 |
RAZPIS - 10. FESTIVAL
RAČUNALNIŠTVA
10. festival računalništva
bo potekal v soboto, 3. aprila 2004 ob
9. uri na Fakulteti za računalništvo in informatiko v Ljubljani,
Tržaška c. 25.
Na Festivalu lahko dijaki tekmujejo v naslednjih
disciplinah:
1. Tekmovanje iz znanja računalništva
2. Izbor najboljše spletne strani srednjih šol
2.1. Tekmovanje v spletnih predstavitvah
3. Tekmovanje v obvladovanju Unixa
4. Tekmovanje v popularni igrici
5. Tekmovanje programov.
1. Tekmovanje iz znanja računalništva - 29.
državno tekmovanje iz računalništva
Tekmovanje bo organizirano na običajen način v
treh težavnostnih skupinah:
- prva, najlažja skupina je primerna skoraj za vsakogar, ki
ima smisel za sistematično razmišljanje in nekaj (malo) izkušenj
s programiranjem. Naloge so lahke in zahtevajo nekaj predznanja.
Vsak tekmovalec dobi 4 naloge, za katere mora oddati pisno rešitev
v dveh urah in pol.
- Druga skupina je nekoliko zahtevnejša od prve. Naloge zahtevajo
osnovno znanje programiranja, brez zahtevnejših prijemov. Vsak
tekmovalec dobi 4 naloge, za katere mora oddati pisno rešitev
v dveh urah in pol.
- Tretja skupina je najzahtevnejša. Tekmovalci, morajo imeti
izkušnje iz programiranja in algoritmov. Tekmovanje bo potekalo
na računalnikih po nekoliko prilagojenih pravilih, kot veljajo
za ACM tekmovanja. Tekmovanje bo trajalo tri ure. Vsak tekmovalec
bo dobil 5 nalog, reševal jih bo na računalniku v Turbo-Pascalu
7.0 ali Borland-C++ 3.1. Ko bo tekmovalec rešil nalogo, jo bo
oddal komisiji, ki jo bo takoj preverila in o rezultatu obvestila
tekmovalca. Če bo rešitev nepravilna, bo tekmovalec hkrati obveščen
tudi o približnem razlogu za nepravilnost, ob tem pa bo dobil
tudi nekaj kazenskih točk. Vrstni red tekmovalcev bo znan takoj
po koncu tekmovanja.
Prijave
Prijavljanje poteka izključno
elektronsko na naslovu http://www.zveza-zotks.si/, do 12. marca
2004.
2. Izbor najboljše spletne strani srednjih šol
Tekmovanje bomo letos organizirali petič. Naslovi
spletnih strani prijavljenih šol, ki se bodo tekmovanja udeležile,
morajo biti dosegljivi na spletu. Predstavitev lahko vsebuje poljubno
snov, predstavljeno s pomočjo načinov, ki jih omogoča spletna
tehnologija. Glavni kriteriji, ki jih uporabljamo za ocenjevanje
so:
- Vsebina: informativnost, celovitost, jezik, vpetost, spoštovanje
avtorstva
- Uporabnost, preglednost
- Oblika: estetika, kreativnost, inovativnost
- Tehnična dovršenost: standardi (HTML, ISO, CP, ..), browser,
komunikacijska zahtevnost (modem)
Dodatno bomo pogledali naslednje elemente
(oz. podstrani): zgodovina šole, poslanstvo in vizija, vpis, dejavnosti
šole, krožki, športna društva, knjižnica, tekmovanja, poročila
o dogodkih, zaključni izpit, matura, urniki, govorile ure, koledar
šole, opis kolektiva, učenje na daljavo, eRedovalnica,...
2.1. Tekmovanje v spletnih predstavitvah
To tekmovanje razpisujemo tretjič, njegov cilj
pa je vzpodbuditi izdelavo čim boljših spletnih predstavitev.
Tematika mora biti izobraževalne narave in vsaj v oddaljeni povezavi
z učno snovjo (ucne teme, raziskovalni projekti, nadgradnja solske
vsebine, tematsko zaključena celota). Razpisani tematiki za ťobvezni
slogŤ sta na področju naravoslovja:
ť21. stoletje je tuŤ
domišljijski vstop v poljubno tehnološko področje prihodnosti,
in na področju družboslovja:
ťPredstavitev slovenskega umetnikaŤ
spodbujamo ustvarjanje spletnih strani umetnikov, ki jih do sedaj
še niso imeli.
Ocenjevali bomo celovitost in informativnost
opisa, grafičen izgled in tehnično dovršenost predstavitve.
- ideja, zamisel, rdeča nit
- vsebina:
- informativnost
- dostopnost informacij
- primernost vsebinskega obsega (poglobljenost
in obširnost)
- jasnost strukture (urejenost vsebine
v smiselne celote, povezave med temi celotami; nepreveč
razdrobljeno, ne predolge litanije)
- videz
- estetika, grafični izgled, tehnična
dovršenost
- oblikovna všečnost
- kreativnost uporabe medija (interaktivnost,
kako motivira obiskovalca za študij in raziskovanje, morda
z animacijo, interaktivnim preverjanjem predznanja)
- tehnična izpopolnjenost
Dodatno imamo razpisano še tretjo tematiko,
t.i. ťprosti slogŤ, pri kateri bomo ocenjevali predvsem inventivnost,
oblikovanje, uravnoteženost predstavitve,...
Prijave
Prijavljanje poteka izključno
elektronsko na naslovu http://www.zveza-zotks.si/, do 12. marca
2004.
3. Tekmovanje v obvladovanju Unixa
Že šestič po vrsti bo potekalo tekmovanje iz obvladovanja
operacijskega sistema Unix. Unix je vse bolj znan v različicah
z imenom Linux ali GNU/Linux.
Tekmovalci imajo na voljo uro in pol za reševanje štirih nalog.
Naloge so s področja uporabe regularnih izrazov, cevovodov v ukazni
lupini in algoritmov, zapisanih v skriptnih jezikih. Ena od nalog
pa zahteva okvirno poznavanje poglavitnih konceptov Unixa. Tekmovanje
je primerno
za tekmovalce vseh srednješolskih stopenj. Tekmovanje bo potekalo
po zaključku ostalih tekmovanj iz računalništva in pred razglasitvijo
rezultatov. Tekmovalci se nanj lahko prijavijo ne glede na to,
ali na drugih tekmovanjih sodelujejo.
Na tekmovanju se sme uporabljati vsa računalniška
literatura. Tekmovalci so vabljeni, da prinesejo priročnike priljubljenih
orodij.
Tekmovanje bo potekalo na računalnikih. Tekmovalci
bodo svoje rešitve pripravili na računalnikih, testiranje rešitev
pa bo prepuščeno testnemu okolju. Rešitve, ki bodo vzdržale največ
preskusov, bodo dobile tudi največ točk.
Za reševanje lahko tekmovalci uporabijo:
- ukazne lupine, ki so na voljo v distribuciji
Pingo 2.0: bash, sh, tcsh
- sistemska orodja, denimo ls, cat, cp,
mv, mkdir, touch, rm, sort, uniq ... ki so del paketa coreutils
- orodja sed, awk,
- interpretirane jezike perl ali python
Rešitev nalog v prevedenih jezikih (C,
C++...) ni mogoče uporabiti.
Tekmovanje poteka v sodelovanju z Društvom slovenskih
uporabnikov Linuxa-Lugos. Vsi tekmovalci so nagrajeni z nagradami,
pri čemer so glavne nagrade posebej bogate in vabljive. Več o
tekmovanju je na voljo na društveni spletni strani http://www.lugos.si/.
Prijave
Prijavljanje poteka izključno
elektronsko na naslovu http://www.zveza-zotks.si/,
do 12. marca 2004.
4. Tekmovanje v popularni
igrici
Ta del tekmovanja je namenjen zabavi in sprostitvi
po drugih tekmovanjih. Tekmovanje bo potekalo neposredno pred
razglasitvijo uradnih rezultatov, v igri, ki je simulacija Formule-1:
Grand-Prix-3. Na tekmovanju bo sodelovalo 32 ali 64 tekmovalcev.
Tekmovanje bo potekalo v parih po turnirskem sistemu na izpadanje.
Tekmovalcem bodo na razpolago t.i. "Force feedback"
volani.
Prijave
Prijavljanje poteka izključno
elektronsko na naslovu http://www.zveza-zotks.si/.
Prijava bo možna tudi na dan tekmovanja. Prednost bodo imeli tekmovalci,
ki bodo tekmovali tudi v drugih disciplinah.
5. Nagrade
Na Festivalu podelimo 18 praktičnih nagrad tekmovalcem
iz znanja računalništva (1. skupina-9 nagrad, 2. skupina-6 nagrad,
3. skupina-3 nagrade), 3 nagrade tekmovalcem v obvladovanju Unixa,
3 nagrade v tekmovanju za izbor najboljše spletne strani in 3
nagrade na tekmovanju za izbor najboljše spletne predstavitve.
Prav tako prejme nagrado tudi zmagovalec tekmovanja programov.
6. Pravilnik o
tekmovanju dijakov srednjih šol iz računalništva - Festival računalništva
je objavljen na spletnem naslovu: http://www.zveza-zotks.si/.
7. Računalniška olimpiada
16. računalniška olimpiada bo potekala septembra
2004, v Atenah.. Za udeležbo na olimpiadi bo na osnovi doseženih
rezultatov (najuspešnejši tekmovalci in avtorji najboljših raziskovalnih
nalog) oblikovala širša ekipa za priprave. Udeleženci bodo izbrani
po pripravah.
|