uganke, rebuse, likovno ustvarjali. Vsak učenec si je izdelal mapo z opisi in ugotovitvami poskusov.

CILJI PROJEKTA: Poglabljanje in razširjanje znanja o vodi, spoznavanje različnih oblik vode, spoznavanje rastlinskega in živalskega sveta v vodi in ob njej, izvajanje različnih poskusov z vodo, utemeljitev potrebe po skrbi za čistost naših voda, učenci so spoznali, da se pitna voda ne prične in konča tam, kjer odpremo in zapremo pipo, da je voda dragocen vir in ohranimo jo lahko le, če si bomo za to vsi prizadevali.

10.jpg (74377 bytes) 13.jpg (74515 bytes) 2.jpg (91690 bytes) 1502.jpg (68654 bytes) 1503.jpg (65831 bytes) 4.jpg (67675 bytes) 3.jpg (71186 bytes)

Opis projekta za razredno stopnjo pripravila učiteljica Milena Hlupič

Predmetna stopnja:

IZVEDBA V DELAVNICAH:

1. POIŠČIMO IZVIRE VODE V KRAJU (karta Prevalj z vsemi vodnimi viri) 
2. IZKORIŠČANJE VODNIH VIROV: 
a) Voda kot vir energije nekoč (žage, mlini)
b) Voda kot vir energije danes (elektrarna)
3. PITNA VODA (poraba, varčevanje, problemi)
4. ONESNAŽENOST VODA NA PREVALJAH IN OKOLICI 
5. ODPADNE VODE
6. ŽIVLJENJE VODA
7. VODA - v "besedi" in "sliki"
8. OB SVETOVNEM DNEVU VODA (zapis misli)
9. ZDRAVLJENJE Z VODO
10. VARČEVANJE Z VODO
11. KEMIJSKA ANALIZA VODA na PREVALJAH
12. BIOLOŠKA ANALIZA VODA na PREVALJAH
13. FIZIKALNA ANALIZA VODA na PREVALJAH
14. RIBIČI IN NJIHOV PRISPEVEK K VAROVANJU VODA
15. UPORABA VODE V GOSPODINJSTVU IN VARČEVANJE
17. OČIŠČEVALNA AKCIJA: OČISTIMO BREGOVE NAŠH POTOKOV in REKE MEŽE
16. OGLED MLINA
17. OGLED MANJŠE HE V ŠIBOVJU in HE V AVSTRIJI (Golica)
18. VODNI ŠPORTI
19. PRAVLJICE -ZGODBICE O VODI
20. PRIPRAVA RAZTOPIN (računanje masnega deleža)
21. ČAJI, NAPITKI IZ ZDRAVILNIH ZELIŠČ
22. AKVARELI

URESNIČEVANJE ZAMISLI IN DEJAVNOSTI UČENCEV

METODE DELA


From March the 22nd till May the 10th 2003 pupils from the first to the eighth class took part in the scientific project dealing with water. Consequently they were exploring and investigating diverse facts about water. Participating in various workshops (everything about tea, soup-cooking workshop, chemical, biological and physical analysis of water, healing by means of water) they were working with their teachers as well as with outer cooperators or companies, eg. EKO Ravne, Public Utility Company LOG, The Fisherman's Association. 
For pupils attending the lower classes the main goal of the project was to reinforce and extend their knowledge about water. Pupils from the fifth to the eighth class mainly discussed water as the fountain of health and life in general. Furthermore they gained knowledge about ecology and thus exerted an influence on their parents.

Opis projekta za predmetno stopnjo pripravila učiteljica Dragica Brložnik