IZBIRNA PREDMETA POSKUSI V KEMIJI (POK) IN KEMIJA V ŽIVLJENJU (KEŽ)
Kemijsko znanje lahko precej izboljša naše življenje, zato je dobro, da vsakdo razume kemijske zakonitosti, ki določajo lastnosti snovi in uravnavajo procese v naših telesih, domovih, bolnišnicah, proizvodnji, na kmetijah … , torej povsod, kjer deluje človek.
Zato tudi na naši šoli namenjamo kemiji veliko pozornosti in poleg obveznega predmeta kemije ponujamo učencem 8. in 9. razredov še dva izbirna predmeta: Poskusi v kemiji in Kemija v življenju.
Splošni cilji predmeta Poskusi v kemiji:
Učenci:
utrdijo in poglobijo znanje s pomočjo samostojnega eksperimentalnega dela;
razvijajo spretnosti in veščine za varno in učinkovito delo s snovmi, za eksperimentiranje in raziskovanje;
seznanijo se z raznolikimi vidiki dela v kemijskem laboratoriju;
urijo se v osnovnih tehnikah in operacijah laboratorijskega (in terenskega) eksperimentalnega dela;
usvojijo postopke eksperimentalnega (raziskovalnega) dela: od načrtovanja do izvajanja eksperimentov, opazovanja, zbiranja, beleženja, razvrščanja, analize in predstavitve podatkov (procesiranje podatkov), postavljanja zaključkov in ocenitev smiselnosti rezultatov in zaključkov ter njihovo povezovanje s teorijo in življenjskim okoljem.
Oba izbirna predmeta potekata v kemijski učilnici, kjer se srečujemo vsakih 14 dni po dve uri.
Izbirni predmet Poskusi v kemiji se izvaja že drugo leto in je namenjen učencem 8. razreda. V šolske letu 2005/06 ga obiskuje 34 učencev, ki so razdeljeni v dve skupini.
Z najrazličnejšimi atraktivnimi poskusi učenci dosegajo splošne cilje predmeta.
Poleg tega pa se urijo v medsebojni komunikaciji, ustvarjanju prijetnega delovnega vzdušja, odgovornega ravnanja in oblikovanju pozitivne samopodobe.
Kako smo pripravljali ognjičevo mazilo...
MULTIMEDIJSKA PREDSTAVITEV ŽIVLJENJA IN DELA ZNANIH KEMIKOV
Izbirni predmet Kemija v življenju se v šolskem letu 2005/06 prvič izvaja in je namenjen učencem 9. razredov. Letos ga obiskuje 23 učencev, ki so tudi razdeljeni v dve skupini.
Izbirni predmet Kemija v življenju je sestavljen iz treh modulov : Tekmovanje snovi (Kromatografija)...
...Svet brez barv bi bil dolgočasen (Spoznavanje naravnih barvil)...
PRIDOBIVANJE NARAVNIH BARVIL IN...
...NJIHOVA UPORABA
1. BARVANJE JAJC Z NARAVNIMI BARVILI
2. BARVANJE TKANIN Z NARAVNIMI BARVILI
Iz različnih virov smo pripravili naravna barvila, ki smo jih nato uporabili za barvanje lana, bombaža, svile in volne... In spodaj si lahko ogledate rezultate našega dela.
Kemija tudi diši ( Eterična olja) (slike bodo v kratkem na voljo).
Na željo učencev pa naše druženje pogosto popestrimo z zabavnimi...
... in nenavadnimi (faraonove kače, božični ognjemet) poskusi.
Namen predmeta je spoznati pomen kemije kot temeljne naravoslovne vede, ki je ključna pri reševanju problemov na različnih področjih od prehrambene, tekstilne, farmacevtske kozmetične …industrije ter medicine in kmetijstva. Hkrati predmet razvija tudi sposobnost vrednotenja vpliva kemije na razvoj umetnosti, modnih trendov, odnosa do narave in širših dogajanj v družbi.
Ob zaključku šolskega leta pa organiziramo še različne oglede, na primer ogled laboratorija v tovarni Gorenje ali v ERICU.
Naš izbirni predmet smo predstavili tudi ostalim učencem naše šole.
Če bi radi odkrili še neodkrito, ugotovili, ali kamen modrosti res obstaja, ali celo odkrili napoj večne mladosti ali pa morda pripravili le preprosto mazilo za roke ali skuhali milo oziroma z naravnimi barvili obarvali recilkliran papir, svilo, bombaž ali volno…, potem se vidimo v kletnih prostorih, v čarovniški, oprostite, kemijski učilnici številka 14.