 |
7.
festival računalništva, bo potekal v soboto, 7.
aprila 2001, na Fakulteti za računalništvo in informatiko,
v Ljubljani, Tržaška c. 25.
Dijake
srednjih šol vabimo, da se Festivala udeležijo!
Razen
že znanih disciplin smo letos dodali še nekaj novosti. Tako sestavljajo
Festival naslednje discipline:
- Tekmovanje
iz znanja računalništva
- Izbor
najboljše spletne strani srednjih šol
2.1. Tekmovanje v spletnih predstavitvah
- Tekmovanje
v obvladovanju Unixa
- Tekmovanje
v popularni igrici
- Tekmovanje
programov.
Obveščanje
o Festivalu in dogodkih povezanih z njim, bi radi v bodoče čim
bolj avtomatizirali, zato prosimo, da izpolnite elektronsko prijavo.
1.
Tekmovanje iz znanja računalništva
Tekmovanje bo organizirano na običajen način v treh težavnostnih
skupinah:
- prva,
najlažja skupina je primerna skoraj za vsakogar, ki ima smisel
za sistematično razmišljanje in nekaj (malo) izkušenj s programiranjem.
Naloge so lahke in zahtevajo malo predznanja. Vsak tekmovalec
dobi 4 naloge, za katere mora oddati pisno rešitev v dveh urah
in pol.
- Druga
skupina je nekoliko zahtevnejša od prve. Naloge zahtevajo osnovno
znanje programiranja, brez zahtevnejših prijemov. Vsak tekmovalec
dobi 4 naloge, za katere mora oddati pisno rešitev v dveh urah
in pol.
- Tretja
skupina je najzahtevnejša. Tekmovalci, morajo imeti izkušnje
iz programiranja in algoritmov. Tokratno tekmovanje bo prvič
potekalo na računalnikih po nekoliko prilagojenih pravilih,
kot veljajo za ACM tekmovanja. Tekmovanje bo trajalo tri ure.
Vsak tekmovalec bo dobil 5 nalog, reševal jih bo na računalniku
v Turbo-Pascalu 7.0 ali Borland-C++ 3.1. Ko bo tekmovalec rešil
nalogo, jo bo oddal komisiji, ki jo bo takoj preverila in o
rezultatu obvestila tekmovalca. Če bo rešitev nepravilna, bo
tekmovalec hkrati obveščen tudi o približnem razlogu za nepravilnost,
ob tem pa bo dobil tudi nekaj kazenskih točk. Vrstni red tekmovalcev
bo znan takoj po koncu tekmovanja.
Prva
mesta v vsaki skupini bodo nagrajena. Najboljša tekmovalca (1.
in 2. mesto) iz tretje skupine, bo nagradil generalni sponzor
festivala Hermes
Softlab z dvomesečno prakso v
Silicijevi dolini v Kaliforniji.
Izpolnjeno
prijavo za 25. državno tekmovanje iz računalništva pošljite najkasneje
do 5. 3. 2001.
2.
Izbor najboljše spletne strani srednjih šol
Tekmovanje
bomo letos organizirali tretjič. Spletne strani, ki sodelujejo
na tekmovanju, morajo biti dosegljive preko spletnega naslova.
Predstavitev lahko vsebuje poljubno snov, predstavljeno s pomočjo
načinov, ki jih omogoča spletna tehnologija (HTML, JavaScript,
Java applet,...).
Prijave, ki naj vsebujejo ime šole, odgovorno osebo, avtorje
in spletni (URL) naslov domače spletne strani, izpolnite
najkasneje do 5. 3. 2001.
2.1.
Tekmovanje v spletnih predstavitvah
To
tekmovanje razpisujemo prvič, cilj pa je vzpodbuditi izdelavo
čim boljših spletnih predstavitev poljubnih tematik. Do 5.
3. 2001, izpolnite prijavnico.
Tematika je načeloma poljubna, zaželeno pa je, da je tudi izobraževalne
narave iz področij naravoslovja ali družboslovja. Primeri tematik
so: predstavitev poglavij iz šolske snovi, predstavitev krajev,
umetnikov, zgodovinskih dogodkov, tehnologij, ... skratka vsega,
kar bi bilo zanimivo za širši krog ljudi. Ocenjevali bomo celovitost
in informativnost opisa, grafičen izgled in tehnično dovršenost
predstavitve.
Glavni
kriteriji, ki jih bomo upoštevali pri ocenjevanju so:
- uporabnost
za čim širšo javnost (učenci, učitelji, bodoči učenci, naključni
obiskovalci),
- celovitost,
- dostopnost
informacij,
- estetika,
grafični izgled, tehnična dovršenost,
- vsebina,
informativnost,
- transparentnost.
Sponzor
tega dela tekmovanja je IBM
Slovenija.
3.
Tekmovanje v obvladovanju Unixa
Že
tretjič po vrsti in zato tradicionalno bo potekalo tekmovanje iz
obvladovanja operacijskega sistema Unix. Unix je vse bolj znan v
različicah z imenom Linux ali GNU/Linux.
Tekmovalci
imajo na voljo uro in pol za reševanje štirih nalog. Naloge so s
področja uporabe regularnih izrazov, cevovodov v ukazni lupini in
algoritmov, zapisanih v skriptnih jezikih. Ena od nalog pa zahteva
okvirno poznavanje poglavitnih konceptov Unixa. Tekmovanje je primernoza
tekmovalce vseh srednješolskih stopenj. Tekmovanje bo potekalo po
zaključku ostalih tekmovanj iz računalništva in pred razglasitvijo
rezultatov. Tekmovalci se nanj lahko prijavijo ne glede na to, ali
na drugih tekmovanjih sodelujejo.
Na
tekmovanju se sme uporabljati vsa računalniška literatura. Tekmovalci
so vabljeni, da prinesejo priročnike priljubljenih orodij.
Tekmovanje
bo letos prvič potekalo na računalnikih. Tekmovalci bodo svoje rešitve
pripravili na računalnikih, testiranje rešitev pa bo prepuščeno
testnemu okolju. Rešitve, ki bodo vzdržale največ preskusov, bodo
dobile tudi največ točk.
Tekmovanje poteka v sodelovanju z Društvom
slovenskih uporabnikov Linuxa -- Lugos. Vsi tekmovalci so nagrajeni
z nagradami, pri čemer so glavne nagrade posebej bogate in vabljive.
Več o tekmovanju je na voljo na društveni spletni strani
http://www.lugos.si/delo/prog/tekm-unix-2001/
.
Prijavo pošljite najkasneje do 5. 3. 2001.
4.
Tekmovanje v popularni igrici
Ta
del tekmovanja je namenjen zabavi in sprostitvi po drugih tekmovanjih.
Tekmovanje bo potekalo neposredno pred razglasitvijo uradnih rezultatov,
v igri, ki je simulacija Formule-1: Grand-Prix-3. Na tekmovanju
bo sodelovalo 32 ali 64 tekmovalcev. Tekmovanje bo potekalo v
parih po turnirskem sistemu na izpadanje. Tekmovalcem bodo na
razpolago t.i. "Force feedback" volani.
Do 5. marca 2001 izpolnite
prijave, prijava pa bo možna tudi
na dan tekmovanja. Prednost bodo imeli tekmovalci, ki bodo tekmovali
tudi v drugih disciplinah.
5.
Tekmovanje programov
Po
nekaj letih bomo spet ponovili tekmovanje programov. Točen opis
naloge se nahaja na strani http://ai.ijs.si/MackaInMis/.
Naloga tekmovalcev je, da do 1. 4. 2001 pošljejo po elektronski
pošti
rešitev, ki bo napisana po pravilih iz prej omenjene strani. Kratek
opis naloge: vsak tekmovalec bo moral napisati dva podprograma,
ki bosta simulirala obnašanje mačke in miši, ki se lovita po kvadratu.
Na tekmovanju bo posamezna mačka zaporedoma lovila druge miši
in posamezno miš bodo lovile druge mačke. Najboljša mačka bo seveda
tista, ki bo najhitreje lovila
miši in najboljša miš tista, ki bo najdlje bežala mačkam.
Računalniška
olimpiada
13.
računalniška olimpiada bo potekala od 14. do 21. julija
2001, v Tamperi na Finskem. Za udeležbo na olimpiadi se bo
na osnovi doseženih rezultatov (najuspešnejši tekmovalci iz tekmovanja
v znanju računalništva in avtorji najboljših raziskovalnih nalog)
oblikovala širša ekipa za priprave. Udeleženci bodo izbrani po
pripravah, internem tekmovanju in delu na poletni šoli.
|