Foto-utrinki ob predstavitvi projekta "OTROŠTVO
BREZ NASILJA IN ZLORAB"
na otroškem parlamentu OŠ Franja Goloba Prevalje
95.18 KB |
106.12 KB |
108.96 KB |
102.11 KB |
116.87 KB |
94.21 KB |
106.56 KB |
104.84 KB |
106.79 KB |
100.96 KB |
112.18 KB |
92.51 KB |
O PROJEKTU: OTROŠTVO BREZ NASILJA IN ZLORAB
Predstavljamo vam aktivnosti, ki smo jih izvajali in jih še izvajamo, da bi zmanjšali nasilje med otroki:
v decembru smo izvedli vprašalnik o nasilju med učenci (od 3. do 8. razreda);
ure oddelčnih skupnosti (januar)
1.-2. razredi (osemletke in devetletke) so prebirali zgodbice, se pogovarjali in likovno ustvarjali (Maks in progaste miške, Zaklad skalnih mišk, Mavrična ribica, Mavrična ribica, na pomoč, Hugo in njegov bratec);
3.-4. razred: Vsakdanje in nevsakdanje zgodbe;
5.-6. razred: Igre dobrega obnašanja – pozitivni program vedenja za razred;
ure državljanske vzgoje in etike (december – marec)
7. in 8. razredi so imeli naslednja predavanja:
kriminalist: Oblike nasilja, Spoznavajmo žrtve nasilja;
policist: Policijska pooblastila ob primerih nasilnega vedenja;
Vsebina delavnic:
1. razred: Reševanje konfliktne situacije, Ubogi črni muc, Kaj je spremenjeno;
2. razred: Reševanje konfliktne situacije, Zrcaljenje, Opisovanje;
3. razred: Reševanje konfliktne situacije, Pantomima, Osebni oglasi, Ali se poznamo?, Lepo dolgo življenje – jeza;
4. razred: Reševanje konfliktne situacije, Lepo dolgo življenje – jeza, Kaj bi naredil?, Sestavljanje pesmi, Klubi;
5. razred: Predstavi se (4 dejavnosti), Kaj bi storil?, Mežikanje;
6. razred: Predstavi se (pari), Moji prijatelji, Prijazni stavki;
7. razred: Osebni grb, Grafiti, Poslušanje v parih;
8. razred: Predstavi se – prodaja, "Miselni vihar" ob fotografiji, Življenjske črte – kaj mislim o samospoštovanju.
usposabljanje učencev
posrednikov (mediatorji) iz 7. in 8. razredov
srečanje z novinarjem Mirom Petkom (februar);
predstavitev vseh dejavnosti na šolskem otroškem parlamentu (februar), gostje so bili župan in drugi predstavniki občine ter predstavniki Društva prijateljev mladine;
predstavitev analize ankete o nasilju med učenci učiteljskemu zboru (februar);
predstavitev dela staršem na srečanju s starši (1.,3. in 4. razred – marec);
poročilo o vseh dejavnostih, povezanih s preprečevanjem nasilja, na seji Sveta šole (februar);
v pripravi je šolsko glasilo na to temo (izšlo bo predvidoma konec marca).
Učinki aktivnosti:
otroci se več pogovarjajo in opozarjajo na različne vrste nasilja;
določene konflikte so učenci začeli sami (medsebojno, mirno) reševati;
učenci, ki se usposabljajo za mediatorje, postajajo sami bolj strpni do drugih in iščejo različne poti za reševanje konfliktov;
učitelji smo bolj pozorni na odnose med učenci razredne in predmetne stopnje;
kljub dosedanjemu dežuranju učiteljev med odmori, smo le-to okrepili;
uvedli smo tri dežurne učence – ob obeh vhodih in na razredni stopnji, prej smo imeli le enega.
Vodji projekta OTROŠTVO BREZ NASILJA IN ZLORAB sta:
razredna stopnja - Metka Pečnik, učiteljica razrednega pouka;
predmetna stopnja - Mateja Pečnik, univ. dipl. pedagoginja in prof. sociologije.