SMUK
Smuk velja med smučarskimi disciplinami za Formulo 1, ne le zaradi
svojih značilnosti ( hitrost, atraktivnost, pogum...), pač pa tudi in
predvsem zaradi visokih stroškov s katerimi je povezana ustrezna
tehnologija treninga. Gotovo je, da si kvalitetno smukaško ekipo, s
stalnostjo rezultatov v svetovnem vrhu, lahko privoščijo le materialno
bogate smučarske dežele, vendar lahko tudi manj ''bogati'' z ustreznim
pristopom k treningu, proučevanju in izpopolnjevanju tehnologije
treninga in ustreznem testiranju materialov, dosegajo odmevne rezultate
v tako imenovanih ''hitrih'' disciplinah.
Značilnosti smuka so prav gotovo: visoka hitrost smučanja ( nad
100km/h ), dolgi zavoji kombinirani s poševnimi smuki in smuki
naravnost in skoki, ki so posledica hitrosti, terenskih oblik na
progi, individualne izbire linije smučanja in osebnih odločitev
tekmovalca o načinu premagovanja različnih terenskih oblik.
Preža je, v glavnem, nižja kot v drugih disciplinah in podrejena
čim boljši aerodinamiki in ravnotežju, amplitude nihanja težišča
so majhne, prav tako je majhna frekvenca menjave robnikov. Poleg
obvladovanja hitrosti, je v smuku izredno pomembna sposobnost
amortiziranja (blaženja - mehkega pobiranja) terenskih oblik (neravnin,
grbin, prečnih valov...) med dolgimi zavoji, v smukih poševno in v
smučanju naravnost, kar pomeni, prefinjen občutek za obremenjevanje
smuči, odlično dinamično ravnotežje, ustrezen pogum in popolna zbranost
v vsakem trenutku. Vse te lastnosti si tekmovalec pridobi v ustreznem
procesu učenja in treninga ter s tekmovalnimi izkušnjami ( natančno
poznavanje različnih tekmovalnih prog), zato med večkratnimi zmagovalci
smukov za svetovni pokal ne najdemo zelo mladih tekmovalcev.
Skoke lahko razdelimo, glede na način izvedbe, v tri glavne
skupine:
- skoki z amortizacijo
- skoki s predskokom
- skoki z odrivom

in v tri podskupine, glede na situacijo na terenu:
- skok naravnost
- skok v zavoj
- skok iz zavoja
Skoki naravnost so vseh treh vrst; z amortizacijo ali s
predskokom kadar želimo let skrajšati in z odrivom, ko
želimo (moramo) preskočiti določeno terensko obliko. Skok s predskokom
je običajni skok z odrivom, s katerim želimo preskočiti prelomnico pred
nami in pristati na strmini tik za njo.
Skoki v zavoj so z amortizacijo ali predskokom, da čim bolj
skrajšamo fazo leta in tako lažje ujamemo pravočasno linijo vhoda v
zavoj.
Skoki ob koncu zavoja so večinoma z amortizacijo, da se izognemo
trenutnemu povečanju pritiska na podlago ob zaključku zavoja in s tem
povezani, nevarni, izgubi ravnotežja tik pred in med letom po zraku.
Posebna zvrst skokov so skoki znotraj enega zavoja, ki se jim
včasih ni mogoče izogniti zaradi valovitega ali grbinastega terena in
hitrosti s katero smučamo skozi zavoj. Ko grbin (valov) ne moremo več
popolnoma amortizirati, poskušamo z natančno uravnanim odrivom, na
izbranem valu, preskočiti enega ali več naslednjih, ter mehko pristati
takoj za vrhom vala, ki smo ga izbrali za doskok. Ta oblika skoka je
uporabna tudi v superveleslalomu in veleslalomu na razritih progah,
kakršne imajo velikokrat tekmovalci z višjimi štartnimi številkami.