ŠOLSKO LETO 2004 / 2005
Lansko šolsko leto smo se vključili v projekt MOJE PRAVICE. S projektom so bili zadovoljni učenci,učitelji in starši, zato smo se tudi letošnje šolsko leto odločili, da sodelujemo.Pri projektu so sodelovali vsi učenci šole, ob pomoči njihovih razrednikov in učiteljev.
Na razredni stopnji je bilo vključenih 13 oddelkov od 1. do 4. razreda, na predmetni stopnji pa 12 oddelkov od 5. do 8. razreda.
Število otrok, ki so aktivno sodelovali:
- starost 6 – 10 let: 270 otrok
- starost 11 – 15 let: 279 otrok
Bistvenih sprememb pri izvajanju projekta MOJE PRAVICE v letošnjem letu ni bilo. Tudi letos so učenci spoznavali otrokove pravice, ki so jim priznane s predpisi in mednarodnimi konvencijami.
Na oglasni deski MOJE PRAVICE so bili učenci mesečno seznanjeni z novo pravico,z aktualnimi dogodki, z aktivnostmi, nanjo smo pritrjevali različen propagandni material, izdelke učencev.
Učenci so preko spletnih strani dostopili do portala MOJE PRAVICE, kjer so pridobivali različne informacije o pomenu in vsebini različnih pravic, ki so jim priznane s Konvencijo o otrokovih pravicah.
Že na začetku šolskega leta smo se z razredniki in ostalimi učitelji na šoli dogovorili, da bomo letos dali poseben poudarek ne samo na spoznavanju pravic, ampak tudi na upoštevanje njihovih dolžnosti, ki jim jih nalagajo pravice.S tem smo učence pripravili, da so se začeli nekako zavedati tudi svojih obveznosti in dolžnosti.
Ker so letošnje šolsko leto ostale v obravnavi enake pravice kot lani, smo se z razredniki dogovorili, da lahko obravnavajo tudi kakšno drugo pravico. Tako so učenci imeli možnost sami izbirati določeno pravico, o kateri so želeli izvedeti kaj več ali jo spoznati. Svoje želje so izražali pri razrednih urah ali v samem učnem procesu. Tako so spoznali pravico pred ekonomskim izkoriščanjem, pravico do zasebnosti, pravico do svobode misli, vesti in veroizpovedi,…
Učitelji so si pri spoznavanju posamezne pravice pomagali z didaktičnimi karticami in njihovimi aktivnostmi. Vključevali pa so tudi socialne igre in veščine, igre vlog, pravljice, likovno izražanje, različne ankete, skupinsko delo in mnenja učencev.
Pri svojem delu smo učitelji opazili, da lahko izvajanje projekta vnašamo k samemu pouku, saj so določene pravice vključene že v sam učni načrt in jih zaradi tega učenci obravnavajo že v okviru rednega pouka.
V okviru Otroškega šolskega parlamenta so učenci spoznavali Evropsko unijo. Vsi učenci na šoli so se ob različnih delavnicah pogovarjali o pravicah, jeziku, kulturi, izobraževanju v Evropski uniji.
V okviru evropskega Pomladnega dne je našo šolo obiskal Mihael Cigler, ki je svetovalec za evropske zadeve. Z njim so se o evropski ustavi in o EU na okrogli mizi pogovarjali učenci predmetne stopnje.
V maju so nas obiskali tudi otroci iz Češke. Predstavili so nam svojo folklorno izročilo.
MNENJE O PROJEKTU
To šolsko leto je bilo veliko lažje začeti s projektom kot lani. Učenci in učitelji so projekt poznali in ga že lansko leto nekako vzeli kot del učnega procesa. Letos smo projekt le nekoliko obogatili še z drugimi pravicami in didaktičnimi igrami tako, da učenci niso počeli enakih stvari kot prejšnje šolsko leto.
S sodelavci smo spoznali, da učence določene pravice bolj zanimajo, zato smo tem pravicam posvetili več časa. Predvsem pa smo dali poudarek ne samo na pravicah, ampak tudi na dolžnostih. Učence smo večkrat opozorili, da tam, ko se končajo pravice se začnejo tudi njihove dolžnosti.
S tem projektom veliko pridobijo tako učenci kot učitelji zelo veliko pa prispeva k pozitivni šolski klimi. Učenci novo pridobljene informacije in znanje lahko uporabljajo v novih življenjskih situacijah.
Naše mnenje je, da je učencem treba ponuditi tudi takšne teme saj si s tem pridobivajo nova spoznanja, ki jih vodijo k boljšim medsebojnim razumevanjem, strpnosti in mirnemu načinu reševanja problemov.
Vodja projekta: Mojca Pruš
ŠOLSKO LETO 2003 / 2004
Med šolskim letom 2003/2004 je na naši šoli potekal nacionalni projekt za promocijo poznavanja in učenja otrokovih pravic. Učenke, učenci, učiteljice in učitelji še premalo poznajo otrokove pravice, da bi jih lahko res spoštovali in vključili v svoje vsakdanje življenje.
6.10.2004 smo na zaključni prireditvi v Ljubljani prejeli naziv "OTROKOVIM PRAVICAM PRIJAZNA ŠOLA".
Vsak mesec smo sistematično obravnavali eno izmed otrokovih pravic pri pouku ali pri razrednih urah.
MESEC:
oktober
Pravica otroka do igre in razvedrila
AKTIVNOSTI:
S pomočjo ankete smo želeli izvedeti kdaj, s kom, kje in na kakšen način preživljajo čas za igro in razvedrilo učenci predmetne stopnje. Povprašali smo jih tudi o primernosti igrišč in njihovih predlogih zaizboljšanje. Oglejte si rezultate ankete spodaj...
NOVEMBER: pravica do zaščite otrok pred raznimi oblikami mučenja in izkoriščanja
Učenci opažajo, da naša šoli ni prijazna do invalidnih otrok, saj v prvo in drugo nadstropje
ni mogoče drugače kot po stopnicah.Pogrešajo tudi več sodelovanja staršev s šolo.
DECEMBER: pravica do družine
Razrednik so ugotovili, da se veliko učencev ni moglo odločiti katerega od staršev bi presenetili z darilom in kakšnim. Za darila so izbirali materialno zelo draga in skoraj nedosegljiva ( drag avto, ladja, hiša,…).
JANUAR: pravica do imena, državljanstva in ohranjanja identitete
Ugotovili smo:
Nekaj njihovih odgovorov:
FEBRUAR: pravica do lastne kulture in izobraževanja
MAREC: pravica do enakopravnosti
APRIL: pravica do socialnega in zdravstvenega varstva ter ustrezne življenjske ravni
MAJ: pravica do svobode izražanja, informiranja in participacije
Velika večina učencev je menila, da jih v šoli dobro sproti obveščamo o vseh pomembnih zadevah ( šolski radio, razredniki, mentorji krožkov, svetovalna služba, novinarski krožek, oglasna deska, spletna stran šole). Ne pogrešajo še kakšnega dodatnega obveščanja in so s takim načinom zadovoljni.
Učenci menijo, da imajo pomembno vlogo pri odločanju v svoji razredni skupnosti, v šolski skupnosti imajo svoje predstavnike. Menijo, da učitelji in vodstvo šole upošteva njihove predloge in mnenja, če je le mogoče ( malica, šolski ples, zaključne ekskurzije, različne dejavnosti,…).
Iz vprašalnika smo izvedeli, da se večina staršev doma pogovarja o otrokovih pravicah in sicer največ o medsebojnem razumevanju, strpnosti in prijateljstvu, kako se postaviti zase, o vlogi družine in njenem pomenu za otroka, kako prepoznati različne oblike verbalnega in fizičnega nasilja in kje poiskati pomoč v primeru nasilja. Te pravice se najbolj dotikajo otrok zato so jim tudi najbolj zanimive in se o njih radi pogovarjajo. Skoraj vsi starši so letošnje šolsko leto opazili, da so se otroci doma želeli z njimi pogovarjati o pravicah.Opažali so spremembe pri poznavanju svojih pravic in dolžnosti, spoštovanju družine in vrstnikov, pomen izobraževanja.
Če želite izvedeti več, si oglejte zaključno poročilo za šolsko leto 2003/2004.
Vodja projekta: Mojca Pruš, razredna učiteljica