Jelena
Sokić
Tokrat
se vam v galeriji predstavlja Jelena Sokić, rojena 1980 v Splitu. Od leta
1998 živi in dela v Ljubljani.
2001:
Reciklaža, predstavitev kostumov, Beograd, SKC
2002: Ljubitelji, skupinska razstava slik, Kud France Prešeren
2003: Digizija, video za performans, Kud France Prešeren
2004: Ljubitelji, skupinska razstava slik, Kud France Prešeren
2004: Košček hrupa in ščepec soli, video za literarni performans, Mostovna
Njene
razpoznavne računalniške slike so razstavljene znotraj teksta, zato vam
toplo priporočamo, da se sprehodite po njem.
Posebej
bi opozorili na dejstvo, da je tudi podlaga za naslovnico in pesmi Moji
naciji (Tomislav Vrečar) delo izredno ustvarjalne Jelene Sokić.
Najlepša
hvala!

Jelena Sokić: Sotobračo

Jelena Sokić: Desiderato
|
Videostrukture
- Od zahoda do vzhoda
Kafka
je ob ogledu avtomatične panorame, zabavno-informativne fotonaprave tistega
časa, zapisal v svoj dnevnik: "Podobe
so bolj žive kot v kinu, saj dovoljujejo pogledu počitek, ki ga ima tudi
v realnosti. Film namreč predmetom, ki jih kaže, zapovrh posoja še negotovost
svojega gibanja, meni pa se zdi pomembnejša negibnost pogleda."
Avtomatična
panorama je bila naprava za gledanje fotografij. Okoli velikega valja
so bili postavljeni stoli. Pred vsakim stolom pa je bil
par kukal. Stereoskopska očala so sedečim gledalcem omogočala občutek
globine podob. Pred njihovimi očmi so se izmenjavale panorame tujih dežel.
Panorama
Nove Gorice - tega čudnega mesta, ki je zraslo na ruševinah ogromnega
goriškega pokopališča. Mesto so začeli graditi z velikim optimizmom pred
samo petdesetimi leti zaradi na novo postavljene meje med vzhodom in zahodom.
Krožen
prostor v galeriji določa svetloba mobilne videoprojekcije. Če se projektor
sredi prostora vrti okrog svoje osi, riše vizuro krožnice na valj, znotraj
katerega stojimo. Kot pri svetilniku potuje projekcijski snop po krožnici
in s projeciranimi podobami reže v temo. Na mestu svetilnika je tukaj
videoprojektor, ki osvetljuje koščke navideznega prostora.
Da
bi takšen prostor ustvarili, morata biti smer in hitrost videoprojektorja
natančno usklajeni z gibanjem, ki ga je imela kamera pri snemanju. Z enotnostjo
časa, kraja in dogajanja dosežemo občutek, da smo se znašli v statičnem
prostoru, prostoru - prikazni.
Mesto
danes. Spalno naselje, ki ga imenujemo tudi Kitajski zid, se prebuja.
V navidez zamrznjeno sliko postopoma vdira čas. Luči v stanovanjih se
prižigajo, ulične svetilke ugasnejo. Dan. Ravnodušno oko vrteče kamere
beleži naključne prizore življenja. Objektiv se postopoma približuje;
panorama mesta se vedno bolj spreminja v nerazpoznavne barvne ploskve.
Pogled
postane čas.
Anja
Medved
Kaj
je Anja povedala na Radiu Mostovna o sebi in Videostrukturah, lahko slišite,
če kliknete na spodnjo fotografijo.

|