Prva stran
 
Izberite področje, ki vas zanima:
   Kdo smo?
   Zgodovina ZOTKS
   Dejavnost ZOTKS
  
   Koledar prireditev
   Regionalni centri
   Publikacije
   Izobraževanje
   Arhiv
   English


RAZPIS - 10. FESTIVAL RAČUNALNIŠTVA

10. festival računalništva bo potekal v soboto, 3. aprila 2004 ob 9. uri na Fakulteti za računalništvo in informatiko v Ljubljani, Tržaška c. 25.

Na Festivalu lahko dijaki tekmujejo v naslednjih disciplinah:

1. Tekmovanje iz znanja računalništva
2. Izbor najboljše spletne strani srednjih šol
2.1. Tekmovanje v spletnih predstavitvah
3. Tekmovanje v obvladovanju Unixa
4. Tekmovanje v popularni igrici
5. Tekmovanje programov.

1. Tekmovanje iz znanja računalništva - 29. državno tekmovanje iz računalništva

Tekmovanje bo organizirano na običajen način v treh težavnostnih skupinah:

  • prva, najlažja skupina je primerna skoraj za vsakogar, ki ima smisel za sistematično razmišljanje in nekaj (malo) izkušenj s programiranjem. Naloge so lahke in zahtevajo nekaj predznanja. Vsak tekmovalec dobi 4 naloge, za katere mora oddati pisno rešitev v dveh urah in pol.
  • Druga skupina je nekoliko zahtevnejša od prve. Naloge zahtevajo osnovno znanje programiranja, brez zahtevnejših prijemov. Vsak tekmovalec dobi 4 naloge, za katere mora oddati pisno rešitev v dveh urah in pol.
  • Tretja skupina je najzahtevnejša. Tekmovalci, morajo imeti izkušnje iz programiranja in algoritmov. Tekmovanje bo potekalo na računalnikih po nekoliko prilagojenih pravilih, kot veljajo za ACM tekmovanja. Tekmovanje bo trajalo tri ure. Vsak tekmovalec bo dobil 5 nalog, reševal jih bo na računalniku v Turbo-Pascalu 7.0 ali Borland-C++ 3.1. Ko bo tekmovalec rešil nalogo, jo bo oddal komisiji, ki jo bo takoj preverila in o rezultatu obvestila tekmovalca. Če bo rešitev nepravilna, bo tekmovalec hkrati obveščen tudi o približnem razlogu za nepravilnost, ob tem pa bo dobil tudi nekaj kazenskih točk. Vrstni red tekmovalcev bo znan takoj po koncu tekmovanja.

Prijave

Prijavljanje poteka izključno elektronsko na naslovu http://www.zveza-zotks.si/, do 12. marca 2004.

2. Izbor najboljše spletne strani srednjih šol

Tekmovanje bomo letos organizirali petič. Naslovi spletnih strani prijavljenih šol, ki se bodo tekmovanja udeležile, morajo biti dosegljivi na spletu. Predstavitev lahko vsebuje poljubno snov, predstavljeno s pomočjo načinov, ki jih omogoča spletna tehnologija. Glavni kriteriji, ki jih uporabljamo za ocenjevanje so:

  1. Vsebina: informativnost, celovitost, jezik, vpetost, spoštovanje avtorstva
  2. Uporabnost, preglednost
  3. Oblika: estetika, kreativnost, inovativnost
  4. Tehnična dovršenost: standardi (HTML, ISO, CP, ..), browser, komunikacijska zahtevnost (modem)

Dodatno bomo pogledali naslednje elemente (oz. podstrani): zgodovina šole, poslanstvo in vizija, vpis, dejavnosti šole, krožki, športna društva, knjižnica, tekmovanja, poročila o dogodkih, zaključni izpit, matura, urniki, govorile ure, koledar šole, opis kolektiva, učenje na daljavo, eRedovalnica,...

2.1. Tekmovanje v spletnih predstavitvah

To tekmovanje razpisujemo tretjič, njegov cilj pa je vzpodbuditi izdelavo čim boljših spletnih predstavitev. Tematika mora biti izobraževalne narave in vsaj v oddaljeni povezavi z učno snovjo (ucne teme, raziskovalni projekti, nadgradnja solske vsebine, tematsko zaključena celota). Razpisani tematiki za ťobvezni slogŤ sta na področju naravoslovja:
ť21. stoletje je tuŤ
domišljijski vstop v poljubno tehnološko področje prihodnosti,
in na področju družboslovja:
ťPredstavitev slovenskega umetnikaŤ
spodbujamo ustvarjanje spletnih strani umetnikov, ki jih do sedaj še niso imeli.

Ocenjevali bomo celovitost in informativnost opisa, grafičen izgled in tehnično dovršenost predstavitve.

  1. ideja, zamisel, rdeča nit
  2. vsebina:
    • informativnost
    • dostopnost informacij
    • primernost vsebinskega obsega (poglobljenost in obširnost)
    • jasnost strukture (urejenost vsebine v smiselne celote, povezave med temi celotami; nepreveč razdrobljeno, ne predolge litanije)
  3. videz
    • estetika, grafični izgled, tehnična dovršenost
    • oblikovna všečnost
    • kreativnost uporabe medija (interaktivnost, kako motivira obiskovalca za študij in raziskovanje, morda z animacijo, interaktivnim preverjanjem predznanja)
    • tehnična izpopolnjenost

Dodatno imamo razpisano še tretjo tematiko, t.i. ťprosti slogŤ, pri kateri bomo ocenjevali predvsem inventivnost, oblikovanje, uravnoteženost predstavitve,...

Prijave

Prijavljanje poteka izključno elektronsko na naslovu http://www.zveza-zotks.si/, do 12. marca 2004.

3. Tekmovanje v obvladovanju Unixa

Že šestič po vrsti bo potekalo tekmovanje iz obvladovanja operacijskega sistema Unix. Unix je vse bolj znan v različicah z imenom Linux ali GNU/Linux.
Tekmovalci imajo na voljo uro in pol za reševanje štirih nalog. Naloge so s področja uporabe regularnih izrazov, cevovodov v ukazni lupini in algoritmov, zapisanih v skriptnih jezikih. Ena od nalog pa zahteva okvirno poznavanje poglavitnih konceptov Unixa. Tekmovanje je primerno
za tekmovalce vseh srednješolskih stopenj. Tekmovanje bo potekalo po zaključku ostalih tekmovanj iz računalništva in pred razglasitvijo rezultatov. Tekmovalci se nanj lahko prijavijo ne glede na to, ali na drugih tekmovanjih sodelujejo.

Na tekmovanju se sme uporabljati vsa računalniška literatura. Tekmovalci so vabljeni, da prinesejo priročnike priljubljenih orodij.

Tekmovanje bo potekalo na računalnikih. Tekmovalci bodo svoje rešitve pripravili na računalnikih, testiranje rešitev pa bo prepuščeno testnemu okolju. Rešitve, ki bodo vzdržale največ preskusov, bodo dobile tudi največ točk.

Za reševanje lahko tekmovalci uporabijo:

  • ukazne lupine, ki so na voljo v distribuciji Pingo 2.0: bash, sh, tcsh
  • sistemska orodja, denimo ls, cat, cp, mv, mkdir, touch, rm, sort, uniq ... ki so del paketa coreutils
  • orodja sed, awk,
  • interpretirane jezike perl ali python

Rešitev nalog v prevedenih jezikih (C, C++...) ni mogoče uporabiti.

Tekmovanje poteka v sodelovanju z Društvom slovenskih uporabnikov Linuxa-Lugos. Vsi tekmovalci so nagrajeni z nagradami, pri čemer so glavne nagrade posebej bogate in vabljive. Več o tekmovanju je na voljo na društveni spletni strani http://www.lugos.si/.

Prijave

Prijavljanje poteka izključno elektronsko na naslovu http://www.zveza-zotks.si/, do 12. marca 2004.

4. Tekmovanje v popularni igrici

Ta del tekmovanja je namenjen zabavi in sprostitvi po drugih tekmovanjih. Tekmovanje bo potekalo neposredno pred razglasitvijo uradnih rezultatov, v igri, ki je simulacija Formule-1: Grand-Prix-3. Na tekmovanju bo sodelovalo 32 ali 64 tekmovalcev. Tekmovanje bo potekalo v parih po turnirskem sistemu na izpadanje. Tekmovalcem bodo na razpolago t.i. "Force feedback" volani.

Prijave

Prijavljanje poteka izključno elektronsko na naslovu http://www.zveza-zotks.si/.
Prijava bo možna tudi na dan tekmovanja. Prednost bodo imeli tekmovalci, ki bodo tekmovali tudi v drugih disciplinah.

5. Nagrade

Na Festivalu podelimo 18 praktičnih nagrad tekmovalcem iz znanja računalništva (1. skupina-9 nagrad, 2. skupina-6 nagrad, 3. skupina-3 nagrade), 3 nagrade tekmovalcem v obvladovanju Unixa, 3 nagrade v tekmovanju za izbor najboljše spletne strani in 3 nagrade na tekmovanju za izbor najboljše spletne predstavitve.
Prav tako prejme nagrado tudi zmagovalec tekmovanja programov.

6. Pravilnik o tekmovanju dijakov srednjih šol iz računalništva - Festival računalništva je objavljen na spletnem naslovu: http://www.zveza-zotks.si/.

7. Računalniška olimpiada

16. računalniška olimpiada bo potekala septembra 2004, v Atenah.. Za udeležbo na olimpiadi bo na osnovi doseženih rezultatov (najuspešnejši tekmovalci in avtorji najboljših raziskovalnih nalog) oblikovala širša ekipa za priprave. Udeleženci bodo izbrani po pripravah.

 
 
 Na prejšnjo stran  Na vrh strani  Na naslednjo stran  
Domov    Na vrh strani    Iskanje    Pomoč