Masinfo Mostovna


Masinfo 9, december 2000

Članke v tej številki so napisali Tomo Božič, Valter Cijan, Simon Markič, Mitja Marussig in Marko Rusjan
Novice je zbral Sandi Maver.
Glavni in odgovorni urednik: Marko Rusjan
Tehnično urejanje: Simon Markič

Vsebina:

Marko Rusjan: Leto 2000 se izteka...
Pismo bralke
Sandi Maver: Kam naj se dam?
Simon Markič: Premalo denarja in preveč
Mitja Marussig: Spet kr neki
Valter Cijan: Intervju - Low Punch
Tomo Božič: Alex Bass
Strip


Masinfo 8
(povzetek)

 

Leto 2000 se izteka, leto 2001 priteka,
mi pa bolj ali manj stopicamo na mestu
Marko Rusjan

Vsako leto je potrebno narediti nekakšen pregled, ki naj bi nam vzbudil slabo vest ali prijetno zadovoljstvo. Odvisno od samokritike. Ker osebne samoizprašitve prepuščam vsakemu posamezniku, se bom raje usmeril na skupnostne projekte in probleme. S tem ne pristajam na strogo ločitev osebnega in družbenega, saj nas takšna pot nujno zapelje v temačne loge reakcije, tam pa ne bi rad krav pasel. Poskušam se samo izogibati raznim egotripom, ki lahko izbijejo na površje ob takšnih javnih ekshibicionističnih predstavah, kot so osebnostni prosti spisi.
Kako je z Mostovno? Toliko let, da le še starejši "verniki" in najmlajši brez zgodovinskega spomina verjamejo vanjo. Upam, da je število vernikov krepko naraslo, kajti Bog ne več samo nemo opazuje, ampak je nejevernim Tomažem poslal očitno znamenje. Kopače, delavce in asfalt v samo neposredno bližino želenih prostorov. V tem zapuščenem delu Solkana ali Nove Gorice (primerna tema za seminarsko nalogo pri Spoznavanju narave in družbe) se ta posadka doslej ni ustavljala, tako da mora biti nekaj v zvezi z Mostovno. Prva otipljiva stvar? Mogoče za širše množice, ozek krog posvečenih pa, medtem ko vi mirno spite, pripravlja še veliko ostalih manj prijetnih zadevic. Da je prišlo do famoznega dostopa k Mostovni z ulice IX. Korpusa, je bilo potrebno debelo leto kupčkanja papirjev, ki jih učinkoviti birokratski aparat, prosto po Webru, pripravlja, da ne bi prišlo do poplav, nesreč itd. Približevanje popolnosti, skratka. To je sedaj za nami in odpuščanje je baje lepa čednost. Kljub vsemu pa smo nekatere še kako potrebne korake storili tudi pri Masovni. Končno smo pridobili pisarno, ki nam služi za srečevanje, sestankovanje in podobna hiperproduktivna opravila. Masinfo izhaja s polno paro in je eden redkih takšnih projektov v Sloveniji nasploh. Ima sicer še veliko pomanjkljivosti, ki pa naj bi se v letu 2001 samodejno odpravile. Pogovori o radijski oddaji so tudi stekli, čeprav do njene realizacije še ni prišlo. Čakamo na kadrovske okrepitve. Najpomembnejša pa je gotovo bila arhitekturna delavnica, na kateri je nastala idejna zasnova objekta Mostovna. Ob tem je bila izdana priložnostna knjižica in zgodila se je prva prireditev na ozemlju Mostovne. Od tega je že nekaj mesecev, tako da smo že nekako pozabili na vse to. Pomembno pa je, da načrti za obnovo nastajajo. V prihodnjih mesecih bodo dokončani in nato je na vrsti samo še vprašanje financiranja same obnove, kar je zadolžitev Mestne občine. Glede na višino že vloženih sredstev bi bilo gotovo smotrno, da se zagotovi dovolj sredstev za celotno obnovo in je potem mir. Za vse nas in samo občino. Vsaj kar se tiče tega največjega finančnega zalogaja. Peticije jeznih krajanov proti Mostovni so pač sestavni del slovenske folklore.
Od mikrolokalnega dogajanja na globalni vrtiljak. Na lestvico vrhunskih dogodkov leta 2000 sem uvrstil proteste proti ekonomski globalizaciji po meri peščice izbranih, propad Konference o klimatskih spremembah v Haagu in dokončno zmago politične forme nad vsebino v Sloveniji. Medtem ko sem proteste že obdeloval v prejšnji številki Masinfa in se tudi dotaknil nevarnosti klimatskih sprememb, ni odveč še kakšna dodatna beseda. Ekološka kriza sama po sebi pomeni dejansko grožnjo razvoju poznokapitalistične družbe. Čeprav sicer izredno fleksibilni kapitalistični sistem išče nove rešitve za preboj omejitve rasti, ki jo narekuje planet Zemlja, v obliki t.i. Nove ekonomije, brez starih praks ne more shajati. Ogromne, zadimljene, sajaste tovarne niso samo stvar 19. stoletja, ampak jih lahko najdemo marsikje po belem svetu. Raznovrstnost stopnje razvoja kapitalistične produkcije se sicer s pomočjo globalizacijskih procesov uspešno izkorišča, vendar povečana gospodarska rast ne prinaša čistejšega okolja. Nasprotno, kljub poskusom, da bi države s pomočjo mednarodnih sporazumov nekako obvladale nezadržno slabšanje življenjskih razmer, se takšni sporazumi spremenijo v mrtve črke na papirju, ko trčijo ob interese razvoja in kopičenja denarja. Nedavni neuspeh Konference o klimatskih spremembah bi bil lahko bil razlog za posmeh apologetom kompatibilnosti tržnega modela z reševanjem ekoloških problemov, če ne bi bile stvari tako resne.
Kaj tiči za trditvijo o zmagi politične forme nad vsebino? Nanaša se na pretekle državnozborske volitve, ki so bile ne samo vsebinsko popolnoma nepomembne, ampak so celo izgubile na spektakularnosti, ki smo je bili dosedaj vajeni. Nekritičnost, nepoznavanje problematike, slepa vera v takorekoč avtomatičnost pravilne usmeritve izbrane stranke, ki naj bi uresničevala interese posameznika, so dejstvo, vendar hkrati tudi žalostna posledica odtujenosti običajnih državljanov od odločanja. Parlament, ki ga poznamo samo po njegovem pojavljanju v večernih poročilih, je daleč od ljudi in daleč od njihove volje. Odločanje poteka glede na sposobnost kandidatov, da si ustvarijo želeno medijsko podobo, ki bi najbolj odslikovala okus volivcev. Ne samo, da ni kritike, usmerjene proti posredniški demokraciji, ampak se je ostrina kritike glede načina odločanja volilne mase izgubila tudi ob sprijaznitvi z obstoječo pravno ureditvijo. Rezultat je jasen. Javna podoba sposobnega, delovnega, umirjenega birokrata je zmagala. Ostalo pa tako ni pomembno.

 

Goriško uredništvo Radia Koper nas je v predprazničnem času presenetilo z nenavadnim darilom. V hrambo so nam zaupali izbor svoje fonoteke - deset škatel črnega zlata, vinilnih reliktov iz preddigitalne dobe. CDji, MDji, DATi in ostali xDx izumi so dobre stare plošče žal obsodili na prašno pozabo, odkoder jih bo v naslednjih tednih reševala naša ekspertna skupina. Za nostalgike torej še obstaja upanje.
Z zlatimi črkami pišemo zahvalo ekipi RK NG, posebej urednici (pozdravljata vas tudi Ivica i Ljupka!)

 

Pismo bralke

Hjelow!
Hm.... kje nej začnem? Jah, nič, ....ne bom začela s tistimi klišejskimi izjavami, ki jih ponavadi ljudje, ki pišejo v takšno ali drugačno časopisje, vstavljajo na začetku svojega pisma. Torej, ne bom vam težila kako ste uredu, da imate d best cajtng, itd., itd. :) (pa no offence)
Kajti ne pišem vam zato. Pišem vam, ker sem po nekem čudnem naključju dobila v roke 7.številko vašega uredu cajtnga Masinfo. Seveda sem ga z veseljem prelistala in prebrala nekaj člankov. Ok, vse lepo in prav.... ko pa sem prisla do članka z naslovom "Prva ovira za Mostovno", ki ga je napisal Erik Bizjak, sem se pa odločila, da vam napišem par stavkov.
Torej, stvar je v tem, da bi rada omenila nekaj stvari v zvezi s temi koncertnimi dogodki za nas, mlade, na katerih baje še vedno svet stoji (le kdo nam je naložil takšno breme? ). :) No, kakorkoli že... jaz sem Nina, stara 18 let, stanujoča v Celju, torej..... daleč stran od Nove Gorice, kar sploh ne igra velike vloge, ker mladina je itak povsod v istem kurcu (pa pardon izrazu; sem pač štajerka ). :)
Zadnje čase opazam, da se tudi v Celju pojavljajo in prebujajo nekomercialni ljudje (le kdo jih ni vesel?), ki se na vso moč trudijo vzpostaviti stik z odraščajočo mladino, ki tako veselo tarna, da se med vikendom nima kam podati. Organizirajo se razni koncerti mladih nepoznanih (zaenkrat) glasbenih skupin, likovne, potopisne, gledališke, računalniške in druge delavnice. Vse to se pri nas v Celju ponavadi odvija v Mladinskem centru in moram priznati, da se moji someščani prav v lepih številkah udeležujejo teh prireditev. No, seveda se dogaja tudi polno enih drugih koncertov, ampak pustimo zdaj to.... zdaj govorim o nekomercialnih in neprofitnih zadevah (koncerti, ki se priredijo zgolj zaradi zabave in ne zaslužka, ker itak ni vstopnine). Če ne drugega, pridemo samo pogledati kaj se dogaja in če nam je všeč oz. če je vzdušje uredu, potem ostanemo...
Da pa smo dobro obveščeni o teh dogodkih v Mladinskem centru Celje (MCC), obstajajo vsakomesečne brošurice, jih dobimo v MCC-ju samem ali pa v kaksnem kafiču ali knjižnici.
No, pa to zdaj sploh ni važno. Hotela sem vam samo povedati, da je lepo, da se trudite in skušate popestriti dogajanje v Novi Gorici. To je d best, da se pri vas dogaja oz. zgodi kar nekaj koncertov.... pri nas so prireditve bolj raznolike, čeprav si želimo več koncertov slovenskih nekomercialnih hc, ska, punk, rock... bendov.
Dejstvo je, da počasi se daleč pride, kar pomeni, da ne morete pričakovati, da bodo ljudje kar takoj navalili na te koncerte in prireditve, ker itak vsi vemo, da se večina skriva po varnih "brlogih" (beri privat fešte, stalni lokalčki, itd.), iz katerih bodo ob vztrajnih in potrpežljivih organizatorjih koncertnih in drugih prireditev za mlade kmalu prikapljali na plano. Potrebno je vključiti mlade garažne bende in jih nekako angažirati, da bodo hoteli sodelovati. In seveda ZELO paziti, da ne postanjejo komercialci, ker to se ponavadi rado zgodi. :) Potem pa itak pride več ljudi na koncert (razni kolegi, znanci in firbci).
No, lahko bi še in še pisala in bluzila in vam solila pamet, a ne bom, da se vam Celjani ne zamerimo do amena. Itak nas že lep del Slovenije ne mara (pojma nimam zakaj je tako... ja, mogoče pa vem... ker nam večina še ni dala priložnosti pokazati se v dobri luči)! eh, pa to je že spet druga zgodba. nevermind
Nch, no, lepo se imejte in se naprej ustvarjajte Masinfo, pa potrudite se, da bo še kdaj kakšen izvod uletel v Celje!
dijo

Nina,
hvala za pismo in tehtne pripombe. Odlično je, če se dogaja veliko stvari in ravno to si želimo doseči z oživitvijo Mostovne. Enako pomembno je vzgajati publiko, kar z vzpodbujanjem in včasih tudi grajami poskušamo početi čimpogosteje, nenazadnje v Masinfu.
Kar se geopolitike tiče pa naslednje: Masinfo dokaj redno uleta v celjski Kljub, kot medijski mogotci pa ga seveda lahko dostavimo še kam drugam. Razdalje so relativne in vsak dan krajše, posebej pa želimo poudariti, da ima vsaj del uredništva v spominu nekaj zelo prijetnih celjskih dogodivščin, tudi brez luči ..kar pa je spet druga zgodba ;-)

 

Kam naj se dam?
Sandi Maver

Po zaprtju Pixxelpoint festivala je v naši preljubi Novi Gorici (spalnem naselju) ponovno vse po starem. Brez strahu, dragi občani, tudi v prednovoletnem času vas razen petard, domače muzike in zvenečih "mandarina" umetnikov tipa Korado&Brendi (še naprej ostajata tudi nosilca in avtorja himne novogoriškega nogometnega kolektiva Hit), ki ju bomo z odprtimi rokami pričakali na Bevkovem trgu, ne more prav nič skaliti vašega miru. Mularija bo še vedno vedrila in se z alkoholnimi zvarki ter (prepovedanimi) domačicami grela pred hramom nogovoriške kulture, Cream bo za vikende poskušal napolniti (vsaj) privee, Petrolove postajanke bodo oblegane kot vedno. Nova Gorica ni mesto! Kaj pomagajo vse zelenice, tlakovane poti, gugalnice za otroke!? Mladi ostajajo doma ali še vedno nimajo kam! To v svojem članku nazorno opiše tudi novinar Mladine, ki se je nedavno udeležil Pixxelpoint festivala in pravi: "..Drugače pa cenimo, da je Pixxelpoint nekje res zadel terno. In to s prirejanjem spremljevalnih čag in ponočevanj, ki so tri dni zračila pregovorno mrtvo mesto, v katerem se občasno mezga na tehno veselicah in ki kljub vrtanju Mostovne še nima mladinskega centra.."
Hura, res imam rad Novo Gorico, za praznike, ko se lahko odpočijem!
Da obstaja še kaj drugega kot Žablje, Bukovica in njim primerljiva zabavišča ter plesišča, smo za vas zbrali nekaj napovedi dogajanja po Sloveniji...
(glej www.rockvibe.com)

 

Premalo denarja in preveč
Simon Markič

Pred nekaj tedni so bili različni mediji spet igrišče obtožb in zagovorov, vsebina pa se je vrtela okrog delitve koncesijskih sredstev. Spomnimo se, gre za denar, ki priteka v blagajne občin, ki gostijo igralniško dejavnost in za katerega so pred leti nekateri poslanci porabili lep del svojega službovanja.
Brezdanji igralniški izviri bogastva so se od tistih časov že opazno osušili, a vseeno se je v občinsko blagajnico nateklo čednih 420 milijonov tolarjev. Kot velevajo predpisi, se jih sme potrošiti le v za to določen namen, to je razvoj turistične ponudbe in turizma nasploh. Objavljen je bil razpis za projekte in ponudniki so se pomujali s prijavami.
Dovolil si bom površnost in nezainteresiranost: ne vem, kaj vse se je prijavljalo, ne vem niti, kdo je bil nazadnje v resnici izbran, še manj me brigajo kasnejši cirkusi kdo-je-koga-poznal in kje-je-kdo-vpleten. Dovolj zgovorne so pobude, ki so bile omenjane v medijih, in nazadnje krokodilje solze občine, ki ji je zaradi "nekvalitetnosti" predlogov uspelo razdeliti le dobro polovico vsega denarja.
Kateri pa so bili projekti, ki so bili navedeni kot vredni podpore? Posodabljanje proizvodnje v MIP, ureditev gostinskega lokala v nekdanji žičnici na Sveto goro in gradnja novega hotela v Novi Gorici. Zanimivo? Morda imate kot jaz težave s povezovanjem turizma in mesno predelovalne industrije? Berite dalje. Se tudi vam zdi, da v bližnji okolici novega lokala ni čutiti pomanjkanja gostinskih obratov? Še malo potrpljenja, tudi za hotel.
Občina je torej presodila, da na razpis ni prispelo dovolj dobrih zamisli. Zelo zanimiva ugotovitev, če pogledamo, kaj se je zadnja leta v režiji občine in krajevne skupnosti uprizarjalo v mestu. Začenši z vsakomesečnimi kramarskimi semnji v centru, nadaljujoč z novoletnimi praznovanji (spomnimo se lanskega...) in ostalimi veselicami, naravnanimi na čimnižji skupni imenovalec "ljudskosti", kjer se uspešnost meri le v litrih popite žganjice in metrih požrtih klobas in za katere ne velja nobena omejitev hrupa in ure, ki se drugače tako budno nadzira. In propadli goriški sejem? Tudi ta se je v glavnem ukvarjal s kmetijskimi pridelki. Enako kot od občine podprta lokalna televizija. Namesto, da bi Nova Gorica postajala mesto, vse bolj dobiva ruralni pridih. Impulzi in spodbujanje določene vrste prireditev so pripeljali do tega, da povprečen prebivalec (in žal tudi premnogi občinski svetniki) razume samo še tisto, kar lahko poje in popije, mogoče odpelje ali pošlata. Ede, bibe, lude. Saj ne, da se ne bi spodbujala tudi "visoka kultura", a bolj zaradi lepšega. Ko gre zares, se ve, kdo je tu gospodar. Recimo: koliko Goričanov ve, kje je mestna galerija? In koliko jih ne ve, kdaj Pri hrastu kuhajo štruklje?
Po dolgih letih spodbujanja "domačnosti" je usmeritev že tako očitna, da so se predložitelji projektov samoumevno držali linije, v dobri veri, da se od njih to pač pričakuje. Razpis za koncesijska sredstva je občino postavil pred ogledalo. Ne, mi pa že nismo taki, je bil ogorčen odgovor. O ja, še kako ste. Zato tudi denar za MIP, vsem mesnim zadržkom navkljub. Ni problem, mi pojemo vse. Tudi gostiln ni nikoli preveč - Solkan je imel pred sto leti štirinajst furmanskih gostišč, danes jih vendar ne more imeti manj! Neznosna lahkost bivanja ali back to the future?
Nekaj sto milijonov tolarjev je že vsota, ki zahteva določeno mero odgovornosti. Vsaj neresno je pričakovati, da bodo v danih razmerah perspektivne zamisli kar padale z neba. Predlagani hotel je še najbolj ziheraška, kljub ugovorom, češ, saj so Hitovi hoteli zasedeni samo 59 odstotno. V resnici to pomeni že kar gnečo (na turistični obali je zasedenost skoraj dvakrat nižja), ob vikendih pa prostih sob praktično ni. Ampak hotelov ne polnijo obiskovalci okoliških gostiln ali tisti, ki rajajo na Bevkovem trgu.
Če naj bo Nova Gorica turistična občina, in če naj uživa igralniške blagodati, mora aktivneje razmisliti o svoji viziji tovrstnega razvoja. Sredstva, ki so na voljo, bi recimo lahko porabila tudi za nekaj sposobnih in razgledanih ljudi, ki bi usklajevali pričakovanja občine in interese ponudnikov storitev, skrbeli za strategijo in seveda tudi sami predlagali nove rešitve. Tako bi se počasi moralo dvigniti tudi splošno dojemanje turizma in, kar je za mesto še veliko pomembnejše, dojemanje kulture bivanja v urbanem okolju. Od nekdanjih gradov v oblakih, ki naj bi zrasli iz rulet in igralnih avtomatov, je duhovno siromašenje v nekaj leth namreč pripeljalo tako daleč, da ima občina nazadnje celo več denarja, kot ga zna porabiti.
Obstaja tudi druga možnost? Seveda, še lažja. Ob nadaljevanem podpihovanju poneumljanja se lahko vsi skupaj na hitro oblečemo v živalske kože in preselimo v kaverne pod Kekcem. Tam z razdeljevanjem igralniškega in ostalega denarja ne bomo imeli nobenih skrbi.

 

Spet kr neki
Mitja Marussig

"Kr neki" je očitno imperativ novogoriške občine pri urejanju bojda velepomembnih vprašanj, ki vplivajo in predvsem še bodo vplivala na podobo in prihodnost mesta mladih in vrtnic. Okej, že vrtnic je v GO pravzaprav le za vzorec, kljub temu pa še vedno odločno triumfirajo nad mladimi. Je že tako, nomen v Novi Gorici NON est omen. Za kaj pravzaprav gre?

V Novi Gorici se je zgodil festival Pixxelpoint 2000, relativno zahteven projekt mednarodne razstave računalniške umetnosti, ki je tudi v naše elektronsko zaplankano selo prinesel nekaj svetovljanskega duha in hkrati pokazal, da je tudi tukajšnji živelj dovzeten za - recimo mu - medij prihodnosti (čeprav gre za medij, ki je že krepko zakoreninjen v sedanjosti, a ne bi sedaj o tem). Blaž Erzetič & co so se dela lotili vztrajno, v trdni veri, da bo zadeva uspela, brez trkanja na prsi, brez pobiranja nevemkakšnih zaslug za narod, s preprosto željo narediti spodoben festival, ki se bo prijel. In ki bo mogoče tudi tistim, ki se z zadevo ne ukvarjajo, odprl vpogled v to, kaj se dogaja. Jasno, maso je treba skup zbobnati tudi s koncerti in spremljevalnimi dejavnostmi in glede na to, da je bil festival narejen precej udarniško, gre trud organizatorja(ev) toliko bolj ceniti. In tu je kleč vse zadeve.
Festival se je zgodil relativno malo časa po tem, ko je mestna občina pompozno najavila, da bo Nova Gorica postala elektronsko mesto, v katerem bo vsak imel dostop do interneta. Skratka, gre za računalniško opismenjevanje neuke raje, ki naj bi v kratkem po zaslugi mame občine lahko radostno obirala sadove tako tega, kot "onega" sveta (saj veste, svet ni eden, svetova sta dva?). Prestižno in hvalevredno, da se mestni veljaki spustijo v (pre)potrebno elektronsko avanturo. Če bo zadeva uspela, bodo dobili porcijo pohval in jasno, zapisani bodo v hall of fame goriške nomenklature, ki je prekrstila tradicionalno malomeščansko (bolj malo, manj pa meščansko) srenjo v GO.
Da pa lahko upravičeno dvomimo o tem, da bo zadeva uspela, kaže sicer malenkostna, a bistvena zadeva. Ob prebiranju gradiva za festival Pixxelpoint 2000 kljub vztrajnem brskanju in vrtanju med sponzorji nikjer ni zaslediti občine Nova Gorica (čeprav je bila zadeva kar solidno podprta, med drugim tudi s strani občine Šempeter-Vrtojba ? tako, za ilustracijo). Pojasnilo: mestna občina zagotavlja denar že za mestno galerijo, ker ta festivalu ne zaračunava npr. najemnine, je torej svoje opravila. Dodatnega denarja, jasno, ne bo dala. V redu, mogoče sem preveč naiven, ampak kako lahko neka občina, ki si na vse kriplje želi postati prvo slovensko elektronsko povezano mesto, pokaže tako ignorantski odnos do festivala, ki predstavlja novost v našem prostoru in pri katerem je težko spregledati določene vzporednice z goriškim e-projektom?! Jasno je, da občina ni Karitas, a bi z vložkom v festival (gledano čisto komercialno) lahko krepko dvignila promocijo samega mesta. Mesto s 5 milijardami tolarjev proračuna (!), bi lahko za festival "pljunilo" vsaj kak promil iz svoje težke malhe, tako, za promocijo, če ne drugega. A se mestnim velmožem zadeva očitno ne zdi preveč zanimiva. Saj verjamem, da jih večina festivala niti ne razume niti ga ni prišla vsaj pogledat, a je tako gledanje celo za značilno podalpsko zaplankanost malo protislovno.
Festival je mimo in vse pohvale tistim, ki so pri njem dejavno sodelovali. Mogoče je še najpomembnejša zadeva, ki jo je festival prinesel, da se z dobro voljo in osebnim angažiranjem da marsikaj narediti, tudi brez vseobsegajočega mecenstva mame občine. Mogoče bo festival spodbuda tudi za druge dejavosti. In komaj čakam (pa ne z veseljem, da ne bo pomote), da se bodo, ko bo treba omenjati pomembnejše dogodke v mestu v zadnjem letu, tudi mestni veljaki "spomnili", da je "Nova Gorica leta 2000 organizirala hiper pomemben festival računalniške umetnosti, ki bo njeno slavo ponesel daleč naokrog". Upam, da bomo (boste, bodo, pa saj ni pomembno kdo, ampak kaj) takrat znali občini natakniti uzde in jo "spomniti", da se s tujim perjem ne gre preveč kititi. Z upanjem, da bo zaleglo. Da karavana ne bo šla dalje in psi ne bodo utihnili. In z upanjem, da bo, če se bo hotela Nova Gorica sončiti v soju festivala Pixxelpoint, to znala tudi p(d)okazati. V nasprotnem primeru naj ostane pri Entente florale, sadi rožice in preganja ponosne lastnike pasjih drekcev. Starim tetam je to všeč, ostali pa naj imajo svoje računalniške festivale. Saj vemo, kako to gre, ne?

(Še beseda zadovoljnih soorganizatorjev: Pixxelpoint je zares odlično uspel, čeprav je pred vrati dežural rešilni avto s pripravljenimi infuzijami za delovno ekipo. Množičen obisk in pohvale so še lepša vzpodbuda za naslednje leto, ko vam bomo z neslutenimi domislicami spet jemali sapo. Rezultate, nagrade in seveda vabilo na reprizo najdete na www.pixxelpoint.org.)

 

Low Punch
Valter Cijan

Low Punch so predstavniki nekakšnega drugega vala hardkorpank bendov goriško-ajdovskega področja iz druge polovice devetdesetih letih. Po nekajletnem zavzetem delu so pravkar dočakali izid svojega debitantskega albuma Act?Revolt?Live za konglomerat 13.brat / Choose Life Records. Fantje svoj agresivni hardkor, ki se največkrat napaja pri ameriškem hc-ju s konca osemdesetih let, nadgrajujejo z melodičnejšimi kitarskimi rešitvami, ki pa nikakor ne zmehčajo njihovega zvoka.

Na kratko zgodovina benda. Kdo je v bendu, in kaj delate poleg benda?
V bendu smo Stiba (bobni), Ivo (bas), Rado (kitara) in Dean (glas). Začeli smo spomladi leta 97. Na začetku smo bolj samo preigravali že slišano ampak smo zelo hitro začeli ustvarjati svoje pesmi. Že prej smo se skupaj družili in smo se velikokrat pogovarjali o tem, da bi naredili svoj bend. Poznamo se že iz šolskih klopi, le Radota smo spoznali kasneje. Na začetku še nismo imeli pojma o igranju (kot da zdaj znamo kaj več...) in smo samo improvizirali. Zamenjali smo tudi cel kup imen za bend. Postava pa se ni nikoli spremenila. Poleg benda ima Ivo non-profit hc distro in dela nekakšen hardcore e-zin
(http://kid.kibla.org/~marjan/xstormx/), Rado ustvarja na netu page o veganizmu (naslov v nadaljevanju). Oba igrata še v bendu po imenu Elodea. Dean pa ustvarja zin in se namerava pridružiti prostovoljcem za opravljanje dobrodelnih del. Stiba pa riše stripe za koprske študise in skupaj z Deanom igra še v bendu z imenom UpJohn. Pomagamo tudi pri organizaciji koncertov, ki jih organizira 13. Brat in smo člani društva Agenti, ki se ustanavlja v Ajdovščini.

Kako ste prišli v stik s hardcore/punk glasbo?
Ivo: Vedno sem bil pristaš bolj težko zveneče glasbe in že v osnovni šoli sva skupaj z bratom poslušala metal in death metal. S HC-jem in punkom sem se prvič srečal tam pri 14-ih letih. Takrat sem poslušal bolj punkrock in pa bende kot so Exploited, Niet... Enkrat v tistem času sva šla jaz in naš bobnar Stiba na nek koncert, kjer so igrali Man in the shadow, Razlog zase in Panic overdose. To je bila zame nekakšna prelomnica. Man in the shadow so me popolnoma prevzeli. Kasneje se spoznal še Miko (Entreat.) in se preko njega seznanil še s Strife, Snapcase, the Path of the resistence... in vi me še vprašate zakaj sem sxe, haha..... Dean in Stiba: začela sva z Green Day in Sex pistols in sva bili v stilu irokez in podobnega. Kasneje pa sva se spustila globlje in poslušala vse vrste HC/punka, le Stibi metal teži. Ta glasba nama je bila všeč zaradi njene ostrine, neposrednega sporočila (to kasneje) in imela je tak poseben čar.
Rado: jst sem se nalezu od brata.

Zakaj ste se odločili za vegetarijansko/vegan dieto?
...ker s tem lahko narediš nekaj dobrega zase, živali in okolje. ...ker so živali ravno tako čuteča bitja kot človek... kar živali niso človekova last in surovina, ki jo je treba porabiti in izrabiti... ker z rejo živali uničuješ naravo...ker si z uživanjem živalske hrane uničuješ zdravje... ker... ker... ker je preveč razlogov za! če vas o tem kaj več zanima si poglejte na stran: http://kid.kibla.org/~marjan/vegan/ V bendu nismo vsi vegetarijanci niti nismo vsi vegani, niti ni pomembno kdo je kaj, to je pač svobodna izbira in vsak ima pravico do svoje odločitve.

O čem govorijo vaša besedila?
Če prelistate skozi besedila, ni težko opaziti, da je naša glavna tarča kapitalizem, saj smo prepričani, da je to glavni krivec in uničevalec človeštva, sveta... Smo tudi nasprotovalci sexizmu, rasizmu, homofobiji, netoleranci.... tako da ima to velik vpliv na naša besedila. Pač problemi, s katerimi se srečujemo v vsakdanjem življenju in kritičnost do družbe v kateri živimo.

En član v bendu je SxE.Ali lahko (Ivo) razloži kaj je SxE in kaj tebi pomeni?
Enostavno rečeno je strejter tisti, ki ne pije alkohola, ne kadi in ne uživa drog ? pač zdravo življenje brez substanc, ki bi lahko kakorkoli vplivale na tvoje počutje, zdravje. Nekateri zagreti strejterji trdijo, da je straight edge obveznost za celo življenje (Commitment for life). Smešno pa je, da dostikrat ravno ti najprej opustijo in jih vidiš čez kako leto tako pijane, da ne vejo zase. Ne bom rekel, da tisti, ki je včasih bil sxe in zdaj ni več, nikoli ni bil pravi strejter. Vsak naj presodi zase, kakšen način življenja mu najbolj ustreza. In ja, straight edge je definitivno osebna odločitev posameznika. Danes je iz sxe-ja nastale le še ena moda, neumnost in služenje denarja. Sxe je za mnoge ljudi dobil popolnoma nek drug "negativen" pomen kot pa naj bi ga imel. Moja sxe definicija se glasi nekakoma takole: Sem sxe za tiste ki niso sxe, in nisem sxe za tiste ki so sxe!

Končno ste se pretolkli do prvega CD-ja. Kaj lahko na njem pričakujemo?
Na zgoščenki bo 24 komadov. 13 komadov je novih, ostalih 11 pa iz demo kasete, ki je izšla 2 leti nazaj. Dosti ljudi je, in še vedno sprašuje po tem demotu, kar je bil tudi glavni razlog, da smo dali še teh par komadov več na CD. Poleg CD-ja bodo tudi razlage za vse komade v angleškem in slovenskem jeziku. Novi komadi so si med seboj kar različni, so bolj kvalitetno narejeni in pa tudi besedila so se izboljšala. Če primerjam s City of..., lahko rečem, da smo vsestransko napredovali. Upam da klapa ne bo samo cd nažigala, ampak da bo kdo tudi malo v tekst pogledal, ter premislil o vseh teh naših idejah... act... revolt... live!

Album se imenuje Act... revolt... live. Razložite nam pomen naslova?
Te besede sem prebral v neki knjižici, ki govori o napakah ki jih dela človeštvo (vojne, kapitalizem, seksizem...). Ker tudi naša besedila kritizirajo te napake, smo se odločili, da uporabimo kar ta naslov. Naslov pomeni da moramo ukrepati... se upreti in spremeniti te napake na bolje, kajti le tako bo lahko človeštvo preživelo. Počasi pozabljamo, kaj je že nekoč pomenila tista lepa besedica "živeti".

Kako bi nekomu razložili,ki se nikoli ni slišal za hardcore, punk in metal, kaj LowPunch igrajo?
Igramo tako glasbo, ki nam je všeč in to je zelo težko obrazložiti. Skušamo ustvariti energično glasbo s pozitivnim sporočilom in poslušljivimi melodijami. Nočemo se predalčkati, saj ima vsak svojo idejo, kako naša glasba izgleda in se sliši. To je glasba, s katero izražamo svoja prepričanja in čustva. Vsem pustimo, da si sami razlagajo našo glasbo po svoje.

Hvala za intervju! In kaj lahko od L.P. v prihodnosti pričakujemo?
Februarja v novem tisočletju bomo imeli 10 dnevno turnejo po Evropi skupaj z našimi bratci Entreat. Ko se vrnemo, se bomo verjetno spet začeli pripravljati na ponovno snemanje. Posneli naj bi tri nove komade, ki bodo na 4-way split CD-ju skupaj s Straightforward in dvema bendoma iz Nizozemske. CD naj bi izšel na nizozemski založbi Out of Step Records. Mogoče bomo izdali tudi split 7" s srbskim bendom Passing, ampak vsi ti podatki so tako nezanesljivi, da bi o njih raje za enkrat še molčal. Bomo videli s časom.

kontakt: Ivo Lozej, Ustje 5, 5270 Ajdovščina
lowpunch@yahoo.com

 

 

Zdravo !

Alex Bass je objavil novi CD-R s filmsko glasbo: Totenbuch. To je atonalna celota, sestavljena iz šestnajstih naslovov: Heydrich, Hitler, Goebbels, Himmler, Ribbentrop, Keitel, Kaltenbrunner, Frank, Rosenberg, Frick, Goring, Streicher, Seyss-Inquart, Sauckel, Jodl in Eichmann.
Navdih za ta projekt je prišel iz zgodovine: vzpon in propad tretjega reicha, proces v Nurnbergu, eksekucije... Alex Bass je kompletni avtor in izvajalec. Tudi ovitek je njegovo delo. Totenbuch (kot tudi prejšnji black metalski CD-R Cemeteryland) je izšel pri Alexovi založniški hiši Dead and gone records in ga je možno naročiti za borih 1.500 sit na tel.: 063/417-646.
Pomembno: Totenbuch je izšel ob 100. obletnici rojstva H. Himmlerja ! (7.10.1900)
Naslov: Alex Bass, Robova 13, 3000 Celje

Alex Bass: genij ali norec?
Tomo Božič

Alex Bass je ime, ki se že nekaj let bolj ali manj uspešno pojavlja na slovenski glasbeni sceni. Čeprav njegovo glasbeno znanje ne bi smelo biti vprašljivo (sodelovanje z Veronique, Don Mentony...) pa je bil Alex mnogokrat tarča opravljivih pogovorov. Kaj je pripeljalo do tega, ni bilo nikoli povsem jasno. Edina možna razlaga je mogoče ta, da smo imeli bralci teleteksta rtvs mnogokrat priložnost brati njegove samopromocijske članke na kulturnih straneh, ki so bili verjetno preveč pompozni za konzervativno šentflorjansko publiko.
Pozablja pa se, da je on glasbenik z željo po uspehu, ne glede na kvaliteto izdelka in trenutne glasbene trende. To pa je po mojem mnenju zdravo razmišljanje iskrenega glasbenika. Čista osnova, ki je tuja mnogim razosebljenim glasbenim konstruktom pri nas in na tujem. In prav to je tisto, kar naredi glasbo unikatno. V današnji družbi pa na žalost raja itak ločuje genije in norce samo še po (ekonomskem) uspehu.
Vsi neuveljavljeni artisti lahko pošljete posnetke na njegov naslov in z malo sreče vam lahko uspe kaj izdati pri Dead and gone records.
Zadnja novica: danes (10.12.2000) je Alex Bass objavil (na ttx rtvs) da kočuje svojo glasbeno pot in bo samo še vodil svojo založbo Dead and gone records.

 

Strip
ma, stripa tukaj ni. Poglejte pdf verzijo ali poiščite papirnato izdajo.

 

 

Številka 8

Tomaž Ljubič: Kaj je na stvari 22 11 00
Marko Rusjan:
Žvečenje domače salame po vegetarjansko
Ali bomo vsi umetniki ali pa nihče

 

Kaj je na stvari 22 11 00
Uradna objava v.d. direktorja zavoda

Medtem, ko je Kitajska vstopila v WTO, medtem ko ameriška demokracija voli predsednika, medtem ko Drnovšek sestavlja vlado in medtem ko Pipi raste, se stvari odvijajo tudi pri nas. Zavod je tako na osnovi pogodbe z Mestno občino Nova Gorica izbral izvajalca za pripravo izvedbene dokumentacije za adaptacijo kompleksa Mostovna. Merilom naročila je ustrezala družba Stolp, ki k samemu vodenju izvedbe projekta vključuje arhitekte, ki so sooblikovali idejni projekt zasnovan na majski arhitekturni delavnici. Tako rekoč se stvari premikajo s polno paro. Vsak trenutek je pomembnejši kot kadarkoli prej. Z izvedbo prometnega priključka postajajo pogoji za obratovanje kompleksa dosegljivi. In če je bila napoved za otvoritev kompleksa jesen 2000, bi bilo to nedvomno optimistično gledišče, pa vendar dosegljivo. Gremo.
Ob nedeljah ob 7 uri v pisarni zavoda pojasnila glede vseh projektov Masovne.

V Primorskih novicah so se pojavila, tudi s strani Zavoda podžgana, ugibanja o mladinskem hotelu na Mostovni. Zavod se zaveda potrebe in problematike, na katero smo opozorili med prvimi, zato predvidena izvedbena dokumentacija vključuje možnost nadgradnje. Problem širše razsežnosti, zato bomo rešitve skušali najti z drugimi zainteresiranimi mladinskimi in ostalimi strukturami. Nenazadnje Nova Gorica postaja študentsko mesto, tako da lahko pričakujemo tudi gradnjo študentskega naselja in morda mladinskega hotela...

 

Žvečenje domače salame po vegetarjansko
Marko Rusjan

Pri Masinfu pozdravljamo odločitev Mestnega sveta MO Nova Gorica, da podpre predlog o brezplačnem mestnem avtobusnem prevozu. Čas je že bil, da se globus zavrti zopet v levo stran. Če smo že tako leni, da ne moremo iti peš od konca Gradnikovih brigad do knjižnice, potem vsaj uporabimo avtobuse. Na ceno se ne moremo več izgovarjati. Predlagamo, da se omogoči brezplačen prevoz tudi v medkrajevnem avtobusnem in železniškem prometu.
Utopija - ker si jo želimo.

Pri Masinfu pa smo tudi "navdušeni" nad idejo o ustanovitvi nekakšne parapolicije, ki naj bi skrbela za varnost meščanov in njihovega premoženja. Povod naj bi bilo povečanje uničevanja lastnine v središču mesta. Spaček, ki ga je skotila razosebljena poznokapitalistična družba, je opazneje udaril na plan in njegovi sostvarniki bi radi po hitrem postopku izvedli detomor. Priporočamo branje Ericha Fromma Zdrava družba za boljšo perspektivo na vprašanja nasilja in družbenih bolezni. Še bolj pa nas zanimajo pooblastila takšne parapolicije. Državna policija očitno preveč upošteva ustavo in zakone, saj zbiranja na javnem mestu vsekakor ne obravnava kot prekršek ali celo kaznivo dejanje. Kot svoj prispevek v boju proti vandalizmu predlagamo naslednje ukrepe:
1. ponovna uvedba hore legalis (Dijaki in predšolski otroci se lahko brez spremstva staršev zadržujejo zunaj svojih domov do 22h. Kršenje tega predpisa se kaznuje z denarno kaznijo in uvedbo vzgojnih ukrepov.)
2. policijska ura (Med 24h in 6h zjutraj je prepovedano gibanje po mestu, razen za pooblaščene uradne osebe in goste igralnic.)
3. ustanovitev mestne vojske, ki bo nadzorovala mejo z Italijo (S tem bo razbremenjena tudi državna policija in se bo lahko aktivno vključila v varovanje zasebne lastnine.)
Menimo, da bi takšni ukrepi odpravili vse pomanjkljivosti dosedanjih ukrepov, ki so le cincali med osebno svobodo in dostojanstvom ljudi ter učinkovitim varovanjem lastnine.
Vsi za računalniki v sobah in kamere na ulice!

 

Ali bomo vsi umetniki ali pa nihče
Marko Rusjan

Kaj povzroča stihijo na goriških ulicah in ulicah podobnih polmest? Zakaj samo linearno ugotavljanje danega dejstva? Kaj res ni možno kaj več kot le vzdihovanje nad situacijo, v katero nas je potisnil glavni krivec, sistem, in drugotni krivec, sam? Nič se ne dogaja, je klasična postmoderna ugotovitev, ki ne dopušča obstanka. Svojo praznino poskuša zapolniti s hiperaktivnostjo. Toda nas hiperaktivnost ne zanima, zanima nas odprava praznine. Praznine, ki jo povzroča ujetost v vsakodnevni ritem popolnega sistema. Praznina = odtujenost. Odtujenost kot posledica delitve dela. Odprava dela, kot ga poznamo. To in še več.
Toda ne. Kdor z malim ni zadovoljen, velikega vreden ni. Pa ja ne bomo upoštevali pregovorov, ki so zrasli na zeljniku krščanske podreditve avtoriteti "naravnih" gospodarjev. Bogu kar je božjega, cesarju kar je cesarjevega. Bolezni, bedo, praznino pa si raztalajte med seboj. Če bi se zadovoljevali samo s tem, kar nam je Bog naklonil, bi bilo prekleto žalostno na tem svetu. Kdor ne zahteva vsega, malega vreden ni, bi se moralo z velikimi mastnimi črkami bleščati nad predorom v Rožno dolino. V obrambo naše teze se postavi Antonio Negri: "Imamo samo pravice in nobenih dolžnosti." (Antonio Negri: Delavci in država)
Kako torej prebuditi t.i. kulturno dogajanje v smeri njene lastne večje diferenciacije? Saj ne, da ni na pretek takšne ali drugačne kulture, vendar vse skupaj izzveni, kot da želi nekdo ustaviti čas oz. živeti v brezčasju navidezne aktivnosti. Ne potrebujemo kloniranja umetnikov. V bistvu jih ne potrebujemo. Tako kot tudi ne potrebujemo poklicnih revolucionarjev. Umetnost je samo koncept, ki ga je ustvaril vladajoči razred za zdravljenje svojih, hmm, duhovnih potreb. In saj ne boste verjeli, uporablja se kot sredstvo podreditve. V sodelovanju z religijo, od šamanov do katoliške cerkve. Vedno naj bi imela opraviti z nečim skritim. Toda ali nas tudi povezuje s "tistim skritim"? John Zerzan pravi, da nas umetnost kvečjemu oddaljuje. "Umetnost je postala medij konceptualnih sprememb, s katerimi je bil človek ločen od narave in družbeno popolnoma dominiran." (John Zerzan: The Case Against Art)
Odgovor, kje iskati tisto novo dogajanje, ki bo preraslo vse okvire omejenosti in ne bo samo po sebi sredstvo podreditve, nam morda ponudi Guy Debord: "Konec kulturne zgodovine se kaže v dveh nasprotujočih si pogledih: eden je projekt preraščanja kulturne zgodovine v totalno zgodovino, torej njeno samouničenje, drugi je naravnan v smer umetnega ohranjanja življenskih funkcij, ohranjanja mrtvega objekta za kontemplacijo. Usoda enega od gibanj se navezuje na družbeno kritiko, usoda drugega se veže na obrambo razredne oblasti." (Guy Debord: Družba spektakla) Pank je hotel zavzeti mesto prvega projekta, pa je kmalu presedlal na dolgočasno ponavljanje in utrjevanje svojih lastnih konzervativnih pozicij. Postal je prav takšen grdi dinozaver kot rokovski pretenciozneži sedemdesetih let.
Toda kje naj potem iščemo oz. ali naj sploh iščemo nove kulturne potenciale, ki bodo temeljito pretresli družbeno shemo? Prepričan sem, da se skrivajo med ljudmi, pa jim omejevalna narava družbe ne dopušča razvoja. Odpraviti je potrebno predpostavke, ki ločujejo t.i. umetnost od ostalih aktivnosti. Z njihovim zanikanjem avtomatsko poenotimo dejavnosti, ki iz poprej medsebojne vertikalne pozicije v družbi vstopijo v medsebojno horizontalno razmerje. S tem se možnost izmenjave idej in križanja znatno poveča. Predstavljajte si klasično izobraženega glasbenika, ki se znebi svoje naučene podrejenosti določenim obrazcem, in začne improvizirati ter svoje glasbeno znanje združi s spontanimi glasbenimi praksami samoukov. Podobno velja tudi za gledališče, likovno umetnost. Šola poskuša vzgojiti ljudi v občudovalce umetniške elite. Učijo nas le ljudske pesmi, ki so večinoma mrtve pesmi, in klasično glasbo, ki je nastajala v specifičnem okolju vladajočih razredov. Učiti je potrebno spreobračanje obrazcev in harmoničnih pravil. Potem bomo lahko začutili zvoke, za katere smo sedaj prikrajšani. Če obstaja kakšna kulturna alternativa, je lahko le taka. Tega, da so nekatere stvari samo drugačne od etablirane kulture, še ne moremo označiti za alternativo. Kvečjemu za vzporedno, tekmujočo umetnost. Primer: Laibach na začetku osemdesetih let in Laibach ob koncu devetdesetih let.
Pozabimo vse, kar smo se dosedaj naučili in se prepustimo domišljiji. Konec koncev je najpomembnejši proces, ne rezultat.