DRUŽABNO SREČANJE STARŠEV, OTROK IN VZGOJITELJIC V VVE PODGORA

 


Ob zaključku šolskega leta so otroci iz VVE Podgora Kuteževo pripravili kratek program za starše. Najprej so jih pozdravili s pesmijo, potem pa so nadaljevali s programom, ki so ga pripravili skupaj z vzgojiteljico Marino Grilj. Za to priložnost so se otroci pokrili z okrašenimi klobuki, ki so jih izdelali sami. Tako napravljeni so bili  pesmici Klobuček najlepša scena. Z gibalno igro »Prstki« in z izštevankami  so nasmejali starše, pozneje pa so še zaplesali in zapeli »Od glave do peta«. Povabili so starše, da so se jim pridružili in se zazibali v ritmu glasbe. Tako veselo so zaključili s pravljico, ki otroke vedno znova prevzame. Otroci so o najljubših pravljicah tudi pripovedovali. Katji je bila všeč pravljica o Lačni gosenici. Rekla je, da ji je bila najbolj všeč, ker je jedla in jedla in postala debela, na koncu pa spet lepa, saj je postala metulj.

Otroci iz VVE Podgora Kuteževo vsako leto sodelujejo v že znanem projektu »Knjigobube«. Letos so prejeli dve knjižni nagradi. Najvztrajnejša bralca sta bila Luka Perovič in Osman Mrkaljevič. Otroci so bili vključeni tudi v projekt »Smejte se z nami« in skupaj s starši doma preoblekli s pomočjo svinčnika in barvic svojo družino v klovne.

Starši so si ob tej priložnosti lahko ogledali razstavo fotografij, kjer so lahko videli svoje malčke ob različnih priložnostih skozi vse šolsko leto. Največ pozornosti je pritegnila razstava otroških risb in drugih izdelkov, ki so jih izdelovali njihovi otroci vse šolsko leto.

Tako starši kot otroci so zaključili srečanje razigrano in sproščeno, kot se za tako priložnost spodobi.

 

                             Vzgojiteljice VVE Podgora

 

MATEMATIČNA TEKMOVANJA

 

V znanju iz matematike se vsako leto pomerijo učenci od drugega do osmega razreda. «Kenguru» že nekaj let poteka po novih pravilih, v zadnjem času pa so vse naloge obdelane računalniško. Dobitniki priznanj so tako izbrani zelo neosebno.

Letos so Bronasta Vegova priznanja dobili:

Rok Jagodnik, Matej Iskra, Miha Primc, Darja Celin, Mirko Baša, Saša Štefančič, Igor Šircelj in Josip Ponjavič.

Regijskega tekmovanja so se udeležili Saša Štefančič, Igor Šircelj, Irena Celin ter Josip Ponjavič. Najbolje se je odrezala Irena.

Ob čestitkah želimo vsem še veliko veselja ob reševanju matematičnih problemov.

 

Mentorica: JANA SMAJLA

 

KAJ VEŠ O PROMETU?

 

Tudi v tem šolskem letu smo se učenci naše šole udeležili občinskega tekmovanja KAJ VEŠ O PROMETU. Tekmovali smo v dveh starostnih kategorijah. Borili smo se posamično in ekipno. Ker se pri posamičnem tekmovanju nismo dobro odrezali, smo dali vse od sebe pri ekipnem in dosegli 3. mesto, za kar je bila zaslužna tudi naša mentorica ga. Vanja Tijan.       

Vsi tekmovalci smo dobili praktične nagrade.

 

                                                   IGOR in MATEJ, 7. razred

 

V DEŽJU IN SNEGU

 

V torek zjutraj nas je zbudilo deževno vreme. Vsi smo se bali, da bo športni dan odpadel, toda kljub slabemu vremenu smo se 21. 1. 2003 odpeljali na Mašun. Tisti nesrečniki, ki so bili bolni, se na svojo žalost niso udeležili športnega dne. Na Mašunu so bili tudi vrstniki iz Knežaka. Nekateri učenci so se smučali, drugi kepali, najmlajši pa so tekmovali za Zlati sonček. Vsi mladi tekmovalci so preizkus uspešno opravili. Čeprav je bil pust deževen dan, smo se nasankali , nakepali in nasmučali. Utrujeni, premočeni in premraženi smo se pred odhodom v dolino posladkali s krofi in se ogreli z vrelim čajem.

                                 DARJA in TANJA, 5. razred

Anketa o ekološki usmerjenosti kmetij v Kočaniji

 

8.6.2003 sva se z Mirkom odpravila v Koper, kjer sva predstvila najino raziskovalno nalogo. S pomočjo učencev naše šole smo anketirali kmete v okolici naše šole o njihovi ekološki osveščenosti. Raziskovalno nalogo sva naredila pod mentorstvom učiteljic Vivijane Madotto in Vere Frank.

V Kopru sva jo predstavila pred tričlansko komisijo. Bila sva najmlajša tekmovalca med ekipami, ki so predstavljale raziskovalne naloge. Domov sva prinesla bronasto priznanje.

ROBERT LUDVIK, 6. razred

 

PRVI POMLADNI DAN

 

Enaindvajseti marec smo na naši šoli posvetili urejanju šolske okolice in problemu onesnaževanja našega planeta, predvsem voda.

Najprej smo si učenci predmetne stopnje ogledali film o reki kot o naravnem življenjskem prostoru, pred tem pa nas je učiteljica biologije opozorila na vedno večjo onesnaženost voda, ki je med drugim vzrok izumiranja številnih živalskih in rastlinskih vrst.

Za tem smo se tričlanske ekipe učencev iz posameznih razredov preizkusile v znanju ekologije. Vsak pravilen odgovor je bil nagrajen s točko. Veliko je bilo odvisno od sreče. Najbolj je bila naklonjena šestemu razredu. Vsi tekmovalci so bili za sodelovanje nagrajeni. Po malici smo se lotili urejanja šolske okolice in presajanja lončnic.

Tudi najmanjši so se v tem dopoldnevu seznanili s problemom onesnaževanja in posledicami le tega. Izdelali so transparente, ki prepovedujejo odmetavanje smeti v reke, uničevanje rastlin, ptic… Postavili smo jih v šolsko okolico. Reciklirali so star papir, si ogledali film o ekopaku in še kaj.

Tega dne smo se vsi skupaj veliko naučili o tem, kaj delati, da bi čim manj onesnaževali zemljo, vodo in zrak.

SAŠA in MEDINA, 6.razred

 

OBISK KMETIJE NA FABCIH

 

V torek, 15.4.3003, sva se z Robertom pridružila učiteljicama Zorki Žigman in Veri Frank. Odpeljali smo se na Fabce in obiskali kmetijo, po domače pri Šimčevih. Kmetija je ena prvih na našem področju, ki se je usmerila v ekološko kmetovanje.

Gospodinja Marjuča nas je lepo sprejela. Povabila nas je v hišo in nas postregla s piškoti in sokom. Piškoti so imeli poseben okus, saj so bili z domačim maslom. Gospodinja nam je pokazala pinjo, s katero je »umetla« maslo iz smetane. Pinjo sem videl prvikrat.

Gospe smo nato zastavili kar nekaj vprašanj, na katera nam je rada odgovorila. Prišli smo namreč z namenom, da spoznamo delovanje ekološke kmetije.  Povedala je, da hrano pridelujejo na zdrav način, brez uporabe gnojil in pesticidov. Njihovo delo nadzoruje Zavod za kmetijstvo, ki dvakrat letno pregleda vzorce zemlje in pridelkov. Z zanimanjem smo poslušali, kako  na naraven način pripravijo razna škropiva proti boleznim in škodljivcem. Opisala nam je, kako izdela škropivo iz kopriv, kamilic ali rmana. Povedala je, da so koprive namočene 24 ur za škropivo, če jih namakamo več, pa so že odlično gnojilo, škropiti pa z njimi rastlin ne smemo več. Povedala nam je, kako se npr.  napadom čebulne muhe izognejo s pokrivanjem čebule. Poslušali bi jo še in še, vendar smo morali nazaj, k pouku.

Pred odhodom nam je pokazala hlev, v katerem je bilo kar nekaj glav živine. Presenetilo nas je, da so telički odvezani, vendar nam je ga. Marjuča povedala, da mora biti živina na eko-kmetiji čim več zunaj in ne sme biti privezana.

V hlevu smo opazili gnezda kmečkih lastovk, gospa pa nam je povedala, da so letos prišle zelo zgodaj, že 2. aprila. Lastovke so naravni muholovci in v njihovem hlevu skorajda ni muh.

Pokazala nam je tudi čebelnjak in povedala, kako pridelujejo med. Robertu sta bila najbolj všeč njihova dva ovčarja, s katerima se je takoj spoprijateljil.

Kmetija na Fabcih je lepo urejena, napredna in priporočam, da jo obiščete tudi vi in si jo ogledate.

 

MIRKO BAŠA, 6. razred

 

V GLEDALIŠČU

 

Učenci OŠ Podgora smo se v petek, 25.4.2003, z avtobusom odpeljali v Šentjakobsko gledališče v Ljubljani.

Gledališče stoji poleg lutkovnega gledališča. Ogledali smo si predstavo V osemdesetih dneh okoli sveta. Predstava je trajala uro in pol. Bila je zelo zanimiva. Na poti domov smo se ustavili tudi na Vrhniki in si ogledali Cankarjevo rojstno hišo.

DARJA CELIN, 5.razred

 

PO POTEH KULTURNE DEDIŠČINE

 

Neki ponedeljek smo se učenci od 1. do 4. razreda OŠ Podgora odpravili na ogled nekaterih znamenitosti Prema in okolice. Predvsem nas je zanimalo, kako so živeli ljudje nekoč.

Najprej smo si na Premu ogledali grad in Kettejevo rojstno hišo, kjer je bila včasih osnovna šola, potem pa smo se odpravili v Gornjo Bitnjo. Tu smo si ogledali sedlarsko delavnico. Gospod Janko Vičič nam je predstavil poklic sedlarja, ki izumira. On se ga je naučil od svojega očeta. Predstavil nam je številne komate, ki so velika dragocenost delavnice in številno orodje, ki ga uporablja pri svojem delu. Peljal nas je tudi v rastlinjak, kjer nam je nazorno pokazal, kaj vse je treba narediti, preden pride solata iz njihove kmetije na prodajne police.

Od tu smo šli v Novakov mlin. Gospa razredničarka nam je že v šoli povedala, da bomo prečkali reko Reko po brvi. Tega smo se nekateri bali, vendar je bil sprehod po brvi pravo doživetje. Gospod in gospa Dolgan, lastnika mlina, sta nam povedala, da v mlinu ne meljejo, da pa bi lahko. Pri Novakovih imajo tudi črno kuhinjo. Učenci smo se posedli okrog ognjišča, sredi katerega je visel kotel. Pod njim je gorelo nekaj polen. Bilo je zelo prijetno toplo. Tudi zunaj nas je dobro ogrelo, zato nam je gospodinja postregla s sokom.

V tem popoldnevu smo izvedeli veliko o življenju naših prednikov. Najbolj sta nas navdušili domačiji, ki smo si ju ogledali.

TADEJA LOGAR, 3. razred

 

KDAJ BO MOČNIK?

 

Proti koncu druge šolske ure učenci pogledujejo na uro in nestrpno čakajo malico. Včasih se kdo med njimi spozabi in vpraša »Tovarišica, kaj je danes za malico?«. Ob zvonjenju jih nihče ne ustavi. Stečejo do jedilnice, nato pa se postavijo v dolgo vrsto. Večkrat pokukajo v sosedovo skodelico: tebi pa je kuharica dala več. Ni pošteno«.  Vrsta za malico se nato začne podaljševati z učenci, ki bi želeli dodatek, učenci nestrpno mešajo po prazni skodelici, čakajoč na dodatek.

Velikokrat me ustavijo na hodniku in sprašujejo: »Kdaj bo močnik?« Ob mojem prihodu na šolo me je to precej presenetilo, saj velja nepisano pravilo v šolah po Sloveniji, da učenci jedo le ocvrt krompir, pico ali pa sendviče. Po anketi, ki sem jo izvedla med našimi učenci, pa si želijo pašto-fižol, joto, mlečni zdrob in seveda pico. 

Zakaj tako? Prav gotovo k temu pripomore kuharska žlica naše Majde, ki zna jedi okusno pripraviti. Hrana je sveža in prijetno dišeča. Učenci pojedo v urejeni jedilnici, sede kar tudi pripomore k užitku pri jedi.

Malicajo vsi učenci naše šole, kar je tudi pohvalno. Večina med njimi prihaja v šolo zgodaj, pred sedmo. Običajno doma ne zajtrkujejo (80%), v šoli pa so do dvanajste ure. Malica je tisti obrok, ki jim daje energijo za opravljanje vseh šolskih obveznosti, kar se lahko lepo vidi, saj so nekateri učenci po malici kot bi se zbudili. Glede na to, da ima večina učencev pozno kosilo (okrog 15. ure)  jim je malica nujno potrebna.

Jedilnike sestavi kuharica, občasno jih pregledava, da vsebujejo vse hranilne snovi, ki jih mlad organizem potrebuje.

Da bomo vsi zadovoljni, pa lahko storimo še marsikaj: pri jemanju papirnatih prtičkov pazimo, da vzamemo samo enega, tako pripomoremo tudi k ohranjanju narave. Po malici lahko pospravi vsak za seboj, tako bo dežurni učenec imel manj dela, kuharici pa bo tudi lažje ločiti pribor, kruh in lončke, če bodo na vozičku pospravljeni posebej. Za konec naj citiram našega lanskoletnega učenca: »Malica je najboljša stvar na šoli«.

Vodja prehrane na OŠ Podgora

 

SLOVO OD ŠOLSKEGA LETA

 

24. junija smo se poslovili od letošnjega šolskega leta. Na prireditvi smo nastopali učenci vseh razredov z eno točko. Program sta povezovali Barbara in Mateja. Najbolj je vžgala Andreja Šestan iz 7. razreda s pesmijo Super boy.

Po proslavi so nam učiteljice razdelile spričevala in priznanja. Prej kot smo se razšli, smo se pogostili s sladoledom in veselo odkorakali počitnicam naproti.

 

UČENCI OŠ PODGORA

 

 

 

Ob zaključku pouka v šolskem letu 2002/03 se v imenu otrok in delavcev VVE in OŠ Podgora

 

ZAHVALJUJEM

 

vsem posameznikom, društvom, organizacijam in sponzorjem za izkazano pomoč. Še posebej se zahvaljujemo staršem naših otrok za njihovo pomoč pri izvajanju dejavnosti in sodelovanje med šolskim letom. Prepričan sem, da tudi v prihodnje lahko računamo na vašo podporo.

 

Kuteževo, 20. 6. 2003                                                                                                               Ravnatelj:

 

                                                       Milan Dekleva,

                                                  univ.dipl.pedagog

 

 

PRED NOVIM ŠOLSKIM LETOM 2003/04

 

Ni nam še uspelo pripraviti vseh poročil za preteklo šolsko leto, pa smo  že globoko v pripravah za novo. Lahko bi rekli da je prelomno, saj vstopamo v devetletni program tudi z učenci zadnjega triletja.

Številna srečanja s starši, poglobljeno načrtovanje, izobraževanja učiteljev, izpeljane aktivnosti po načrtovanem programu so zagotovilo, da nas devetletka z učenci 7. razreda ne bo presenetila. Kar nekaj izkušenj že imamo z razredno stopnjo in v največji možni meri smo jih prenesli tudi na ostale učitelje. Prenovljeni programi prinašajo novosti izbirnih predmetov, novosti fleksibilne diferenciacije pri pouku SLO, MAT in ANJ, nove predmete, nove dneve dejavnosti in predvsem nov način dela z učenci.

 

Pomembne novosti čakajo tudi učence in učiteljico 3.razreda devetletke, od obveznega plavalnega tečaja, do neobveznega nacionalnega preizkusa znanja in še številne druge. O teh in ostalih pomembnih vsebinah pa bomo več spregovorili na naših skupnih srečanjih v prihodnjem šolskem letu.

 

V preteklem šolskem letu smo opravili pomembno delo, zato se nanj lahko ozremo z zadovoljstvom, v prihajajočem pa nas čakajo nove preizkušnje, tudi prijetne obletnice.

Pomembno je, da jih dočakamo spočiti in pripravljeni, ravno tako pa tudi vi starši in vaši otroci, zato veselo na počitnice in po nove moči.

 

Vsem skupaj zato nasvidenje v jeseni, 1. septembra (o uri in voznih redih boste pravočasno obveščeni)!

 

Kuteževo, 4.7. 2003                                                               Ravnatelj:

 

                                                    Milan Dekleva,

                                             univ.dipl.pedagog