Aktivnosti pri pouku Slovenskega jezika

1. Osmošolci prevaljske OŠ so že lani sodelovali na natečaju Evropsko leto jezikov in raziskovali, kako tuji jeziki vplivajo na slovenščino. Raziskovalne naloge bomo z elektronskimi prosojnicami predstavili letošnjim učencem.

Teme: Vpliv tujih jezikov na poimenovanja prevaljskih podjetij, Besedno slikovni slovar slengovskih besed prevaljskih osmošolcev, Vpliv tujih jezikov na grafite in naš govor, Besede moje babice (o germanizmih).

Pogovor o nalogah bo izhodišče za razmišljanje o jeziku, o pomenu, ogroženosti in ohranjanju materinščine, o medsebojnem vplivanju jezikov in o pomenu učenja tujih jezikov. Iz primerov bomo skušali izluščiti, (kar potrjujejo tudi sklepi nalog) da jezik najbolj ohranjamo z njegovo uporabo na vseh ravneh, da so slengovske besede modna muha, da tudi raba germanizmov v našem okolju upada. Prevzete besede pa dokazujejo, da se jeziki medsebojno tudi oplajajo.

2. Učenec Matej Slemnik bo sošolcem govorno in slikovno predstavil svoje izkušnje s švicarskim šolskim sistemom, kot ga je doživel do 4. razreda.

Učenci bodo v pogovoru primerjali oba sistema, prednosti in slabosti enega in drugega (kolikor je seveda iz osebnih izkušenj mogoče, pridobili pa bomo tudi druge vire informacij, )

Povezali se bomo z lansko učenko Martino Glogovič, ki se šola na celovški gimnaziji. Posredovala nam bo svoje izkušnje s sistemom šolanja in kaj meni o pomenu učenja tujih jezikov.

3. Kaj vse ljudi povezuje v Evropi?
Pri slovenščini, nemščini in angleščini bomo iskali pregovore, frazeme, ljudske modrosti, ki v vseh treh jezikih povzemajo stoletne človeške izkušnje in vrednote.

4. Tekmovalci za Cankarjevo priznanje bodo sošolcem predstavili letošnjo temo DRUGAČNOST. Tema je zajeta v knjigi Janje Vidmar Princeska z napako. Obravnava problem beguncev v Sloveniji. Bralci bodo predstavili svojo bralno izkušnjo. S begunskim problemom ( v in po vojni na Balkanu) pa so se srečali tudi mnogi evropski narodi. Kako so jim pomagali, kaj učenci vedo o tem, bo pokazal pogovor. Te informacije bodo primerjali z zgodbo v knjigi.

mentorica: ga. Iva Potočnik