|
Sinopsis/ Short synopsis
Kratek film z naslovom "Obrni se" prikazuje dekle, ki se v toaleti
nočnega kluba lepotiči za nočno zabavo. Pripravlja se za vstop v svet
zamaskiranih, pravilnih obrazov s pretiranim make-upom, ki je v bistvu
transformacija naravnega izraza v umeten izraz maske. Odsev njenega početja
v ogledalu v njej izzove razmišljanje o bistvu današnjega obstajanja,
ki je vsakodnevno podvrženo pritiskom potrošniške družbe in stalnosti
nadzora, ki ljudi udejanja zgolj kot poplavo črtnih kod in passwordov.
Njeno življenje je zminimalizirano na kupovanje proizvodov po nareku
komercializacije vsakdanjika v predmet masovne potrošnje, ki je
prisoten v vseh življenjskih biotopih.
Postaja ji jasno, da izgublja lastno prvobitno identiteto in
samopodobo, samospoštovanje.
Dekletove misli vstopajo v kader kot antitekst v
obliki podnapisov in nemo spremljajo dogajanje v ogledalu,
predstavljajo nekakšen kontrast popolni in lahkotni lepoti navzven in
stopnjujejo notranjo praznino in občutek preganjavice in
brezizhodnosti; morda nismo daleč od misli francoskega filozofa Felixa
Guattarija, ki predvideva obstoj popolnega nadzora nad posameznikom, ki
brez potrditve kode ne more zapustiti sobe, stanovanja, ulice ali
mesta. Skratka - da se povprašamo - katere naše odločitve so dejansko
plod zavedanja lastnega bivanja in katere so tiste, ki temeljijo na
intenzivnem medsebojnem pretoku statusnih sporočil med nami in okolico?
Short movie titled "Turn Around." is about a girl, who's
putting on some make up in the toalette of a night club in order to
prepair herself for entering to the world of overdone mascs of perfect
faces - it's in fact a transformation from natural look to an
artificial icon of urban outgoers.
The reflection in the mirror evokes thoughts about the sense of
contemporal exsistance, which is constantly under preassure of
consumption and mass control, changing people into a fload of digital
codes and passwords.
Her life is minimalized into a shopping of articles, dictated by the
comercialisation of everyday life into objects of mass consumation,
present in all biotops of living.
It's becoming clear to her that she's loosing the primal identity and
selfrespect.
Thoughts are entering the frames as an antitext in
form of subtitles and go along with scene in the mirror silently. They
represent a kind of a contrast to a perfect and light beauty on the
surface and are increasing the feeling of paranoia and lack of
prospects; we might not be far from the idea of the French philosopher
Felix Guattari, who predicts the possibility of total control over the
individual, who can not leave the room or the flat or even the city
without the code confirmation.
The question is, which choices do we make on the base of our individual
consciousness and which are made on the base of intense information
flow between ourselves and environment, filled with the simbols of
material status.
Predvajaj film Obrni se

Jelena Sokić: Žena
|
Obrni se
Samota me rešuje pred popolno izgubo identitete.
Svojo podobo iščem v odsevih izložb, ki mi narekujejo smer gibanja v
labirintu izbora.
Vsak korak čutim kot kompromis medija, ki me naredi pomembno in
vzpodbuja željo po vključenosti v projekt vtipkovanja neskončnih kod na
črnih zaslonih.
Zasvojeno telo se izgublja v krčih mentalne klavstrofobije, medtem ko
mi glasovi estetsko dovršenih in intelektualno cenenih superplakatov
obljubljajo odrešitev.
Domišljija mi kot kapljice krvi iz prsta odteka v kanalizacijo
izrabljenih fraz, pomešanih z izbljuvki izrabljenih idej.
Orgazem doživim, ko mi v lastni spalnici uspe odigrati ljubezenski
prizor iz televizijskega ekrana in pri tem uživam.
Z vsakim dotikom pustim sledi, ki se kot kristali zbirajo v tankih
plasteh spomina.
Moja ljubezen je egoistična in posesivna in se mi smehlja z barvnih
fotografij rumenega tiska.
Iz poštnega nabiralnika pobiram nerecikliran reklamni papir, v katerega
zavijam odpadke hrane, da v njem zgnijejo.
Ustvarjam časovni zastoj, ker preveč budno spremljam možganske impulze,
sosed pa je medtem pokosil travo in vzgojil dva sinova.
Stroboskopska luč v zapuščeni ulici utruja oči in jih sili k počitku.
Zbiram oblačke spanja kot krpice sala izpod kože na kurjih prsih.
Noči so brez sanj, saj so sanje preskočile plasti paralelnosti in se
reprogramirale v resničnost.
Nemirno oko se srečuje z nemirnim odsevom nadzorne kamere za ogledalom
in ohranja lasersko tirnico napetosti v napornem latentnem stanju, ki
rešuje problem prostorske vseprisotnosti na osupljivo lahkoten način.
Resničnost svoje latentne prisotnosti sporočam v svet, ko vtipkam
štirimestno PIN kodo v mobilni telefon.
V virtualnem gledališču spletne informacije je celosten zvočni zapis
občutek praske brezhibno manikiranega nohta po hrbtu podcenjujočega
tihega aplavza, ko napišem kritiko lastne predstave.
Doktor določa mojo diagnozo s hitrim predogledom stanja na moji
kreditni kartici.
Bolezen bazira na živčnih motnjah zamašenih psihosomatskih kanalov moje
samopodobe.
Odmašujejo jih psihiatri v cenikih lastnih dnevnih sob na zofah, ki so
jih skreirali oblikovalci globalnega formata z globalnimi predračuni.
Ležim v nogavicah, prihranki že dolgo pred ciljno ravnino odpovedujejo
nadaljnje sodelovanje v tekmi.
Maratonski rituali so nasekljani na kratke šprinte preizkusa zasledenih
dopingov.
Moč mišic in moč duha sta ovrednotena v brutalnem spopadu z močjo časa
in denarja.
Nosim lastno referenčno kodo v genetskem zapisu zrkla - roženica izdaja
vso mojo vrednost in kreditno sposobnost.
Delnice so porazdeljene med može ledenih pogledov, ki ukažejo vsak moj
gib v plastični ogradi, ki je redukcija mojega delovnega mesta.
Sončna svetloba je dividenda, ukradena tik pred zvonenjem budilke in na
avtocesti v nakupovalni center.
Zbiram jo v nakupovalni voziček skupaj z ostalimi artikli statusa
zapovedanega konformista.
Cena mojega samospoštovanja je zreducirana na seznam predmetov z
omejenim rokom uporabe do naslednje razprodaje.
Svet je hologram
- jogurtov,
- nizkokaloričnih napitkov,
- žvečilnih gum brez sladkorja
- genetsko razvitih paradižnikov vzorčne kilaže,
- puranjega mesa z DNKjem najtežje svinje v zgodovini agrokulture,
- krem iz placent belih podgan z vlažilnim učinkom,
- 365ih komercialnih TV kanalov,
- hitrih rešitev Dr. Phila in pravljic bratov Grimm v pajčevini
nespomina,
- 1.8 mašine z air-conditionom,
- večno neporaženim zagorelim nasmehom,
- dvemi pozdravi dnevnega sodelavca,
- spam mailinga,
- blokiranih računov,
- SMSov osebe, ki rešuje moje primitivne potrebe po ljubezni z izlivi v
kondom,
- učiteljice, ki je nadomeščala starše za določen čas zaposlitve,
- družine, ki je v ločitvenem postopku,
- boga, ki si ga naročam kot polivko v restavraciji s hitro prehrano,
- počitnic ob morju s pogledom na letalonosilko,
- satelita, ki me zaznava kot drobec v rastru naftnih džankijev,
- pregretega poletja, skaljenega v posušenem polju koruze, ki jo je
demoliral vihar,
- vprašanja, ki zbledeva ob vsaki novi uteži v fitnessu in
nadomeščaspaneczakajsemtukajobrnise
Obrni se.
Sandra Hrovat Grum in Nataša Mrkonjič
|