Fizika v šoli 2/2000

DO STEFANOVEGA ZAKONA

JANEZ STRNAD, Fakulteta za matematiko in fiziko, Ljubljana

V učnem načrtu za gimnazije je omenjen Stefanov zakon. Ali obstaja do njega kaka zložna pot?

In the curriculum for Slovenian secondary schools Stefan's law is mentioned. Does a gentle way to it exist?

DVE MIŠI NA EN MAH

Marko Munih, Zavod Republike Slovenije za šolstvo

Miška je nepogrešljiv del računalniške strojne opreme. Z njo sporočamo ukaze računalniku. Miška deluje tudi kot pretvornik premika. To lastnost izkoristimo za merjenje lege, hitrosti in pospeška.

A mouse is used to measure position, velocity and acceleration.

 

Priročnik s CD-ROMom za podporo pouka o akustičnih pojavih

Ivo Verovnik, Zavod Republike Slovenije za šolstvo

Predstavljen je priročnik za učitelje o uporabi osebnega računalnika za podporo pouka o zvočnih pojavih. Pripravljene zvočne datoteke na CD-ROMu ter didaktična navodila v priloženi knjigi omogočajo izvedbo učinkovitih in zanimivih učnih ur.

The teacher's guide about using a personal computer to support the teaching of acoustical phenomena is presented. To make teacher's work easier and more efficient, a CD-ROM with a lot of sound records discussed in the written part of the guide is prepared.

 

MERJENJE KILOMOLSKE MASE ZRAKA

Tine Golež, Škofijska klasična gimnazija Ljubljana

V članku je opisan preprost poskus za merjenje kilomolske mase zraka.

An experiment for measurement of kilomolecular mass of air is described.

 

KELVINOVA KAPALKA

Marko Žigart in Marko Marhl, Univerza v Mariboru, Pedagoška Fakulteta, Oddelek za fiziko

V članku je predstavljen preprost elektrostatični generator, ki ga lahko izdelamo sami. Uporabimo ga lahko kot demonstracijski eksperiment pri pouku fizike v osnovni in srednji šoli.

In the paper, a simple self-made electrostatic generator is presented. The generator can be used for demonstration in physics teaching.

 

SPUŠČANJE KROGLICE PO KLANCU

TATJANA ŠKABAR MARJANOVIČ, OŠ Srečka Kosovela Sežana

V članku predstavljam učno uro, ko učenci pri skupinskem delu raziskujejo gibanje kroglice po klancu, ki so ga sami izdelali.

In the article a lesson is presented in which groups of pupils study the movement of a ball on a self-made slope.

 

MERILNIK HITROSTI ZRAKA

Goran Sabolič, OŠ Poljčane

V članku je opisana metoda za merjenje hitrosti zraka.

A way to measure the velocity of air is described.

 

TEORETIČNE NALOGE Z 31. MEDNARODNE FIZIKALNE OLIMPIADE

JURE BAJC, Uprava RS za geofiziko
CIRIL DOMINKO, Gimnazija Bežigrad Ljubljana

V sestavku predstaviva teoretične naloge z letošnje Mednarodne fizikalne olimpiade v Leicestru.

Theoretical problems of this year’s International Physics Olympiad in Leicester are presented.

 

USTNO PREVERJANJE ZNANJA PRI FIZIKI

Romana Šabeder, Osnovna Šola Rače

Članek obravnava prednosti in pomanjkljivosti ustnega preverjanja znanja ter osebni pristop k ustnemu preverjanju in ocenjevanju znanja pri fiziki v 7. in 8. razredu OŠ.

In the article, the advantages and disadvantages of oral knowledge examination are discussed and author's personal approach to oral examination of physics in the 7th and 8th class is presented.

 

MATURA IZ FIZIKE V LETU 2000

MIRO TRAMPUŠ, Srednja šola za elektrotehniko in računalništvo Ljubljana

V članku so prikazani rezultati junijske mature iz fizike, ki je potekala v dveh terminih. Navedena so vprašanja, ki so dijakom povzročala največ težav, in opozorilo učiteljem, kako naj pouk izboljšajo. Na koncu je opisana sprememba izpitnega kataloga za leto 2002.

In the contribution, results of matura from June 2000 are presented, together with questions that caused most troubles to the candidates, and with suggestions how to improve the teaching to avoid such difficulties. At the end, the changes in examination catalogue 2002 are described

 

ANALIZA PROSTOROV ZA POUK FIZIKE V OSNOVNI ŠOLI

Mladen TANCER, Ivan GERLIČ

V članku je predstavljena analiza ustreznosti prostorov, instalacij in opreme za pouk fizike, ki je bila izvedena na 14 osnovnih šolah na področju Maribora.

In the article, a short research done in some elementary schools in Maribor with regard to the norms and standards valid for science classrooms is presented.

 

Novi učbenik za pouk fizike v  1. in 2. letniku srednjih šol

Rasto Snoj, SŠER in Tehniška Gimnazija, Ljubljana

Članek opisuje novi učbenik in ga primerja s prejšnjo izdajo

The new physics textbook for gymnasium is presented and comparison with the former edition is made.

 

Konferenca GIREP-ICPE v Barceloni

Seta Oblak

http://www.pef.uni-lj.si/girep/

http://www.blues.uab.es/phyteb/

 

 

Tehnični muzej na Dunaju

Zlatko Bradač, Univerza v Mariboru, Pedagoška Fakulteta, Oddelek za fiziko

www.tmw.ac.at

www.schoenbrunn.at

www.imax-wienn.at

 

Vaja številka 3

Darko Gosak, Srednja elektro-računalniška šola, Maribor

Še en sladkorček s strani http://quark.physics.uwo.ca/~harwood/humor5.htm