PROJEKT

OŠ Cirkulane - Zavrč

  GIBANJE ZA ZDRAVJE

 

Vodja projektnega tima: Darka KOROŠAK

 PROJEKT: GIBANJE ZA ZDRAVJE

Način, kako danes ljudje živimo in poti, ki jih izbiramo v svojem življenju, kažejo na številna protislovja in neskladja.Ta neskladja se kažejo predvsem v odnosu do samih sebe, v odnosu do drugih in do življenjskega okolja, v  katerem prebivamo.Današnji način življenja omogoča hitrejše in učinkovitejše povezovanje in komuniciranje, hkrati pa omejuje in ograjuje človeka, tako da je vedno dlje od sožitja in povezanosti z naravo, vedno dlje od soljudi in tudi vedno dlje od udejstvovanja v naravi in naravnega telesnega gibanja.

Športna vzgoja v šoli bi naj predstavljala tudi proces motivacije za šport in proces socializacije, ki vključuje razvijanje družbenih vrednot, norm, etičnih načel in vzorcev vedenja.

Kot prosvetni delavci se na naši šoli zavedamo, da moramo otrokom zagotoviti gibalno-športne aktivnosti, ki bodo namenjene VSEM in VSAKOMUR, zato smo v tem šolskem letu izvedli projekt z naslovom Gibanje za zdravje.Otroci so polni energije, nenehno se gibljejo in raziskujejo.Vse kar se učimo, vse, kar smo doživeli, vse, kar čutimo in mislimo, ni zapisano le v naših možganih, temveč tudi v našem telesu in mišicah.Aktivnost, gibanje in vključevanje celotnega telesa je tisto, kar jih polni z energijo in jim daje vedno nov zagon. 

Sprejemanje, dajanje, gibanje, ritem….To so darovi,ki jih v sebi nosijo tudi najbolj enostavne otroške igre; to so temelji brez katerih ni mogoče graditi uspešnega človeka, zato smo se odločili, da se bomo v tem projektu predvsem igrali, veselili, se družili in G I B A L I !

CILJI celoletne aktivnosti:

Ø       razvijanje medsebojnega sodelovanja,

Ø       razvijanje prijateljstva,

Ø       urjenje gibalnih sposobnosti,

Ø       aktivno preživljanje prostega časa na snegu,

Ø       razvijanje motoričnih spretnosti,

Ø       druženje-socializacija,

Ø       upoštevanje pravil,

Ø       naravno telesno gibanje v naravi,

Ø       razvijanje odnosa do narave,

Ø       razvedriti in sprostiti se,

Ø       spoznati otroške igre nekoč in danes,

Ø       sprostiti domišljijo,

Ø       naučiti se nekaj plesnih korakov.

 VSEBINE preko katerih smo realizirali zgoraj omenjene cilje:

 Ø       Snežak Martin vabi na Žigov breg.

Ø       Aktivno gibanje učencev naše šole-anketa.

 

 Ø       Pohod v naravo (nabiranje materiala za koše in trstenke).

Ø       Igre z žogo.

Ø       Pomen aktivnega gibanja za zdravje.

Ø       Zlati sonček.

Ø       Otroške igre nekoč in danes.

Ø       Skupinske igre v naravi.

Ø       Tudi ples je gibanje.

Ø       Športi dan- pohod na Boč.

Ø       Šola v naravi-6.r (Rakov Škocjan).

Ø       Planinski krožek s svojimi aktivnostmi.

Ø       Seminar za učitelje FitClub Slovenije, Barbara Konda.

Ø       Predavanje za starše o gibalni vzgoji (Matevž Petelin-specialist motopedagog iz Pedagoške fakultete v Ljubljani).

Ø       Redna telovadba učiteljic v zimskem času v Zavrču pod vodstvom športnega pedagoga Matjaža Zelenika.

Ø       Dihalne vaje (učiteljica glasbe Irena Sabler )

 Zbrali smo nekaj utrinkov, misli ter del učencev, ki Vam jih želimo predstaviti.

Da bomo FIT (da smo telesno in duševno zdravi in aktivni).

Vsakdo bi se rad počutil telesno in duševno zdrav, vsakdo bi rad bil FIT).

Zakaj naj bomo aktivni?

Manjše tveganje za srčne bolezni in možgansko kap

Več življenjske  moči

 Mogoče celo misliš, da si FIT, vendar :

- si zasopihan, če moraš po stopnicah

- te grabi strah, če moraš peš

- ugotavljaš, da nimaš energije, da bi počel stvari, ki te veselijo

 S telesno dejavnostjo začni postopno. Kmalu se boš počutil zelo dobro.

 Zato, da bi telovadil ti ni treba zdoma. V stanovanju, hiši ali zunaj nje je dovolj dela, ki ti lahko nudi možnost za gibanje.

 Če boš telesno in duševno aktiven, boš imel:

q       Manjše tveganje za nastanek OSTEOPOROZE (krhke kosti)

q       Večje samozaupanje

q       Lepša postava in izgled

q       Močnejše, bolj napete mišice

q       Več energije

q       Lepša koža

 Pomni!

q       Telesna dejavnost ne vzame veliko časa. Hoja, kolesarjenje, tek so dejavnosti, ob katerih se lahko družiš s prijatelji, člani družine,…

q       Za telesno aktivnost ni pomembno koliko si star.

Gibalno / športne dejavnosti, s katerimi učenci iz OŠ Cirkulane in iz OŠ Zavrč skrbijo za svoje zdravje, razvedrilo, kondicijo,  lepo postavo,…

Ø       KOLESARJENJE

Ø       TEK

Ø       IGRE Z ŽOGO

Ø       ROLANJE

Ø       SPREHODI

Ø       KARATE

Ø       JUDO

Ø       ŠAH

Ø       PLES

Ø       GIMNASTIKA

Ø       PLAVANJE

UČENCI V CIRKULANAH IN ZAVRČU NAJRAJE IGRAJO NOGOMET IN KOLESARIJO.

TEDEN ŠOLE V NARAVI

Ponedeljek: V ponedeljek smo se ob 7.00 uri odpeljali v Rakov Škocjan. Malo nas je bilo strah, a se je potem strah pomiril. Prikazal se je prvi del gozda. Prvič smo »zluftali«, nato smo le našli. Po kosilu smo šli v jamo, svetili smo si s karbidovkami.

Torek: Zjutraj smo se odpeljali s kolesi, ogledat maketo Cerkniškega jezera. To je bilo zabavno!

Popoldan smo imeli naravoslovje in orientacijo. Spoznali smo veliko dreves, ki jih pri nas ni. Pri orientaciji je bilo še posebej zanimivo, saj smo sami iskali cilje.

Sreda: Zjutraj smo si ogledali rove, ki so bili zgrajeni med prvo svetovno vojno.  Potem smo si ogledali še Koliševko. Veliko smo izvedeli o naši neodrešeni Sloveniji.

Četrtek: Zjutraj smo spoznavali kraške pojave. Sledilo je »adrenalinsko« plezanje. Popoldan smo se vozili s kanuji. To je bilo še najboljše.

Petek: Dan za domov, pa še za ponavljanje. Ponavljanje je bilo iz orientacije. Do doma smo prišli vsak s svojo potovalko, in polni lepih vtisov ter spominov.

 

 

Naša doživljanja:

 

Ø       Zelo mi je bilo všeč iskanje zaklada, ker so bile različne naloge, všeč mi je bilo kepanje in vožnja z lopato. ( ALJAŽ)

 Ø       Najbolj sem užival –a, ko sem risal –a po snegu. ( ANDREJA, NINA, MAJA, KRISTJAN)

 Ø       Vsi smo bili radovedni le kaj bo v zakladu. (NINA)

 Ø       Všeč mi je bilo iskanje skritega zaklada po snegu. (KARMEN, ŽAN, GREGOR, ZDRAVKA, MATIC)

 Ø       Najlepše mi je bilo, ko smo našli zaklad. (PETER)

 Ø       Uživali smo, ko smo delali sneženo družino, bila je čudovita. (ANJA)

 Ø       Z veseljem se kepal in zadeval kepe v drevo. (SANDI)

 Ø       Najbolj sem užival v vožnji z vrečo. (DAVID)

 Ø       Bilo mi je všeč vse; najbolj mi je ugajalo sankanje.      UROŠ

 Ø       Uživala sem, ko sem opazovala učence s kakšnim navdušenjem opravljajo zastavljene naloge. (UČITELJICA DRAGICA)

 Učenci 1. razreda z razredničarko

 

Kaj mi je bilo najbolj všeč?

 Ø       Naredimo gazi. (DANIJEL, SARA M.)

 Ø       Vožnja z lopato. (PATRIK, ANJA,ŽAN KO., MARKO, PRIMOŽ, LARISA, ANJA)

 Ø       Risanje podob z barvo v plastenki po snegu. (DEJA, NINA)

 Ø       Oblikovanje sneženega moža. (SARA, BARBARA)       

Ø       Vse dejavnosti. (SARA B., JURAJ, PETRA, MAJA, NUŠA, TADEJ)

 Ø       Iskanje zaklada. (VSEM UČENCEM)

Učenci 2. razreda

 Ø       Najbolj všeč mi je bilo, ko smo iskali skriti zaklad in se na koncu z njim posladkali. (LAURA, DEJAN)

 Ø       Všeč mi je bilo, ko smo teptali sneg in delali gazi, nato pa se lovili. (ROK)

Ø       Uživala sem, ko smo s kepami zadevali drevo. (ERIKA, MARTINA)

 Ø       Risanje s steklenico je bilo pravi užitek. (JAN M., RUDI)

 Ø       Sankanje je bila najlepša in najbolj zabavna igra na snegu. (ALEN, PETRA, SREČKO)

 Ø       Bil sem na smučanju na Rogli in sem se tam veliko smučal in gibal. (JAN L.)

 Ø       Zelo mi je bilo žal, ker se nisem mogel igrati in zabavati na snegu. Imel sem zlomljen prst na nogi. (DAVID)

Učenci 3. razreda

 22.5.2003 smo naš projekt zaključili s predstavitvijo staršem in krajanom na Dnevu šole v Cirkulanah. V programu je sodelovalo veliko učencev. Predstavili so se s pesmijo, igro, glasbo ter gibalnimi aktivnostmi.

Ko ljudje komuniciramo, ne sporočamo le s svojimi besedami, TEMVEČ S CELIM TELESOM. ZATO JE PRVA IN OSNOVNA KOMUNIKACIJA, KI JO USTVARIMO, SPORAZUMEVANJE Z RITMOM IN GIBANJEM.

Pisanje, branje in pripovedovanje so aktivnosti, ki so v svoji osnovi gibanje (ust, obraza, oči, rok, prstov, celega telesa). Dokazano je, da gibanje ne krepi le zdravja, temveč pri otroku tudi rast, razvoj in razvoj oz. delovanje možganov, zato naj bo GIBANJE SESTAVNI DEL NAŠEGA VSAKDANJIKA, SMO UGOTOVILI UČENCI IN DELAVCI ŠOLE OB ZAKLJUČKU PROJEKTA.

 Vodja šolskega projektnega tima

 Darka Korošak