Mi in novoletne REKLAME natisni
Prispeval Peter   
Sreda, 22. december 2010 00:37

 

REKLAME SO TU!

TOPLO UPAMO, DA ŠE NISTE NAKUPILI VSEGA ZA LETOŠNJE NOVO LETO,

KAJTI NAŠA PONUDBA JE MALCE POZNA, ZATO PA TOLIKO BOLJŠA OD KONKURENCE.

POLEG REKLAM SMO PRIPRAVILI TUDI VOŠČILNICE.

ognjemet01

Del energije, časa in kreativnosti v letošnjih aktivnostih šolske skupnosti namenjamo medijem. Koristna tema, glede na to, koliko in kaj vse nam povedo in nas prikrito pripravijo do sodb, odločitev in dejanj, ki jih po lastni presoji ne bi naredili nikoli. V tem prispevku ni govora o politiki, pač pa o reklamah. Na poplavo reklam v predbožičnem in prednovoletnem času smo prirpavili prispevek, ki smo ga na šoli predvajali skozi naš interni medij: Šolski radio. Zlasti sta se pri tem potrudili Urška Cigoj in Veronika Komelj, pri realizaciji pa sta nam priskočila na pomoč: profesionalec šolskega radia Samo Gregorčič in mentorica šolskega radia ga. Ksenja Trebovc. Preberite, zagotovo vam ne bo žal.

Peter Valič

ognjemet02

Sami o sebi menimo, da smo odrasli, trdni, odločni in da smo sposobni lastne izbire in odločitev. Pa je res tako? Svoji in samosvoji smo le do neke mere, kajti nad nami visi veliki brat, ki nam svetuje, nas usmerja in celo ukazuje. Le kdo bi bil to in kdo je ta?

To so MEDIJI. MEDIJI nam UKAZUJEJO, če si to hočemo priznati ali ne.
Kaj pa nam bi lahko mediji "ukazovali"?

Na vsakem koraku nam pripovedujejo: kaj je IN, kaj je TRENDOVSKO, kaj je SPODOBNO, LEPO, kaj se »LETOS NOSI«, katere BARVE, kateri KROJI, kaj je NUJNO za DOŽIVET, ZNOSNO, SPREJEMLJIVO, in seveda – dobrohotni namigi – česa res NE SMEMO ZAMUDITI, IZPUSTITI, PREZRETI, kje moramo BITI in kaj moramo POČETI.

Kako se jim upreti in zakaj? (nekaj nasvetov)

Že res da se nam približuje božič in je veliko obdarovanj, ampak tega je enostavno preveč. Če želimo nekomu sporočiti, da ga imamo radi, nam tega ni treba pokazati z zelo dragim darilom, ampak je dovolj že, če mu podariš kakšno malenkost.

Okoli praznikov je vse polno reklamnih plakatov, trgovine nas vabijo, saj so lepo okrašene, in ko gledamo kakšen film, le tega prekinjajo reklame, ki pravijo, kaj moraš imeti, kaj moraš kupiti. Vsak bi rad imel za božič lepše okrašeno hišo od svojega soseda. Otroci tekmujejo, kdo dobi lepše in dražje darilo za Miklavža ali Božička. Ampak ne vem pa, če je kdo do sedaj pomislil, da je pravzaprav veliko brezposelnih, ki pa ne mislijo na te neumnosti, ampak mislijo na to, kako bodo zaslužili denar za preživetje. Ti ljudje niso nič manj vredni od drugih, pa čeprav imajo skromneje okrašene hiše in si za Božič podarijo drug drugemu samo lepe želje in kakšno malenkost. SREČE se na da KUPITI!

Prazniki niso edini dnevi, ko nekomu lahko podariš darilo in mu s tem poveš, da ga imaš rad. Darila, podarjena izven praznične sezone, so mogoče še bolj iskrena od tistih, ki jih kupimo zato, ker so nam po TV-ju povedali, da jih moramo kupiti. Darilo lahko vedno podariš, pa čeprav je to samo neka navadna sreda. Če ga podariš npr. prijatelju in če je res pravi prijatelj, ga bo prav toliko vesel, če mu ga boš podaril na navaden dan ali pa na božič.

Urška Cigoj

ognjemet04

Predbožična medijska poslanica

Dream Team šolskega parlamenta sporoča:

Sporočilo Mestu in svetu:

Dragi otroci POZOR!
Mediji zadnje čase na veliko pretiravajo. S tem, da nam vsiljujejo vse možne izdelke, ki jih večinoma ne potrebujemo. Reklam je na vsakem koraku, v vsaki oddaji, na vseh radijskih in TV-postajah toliko, da so jih samo za letos pripravili za izvoz in še več. Pravzaprav za stvari, ki jih potrebujemo, ne potrebujemo reklam. Ste to že kdaj opazili?

Starši, ki hočejo zadovoljiti prošnje svojih otrok, se morajo spopasti z dejstvom, da so otroške želje v večini primerov mnogo večje od družinskih prilivov.
Se vam je že kdaj zdelo, da bo vaše življenje neprimerno boljše takrat, ko si boste kupili nekaj iz sveta reklam, nekaj, za kar ste prepričani, da brez točno tistega resnično ni možno preživeti v civilizacijski džungli? Seveda mamo in očeta zasujemo s prošnjami, moledovanjem in drugimi oblikami pritiskov.
In dosežemo svoje.
Kakšna veličastna zmaga!

Ampak kdo v tej igri dejansko doseže svoje: Mi ali mediji?

Mediji trkajo na naša čustva in so zato še posebno močni ob posebnih praznikih kot so novo leto, božič, velika noč, valentinovo pa je sploh pojem medijske oglaševalske katastrofe. S trditvami: »Če imaš koga rad, mu podari!« - kar seveda pomeni: »KUPI!«

In ljudje na to nasedejo, saj če ne bi kupili, ne bi znali odgovoriti na ključno vprašanje, ki nam ga postavljajo v reklamnih sporočilih: »Kaj pa ste podarili svojim najdražjimi za božič, novo leto, valentinovo …?«

Pogosto pozabljamo na glavni pomen božiča in to sta, ljubezen in mir do bližnjih. Kar ne pomeni, da če imaš nekoga rad, da mu moraš kupiti luksuzno darilo, da moraš praznike pričakati uničen od nakupovalne mrzlice, kuhanja in pospravljanja. Ti prazniki so zato, da bližnjim na svoj pristen in oseben način poveš, da jih imaš resnično rad in da jih iz srca podpiraš …

In za konec:
Kdo razen MEDIJEV skozi besede prijateljstva, miru, ljubezni in topline prodaja malo plastike, malo kiča in malo niča, da bodo prazniki res POPOLNI?

Na nobeno od vprašanj, ki vam jih postavljajo reklame, Vam ni treba odgovoriti.
To je edina kontrolka, ki jo pišete za čisto petico, če ne odgovorite na nobeno vprašanje.

SREČNO 2011.

Veronika Komel

ognjemet05

 

In ko ste že prepričani, da ste se ubranili vseh nemogočih, škodljivih in šokantnih reklam:

Pri pouku računalništva pripravljamo za letos reklame, in to take, da vas bodo prepričale s prve.

Predvidoma bodo objavljene jutri ali pojutrišnjem. Potrebno je zgolj še preveriti stanje zalog pri dobaviteljih in v skladiščih distributerjev, da ne bomo oglaševali izdelkov, ki so že zdavnaj pošli.

Hvala za potrpežljivost.

 

Zadnjič posodobljeno Četrtek, 06. januar 2011 00:06