Prva stran
 
Izberite področje, ki vas zanima:
   Kdo smo?
   Zgodovina ZOTKS
   Dejavnost ZOTKS
  
   Koledar prireditev
   Regionalni centri
   Publikacije
   Izobraževanje
   Arhiv
   English


Kriteriji za ocenjevanje:
ˇ Ocena naloge (60 točk)
ˇ kreativnost oz.originalnost naloge
ˇ znanstveni pristop, sistematičnost (temeljitost - natančnost)
ˇ uporaba znanstvenih - raziskovalnih metod
ˇ znanje določenega področja - snovi vezane na raziskovalno nalogo
ˇ analiza podatkov, rezultatov
ˇ potrditev ali negacija hipoteze, sinteza
ˇ oblikovanje in podajanje zaključkov, citiranje in navajanje literature
ˇ jezik
ˇ Ocena zagovora (40 točk)
ˇ zakaj je raziskovalna naloga napisana
ˇ zanimivost naloge
ˇ suverenost
ˇ uporabnost

BIOLOGIJA


Prijavljenih je bilo 9 raziskovalnih nalog, na zagovor pa so prišli le avtorji 7 nalog. Tematika je bila raznolika, in sicer s področja biologije, agronomije, lesarstva in zootehnike.
V komisijah je sodelovalo naslednjih 8 strokovnjakov:
doc. dr. Zora Korošec Koruza, Gregor Rep, dr. Nataša Siard, dr. Ignac Sivec, dr. Jelka Strgar,
doc. dr. Peter Trontelj , dr. Dominik Vodnik in mag. Dušan Vrščaj.
V preteklih letih so bile med nalogami pogosto velike kakovostne razlike, letos pa so te bolj enakovredne in to na razmeroma visoki kakovostni ravni. Predvsem nas veseli, da je bilo na zagovorih pri vseh dijakih čutiti veliko zavzetost in navdušenje nad tem, kar so raziskovali.
Opazili smo, da dijaki svoj del naloge praviloma zelo prizadevno in, v okviru svojih možnosti, dobro opravijo, kljub temu pa so v nalogah pomanjkljivosti, zaradi katerih so naloge kot celota slabše ocenjene. Zato dobronamerno predlagamo, da se na ocenjevalnem listu doda še rubrika za ocenjevanje dela mentorjev. Tako bi tudi mentorji, ne samo dijaki, dobili povratno informacij o svojem delu.
Pri izbiranju najboljših nalog smo upoštevali naslednje kriterije:
Osnova je bila ocena (točke), ki jo je dal strokovni recenzent naloge. Ker recenzenti niso imeli enotnega kriterija, saj je vsak ocenjeval le eno nalogo, smo to napako korigirali z medsebojno primerjavo nalog po opravljenih zagovorih.
Posebej smo pohvalili naslednje naloge:

1. Vloga lesnih gliv pri razstrupljanju z bakrovimi solmi zaščitenega lesa
avtor: Gregor Ključevšek (Gimnazija Želimlje)
mentorja: Miha Humar, Borut Lazar
2. Vpliv bakra na prisotnost arbuskularnih mikoriznih gliv pri nizkem fižolu
avtorji: Boštjan Cvetan, Andrej Indihar, Simon Milič (Kmetijska šola Grm, Novo mesto)
mentor: Irena Hočevar
3. Vinogradništvo v Bojniku
avtorici: Blanka Matko, Tanja Brzin (Srednja trgovska šola, Ljubljana)
mentorica: dr. Tatjana Ferjan

Predsednica komisije: dr. Jelka Strgar
Biotehniška fakulteta-Oddelek za biologijo

EKOLOGIJA Z VARSTVOM OKOLJA


S področja ekologije z varstvom okolja so bile letos prijavljene in tudi predstavljene samo 4 naloge, ki jih je pripravilo 9 mladih raziskovalcev, v nasprotju s preteklimi leti, ko je sodelovalo od 30 do 35 dijakov. Ponovno je to skupino bogatil zelo raznolik izbor obravnavanih tem, zato tudi ne preseneča interdisciplinarna komisija v sestavi:

Nataša Gorjanc z Nacionalnega inštituta za biologijo,
dr. Sašo Medved s Fakultete za strojništvo Univerze v Ljubljani in
mag. Aleš A. Smrekar z Inštituta za geografijo (predsednik).

Na podlagi prebranih raziskovalnih nalog in njihovih ustnih zagovorov smo soglasno izbrali za najboljšo nalogo z naslovom:

Primerjava biološke raznovrstnosti nereguliranega in reguliranega dela potokov Podosojnica in Jezernica, avtorjev Danila Bevka in Simona Poljanška z Gimnazije Škofja Loka, pod mentorstvom prof. Mojce Mravlja.

Naloga je zelo kreativna, z odličnim znanstvenim pristopom, sistematičnostjo in poznavanjem raziskovalnih metod. Natančno analizirani in nazorno prikazani rezultati potrjujejo začetno hipotezo. Zaključki so poglobljeni in kažejo na razumevanje ožje in širše problematike. S prebojem v lokalne medije sta avtorja dala nalogi tudi uporabno vrednost. Zagovor je bil suveren, sistematičen in zanimiv.


Komisija je mnenja, da so tudi preostale naloge kakovostne in so vredne vse pohvale, v prihodnje pa si ponovno želimo številnejšo konkurenco.


Predsednik komisije: mag. Aleš A. Smrekar
Inštitut za geografijo

EKONOMIJA


Predstavitev nalog je potekala na Visoki strokovni šoli, Dunajska 156, Ljubljana.
Komisija: mag. Franci Vidic Visoka strokovna šola za podjetništvo Portorož - predsednik, Viljem Pšeničny, spec.mgmt., Visoka strokovna šola za podjetništvo Portorož - član, mag. Branko Mayr; Visoka strokovna šola za podjetništvo Portorož - član.

Število nalog: 13

Izbor najboljših nalog:

1. Kolo dobrot (99 točk)
Avtorja: Aleksandra Sibila in Miloš Suša, Srednja ekonomska šola Ljubljana
Mentorji: Marina Trampuš, Tanja Dovžak, dr. Aleš Vahčič.

2. Ekonomska učinkovitost ekološke pridelave (92 točk)
Avtorja: Polona Pašič in Andrej Bavec, Srednja ekonomska šola Ljubljana, Roška 2
Mentorica: mag Lidija Kodrin.


Predsednik komisije: mag. Franci Vidic
Visoka strokovna šola za podjetništvo Portorož

ETNOLOGIJA


Predstavitev raziskovalnih nalog s področja etnologije je potekala na Oddelku za etnologijo in kulturno antropologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.


Komisija v sestavi:
docent dr. Vito Hazler - predsednik, prof. dr. Janez Bogataj - član in docentka dr. Ingrid Slavec-Gradišnik - članica, je imela težko delo, saj so bile naloge dokaj izenačene in kakovostne. Po zaključku ustnih predstavitev se je komisija sestala in odločila naslednje:

1. Zagovora se je udeležilo 14 mladih raziskovalcev. Predstavili so 7 nalog, ki so obravnavale raznovrstno problematiko s področja materialne, družbene in duhovne kulture. Avtorji so z različnih zornih kotov raziskovali živinorejo, obrt, sodobne oblike poslovne kulture in tibetansko duhovno kulturo.

2. Komisija je ugotovila, da večina nalog ustreza zastavljenim merilom etnološkega strokovnega dela. Glede na dosežene točke pisnega in ustnega dela smo naloge razvrstili v štiri kakovostne skupine, in sicer:

- v prvo skupino se je uvrstila naloga, ki je dosegla najboljši rezultat in s tem največ točk. V njej so se avtorji približali raziskovalnim izhodiščem etnološkega strokovnega in raziskovalnega dela; nalogo so zastavili problemsko, kar odseva v metodah dela in metodologiji,
- v drugo skupino sta se uvrstili nalogi, kjer so avtorji pokazali dobro poznavanje osnov etnološkega raziskovalnega dela; bistvena lastnost nalog je poudarek na precejšnjem samostojnem terenskem delu in na seznanjanju avtorjev s povsem novimi etnološkimi vsebinami,
- v tretjo skupino se je uvrstila naloga, kjer sta avtorici dosegli dober rezultat, vendar sta nalogo zastavili nekoliko premalo problemsko, zato bosta morali še izpopolniti tehnike in metode svojega strokovnega dela,
- v četrto skupino pa sodijo naloge, kjer se bodo morali avtorji še nekoliko izpopolniti v znanju in izostriti kritičen pogled na obravnavano problematiko, predvsem pa se bodo morali mentorji poučiti o standardih etnološkega raziskovalnega dela.

Rezultati po skupinah in avtorjih so naslednji:

1. skupina:
V to skupino se je uvrstila ena naloga:

- Pletarstvo iz koruznega ličja v Prekmurju (Martina Balažic, Štefan Dervarič, Natalija Gjerkiš iz Srednje živilske šole Maribor. Mentorici: Mateja Bukvič, Apolonija Lipovšek).

2. skupina.
V to skupino sta se uvrstili dve nalogi:

- Zorka Rupnik (Živa Čar, Barbara Rejc iz Gimnazije Jurija Vege Idrija. Mentorici: Ivana Leskovec, Ladislava Bizjak).
- Čipkarstvo (Olivera Bubulj, Biljana Jarič, Mira Drinič iz Ekonomske šole Kranj. Mentorica: Mojca Kranjc Zevnik).

3. skupina:
V to skupino se je uvrstila ena naloga:

- Lipicanec, kulturno-zgodovinski spomenik Slovenije in Avstrije (Jana Jerše, Tea Balažic iz Gimnazije Kranj. Mentorica: Antonija Greif).

4. skupina:

V to skupino so se uvrstile tri naloge:

- Poslovna darila Bele Krajine (Albina Klemenčič, Darja Tkalčič iz Srednje poklicne in strokovne šole Črnomelj. Mentor: Anton Kambič).
- Mandale (Ana Tepina, Kristina Avsenik z Gimnazije Šentvid. Mentorja: Eva Jeler-Fegeš in mag. Igor Cvetko).
- Etnološko raziskovanje nastanka in pomena panjskih končnic kot ljudske umetnosti (Petra Jeršin, Mitja Pritržnik, Urška Zagožen iz Srednje šole za farmacijo, kozmetiko in zdravstvo Ljubljana. Mentorica Nevenka Tomšič Iskra).

Vsem avtorjem in njihovim mentorjem iskreno čestitamo, saj so ne glede na dosežen rezultat izdelali naloge, ki so pomemben prispevek k osvetlitvi raziskovanih vsebin, nekatera med njimi pa celo obravnavajo problematiko, ki je v slovenski etnologiji komajda omenjena.


Predsednik komisije: doc. dr. Vito Hazler
Filozofska fakulteta-Oddelek za etnologijo
in kulturno antropologijo

FILOZOFIJA


Strokovna komisija v sestavi asist. dr. Borut Cerkovnik, doc. dr. Franci Zore in doc. dr. Borut Ošlaj je po opravljenih zagovorih raziskovalnih nalog Matije Breclja (Pomen uma v Heglovi Fenomenologiji duha) in Tine Bilban (Kafka v Zenonovem paradoksu) prišla do naslednjih sklepov:
Nalogi obeh kandidatov sta bili - njuni stopnji primerno - zelo dobro pripravljeni in uspešno zagovarjani; zato jima člani strokovne komisije izrekamo pohvalo.
Izbrani temi se ukvarjata z različnima področjema filozofskega raziskovanja: prva ima za temo analizo enega najveličastnejših del v zgodovini filozofije - Heglovo Fenomenologijo duha - druga pa se posveča možni filozofski refleksiji književnih del Franza Kafke, zaradi česar vsaj toliko kot na področje filozofije posega tudi na področje primerjalne književnosti. Obe nalogi sta bili, glede na zastavljeno problematiko, zelo zahtevni, predvsem to velja za recepcijo Fenomenologije duha.

Od obeh tem strokovna komisija želi posebej izpostaviti nalogo Matije Breclja, ki je zelo zahtevno filozofsko snov, ki predstavlja trd oreh tudi za marsikaterega učenega filozofa, predstavil na visoki analitični ravni. Naloga je bila suverena v zastavitvi in v izpeljavi; presenetljivo dobro je tudi kandidatovo razumevanje dialektičnih zagat, osupljivih miselnih obratov in paradoksov, ki jih je morda od vseh filozofskih del najbolj polna prav Heglova Fenomenologija duha. Edina omembe vredna pomanjkljivost naloge je v nezadostni uporabi sekundarne literature in pomanjkljivem citiranju. Kljub temu strokovna komisija predlaga, da bi bil Matija Brecelj za svojo raziskovalno nalogo "Pomen uma v Heglovi Fenomenologiji duha" posebej nagrajen.


Predsednik komisije: doc.dr. Borut Ošlaj
Filozofska fakulteta-Oddelek za filozofijo

GEOGRAFIJA


Srečanje mladih raziskovalcev - geografov je tudi letos potekalo v Zemljepisnem muzeju. Komisija v sestavi dr. Matej Gabrovec, Blaž Komac, mag. Miha Pavšek, Mimi Urbanc in Matija Zorn je pred srečanjem dobila v pregled 6 nalog 13 avtorjev. Žal se avtorice ene izmed nalog srečanja niso udeležile.
Komisija letos z veseljem ugotavlja, da se je kakovost nalog v primeru s prejšnjima dvema letoma v povprečju bistveno popravila. Odlične in suverene so bile tudi vse predstavitve. Predstavljene teme so bile pestre tudi po svoji tematiki, posebej veseli smo bili nalog z aktualnimi aplikativnimi temami. Sem sodijo proučitve naravnih nesreč in raziskovanje problemov v kmetijstvu. Avtorji teh nalog so uspešno uporabili raznovrstne terenske, statistične in druge metode ter dobro oblikovali zaključke.

Spodaj navedene najboljše tri naloge so si bile po kvaliteti in številu točk zelo blizu, komisija pa jih je po daljši razpravi razvrstila takole:
1. Plaz pod Čavnom avtoric Deane Kodela, Nane Lavrenčič in Jane Vidrih s Srednje šole Veno Pilon iz Ajdovščine pod mentorstvom Irene Šen Vitez,
2. Suša v Prekmurju avtorice Saške Gomboc z Gimnazije Murska Sobota pod mentorstvom Draga Balajca,
3. Opuščanje kmetijske dejavnosti v ribniški občini avtoric Ksenje Kljun in Ane Mihelič z Gimnazije Bežigrad pod mentorstvom Marjete Vidmar in dr. Irene Rejec Brancelj.

Vse tri naloge je Ljubljansko geografsko društvo nagradilo z udeležbo na eni izmed enodnevnih ekskurzij po Sloveniji, Zveza geografskih društev Slovenije pa jih vabi k objavi njihovih nalog v Geografskem obzorniku.

Predsednik komisije: dr. Matej Gabrovec
Geografski inštitut ZRC SAZU


GEOLOGIJA


Predstavljena je bila ena sama naloga kar odraža preslabo zastopanost geoloških vsebin v srednješolskih programih.
Avtor te naloge (dijak Gimnazije Poljane, Ljubljana) Miha Krofel je raziskoval "Pleistocenske mačke (Felidae) na območju Slovenije". Nalogo je izdelal pod mentorstvom prof. dr. Vide Pohar.
Menimo, da je naloga izredno dobra, rezultat izrednega zanimanja in znanja paleontologije in geologije. Vsebuje vse elemente odličnega raziskovalnega dela.
Zato jo predlagamo za posebno pohvalo!
Komisijo sta sestavljala dva člana: dr. Marko Vrabec in mag. Uroš Herlec z Oddelka za geologijo, Naravoslovnotehniška fakulteta.


Predsednik komisije: asist.mag.Uroš Herlec
NTF-Oddelek za geologijo


MEDICINA

Na zaključno ocenjevanje je na področje medicine v letu 2001 prispelo šest raziskovalnih nalog, ki so jih izdelali dijaki srednjih šol v Sloveniji. Strokovna komisija v sestavi prof. dr. Radovan Komel (predsednik), prof. dr. Matjaž Zorko, prof. dr. Bronislava Črešnar, prof. dr. Damjana Rozman in prof. dr. Tatjana Avšič (vsi z Medicinske fakultete v Ljubljani) je najprej ocenila pisne predloge, prvi trije člani komisije pa smo bili navzoči tudi pri javnem zagovoru nalog v Cankarjevem domu v Ljubljani, dne 28.9.2001.

Naša splošna ugotovitev je, da je kvaliteta vseh nalog na visoki ravni. Večinoma so bili upoštevani potrebni elementi raziskovalnega dela, ki so: dobre teoretske osnove, smiselno izbrane in opisane metode dela, natančen prikaz raziskovalnih rezultatov in razprava, pri nekaterih nalogah pa smo morda pogrešali nekoliko bolj natančno in jasno izpostavljeno hipotezo oziroma namen dela in z njima povezane zaključke. Literatura je bila pri večini del ustrezno citirana in na koncu v pregledu tudi ustrezno označena. Vseeno, zaradi poenotenja, predlagamo, da mentorji bodočih del prejmejo predhodna navodila o zasnovi in izvedbi raziskovalne naloge (kot je navedeno zgoraj) ter o citiranju in označevanju virov. Pohvaliti moramo tudi uporabo dobre slovenščine, kar je na strokovnih in hitro razvijajočih se področjih kot so medicina, biokemija in molekulska genetika lahko tudi precej zahtevna.

Komisija je zaradi izenačenosti del imela težko nalogo. Upoštevali smo tako zahtevnost dela, njegovo izvirnost in pomen ter zaključke oziroma njihovo povezanost s postavljeno hipotezo, kot tudi kvaliteto javne predstavitve in zagovora. Naša odločitev je bila naslednja:

Prvo mesto si delita dve, raziskovalno dobro zastavljeni in neoporečno izvedeni nalogi:

1. Dea Hudarin, Nina Koniček: Kombinirana terapija celulita (Srednja šola za farmacijo, kozmetiko in zdravstvo, mentorici Darinka Fajdiga in Maja Kozlevčar-Živec).

1. Angela Svoljšak, Andreja Pavlin: Ugotavljanje sprememb tumorja zaviralnega gena p53 pri bolnikih z želodčnim rakom (Škofijska klasična gimnazija v Ljubljani, mentorja Ana Bavec in Radovan Komel).

Sledijo tri precej enakovredne in tudi zelo kvalitetne raziskovalne naloge:

3. Mojca Gamse, Petra Lešnik, Nina Rep: Odnos mladih do zdravja, umiranja in smrti (II. Gimnazija Maribor, mentorica Jožica Gamse).

4. Jana Kenda: Določanje količine protiteles, ki je potrebna za lizo eritrocitov (Gimnazija Kranj, mentorja Marija Štremfelj in Vladimir Kotnik).

5. Miha Vodičar: Ugotavljanje vpliva tripsina na replikativne sposobnosti človeških keratinocitov, gojenih in vitro (Gimnazija Poljane, mentorji Jana Triplat, Matjaž Jeras, Metka Krašna).

In nazadnje naloga, ki je po namenu in vsebini manj raziskovalna in je bolj učne narave ter v zaključkih celo nekoliko filozofska:

6. Uroš Škorc: Virusi pri ljudeh v Sloveniji (Srednja elektro in strojna šola Kranj, mentorica Darija Kramarič).

Člani komisije čestitamo dijakom, avtorjem nalog za veliko prizadevnost pri izvedbi raziskovalnih nalog in njihovim mentorjem za uspešno vodenje!


Predsednik komisije: prof.dr. Radovan Komel
Medicinska fakulteta v Ljubljani, Inštitut za biokemijo

PREHRANA


Komisija: doc.dr. Verena Koch, Pedagoška fakulteta, Ljubljana
mag. Marlena Skvarča, Biotehniška fakulteta, Ljubljana
mag. Stojan Kostanjevec, Pedagoška fakulteta, Ljubljana

Komisija je prejela v pregled in oceno 5 raziskovalnih nalog od katerih je bila pravočasno izločena (po odločitvi avtorjev) in neocenjena 1 naloga.
Na zagovor raziskovalnih nalog, ki je potekal 28.9.2001 v prostorih Pedagoške fakultete v Ljubljani,so prišli avtorji dveh raziskovalnih nalog.
Po zagovoru obeh raziskovalnih nalog je komisija ocenila še zagovor in sprejela naslednje ocene:

- raziskovalna naloga: Spremembe kakovosti olja med cvrenjem (97 točk)

avtorji: Miroslav JASNIČ, Danil HRŽENJAK, Damjan ŠPARAKL
mentor: mag Neva Malek
Živilska šola Maribor

- raziskovalna naloga: Maščobe v živilih (90 točk)

avtorji: Maja HABJANIČ, Mojca KOCBEK, Sabina KOROŠAK, Nataša ŠOŠTARIČ
mentor: Mija Vaupotič Gregorinčič
Ekonomska šola Ptuj

Na podlagi navedenih ocen komisija predlaga raziskovalno nalogo Spremembe kakovosti olj med cvrenjem kot nalogo uvrščeno na prvo mesto:

Obrazložitev:

Naloga je odlično načrtovana, praktični del je izveden na osnovi znanstvenih metod in skladno s postavljeno hipotezo in predstavitvijo v teoretičnem delu. Predstavitev izhodišč za vnaprej je popolna, saj izhaja iz rezultatov opravljene raziskovalne naloge. Pogrešamo le dosledno citiranje avtorjev med tekstom.

Glede na dejstvo, da je v tem letu prvič izločeno področje prehrane iz ostalih področij, komisija ugotavlja, da je nivo pregledanih nalog ustrezen. Predlagamo mentorjem, da bolj dosledno upoštevajo navodila za pisanje raziskovalnih nalog in s tem omogočijo avtorjem višjo oceno.
Veseli smo, da so raziskovalne naloge s področja prehrane pripravili tudi dijaki šol, kjer prehrana ni eden pomembnih strokovnih predmetov saj tako izkazujejo njihovo zavest o pomembnosti tega področja za vse prebivalstvo.

Morda bi bilo dobro, če bi na področje prehrane opozorili tudi srednje šole, kjer je ta predmet široko zasnovan (npr. šole zdravstvene usmeritve, gostinske šole, kmetijske šole, itd).
Organizatorju predlagamo, da ocenjevalne liste raziskovalnih nalog in zagovora dopolni s kriteriji, ki so navedeni pri oblikovanju ocene raziskovalnih nalog s področja kemije in biologije.


Predsednica strokovne komisije:
doc.dr. Verena Koch

PSIHOLOGIJA


Komisija v sestavi dr. Melita Puklek, dr. Vlasta Zabukovec in mag. Petra Lešnik Musek je pregledala in ocenila 10 raziskovalnih nalog srednješolcev s področja psihologije in ugotovila, da posebej izstopajo naslednje naloge:

1. Zrcalce, zrcalce…Samopodoba mladih in kvaliteta odnosov avtorice Marje Kuzmanič, Gimnazija Poljane. Naloga vsebuje izčrpen uvod, sistematičen pristop k raziskovanju s poglobljeno analizo rezultatov in dobro ter jasno grafično predstavitev rezultatov. Odličnost naloga dosega zlasti na področju interpretacije rezultatov, kjer avtorica logično poveže izsledke s preteklimi raziskavami na tem področju. 1. mesto - 93 točk
2. Povezava med starostjo in odnosom do sanj avtorice Mance Strajnar, Srednja šola Jesenice. Zanimiva in originalna je tema naloge, kandidatka pa je pokazala tudi dobro poznavanje problematike, kar je razvidno tudi iz sestave vprašalnika. Dobljene rezultate je izčrpno in kritično predstavila ter nakazala možne smernice za nadaljnje proučevanje dane problematike. 2. mesto - 91 točk
3. Stres in celjski srednješolci avtoric Natalije Jagodič, Mojce Rovan ter avtorja Andreja Petka, Poslovno-komercialna šola Celje. Nalogo odlikuje sistematičen in jasen pristop k proučevanemu fenomenu, dobro poznavanje raziskovanega področja in poudarek na uporabnosti rezultatov. 3. mesto - 90 točk.


Predsednica komisije: asist. dr. Melita Puklek
Filozofska fakulteta-Oddelek za psihologijo

SLOVENSKI JEZIK IN KNJIŽEVNOST


Letošnjega srečanja se je udeležilo 24 dijakinj in dijakov s 13 raziskovalnimi nalogami. Med njimi so po tematiki prevladovale naloge, v katerih so dijakinje in dijaki raziskovali bralne navade srednješolcev in frazeologijo slovenskega jezika. Še na nekatere druge zanimive teme bodo opozarjali že sami naslovi tistih nalog, ki jih je strokovna komisija v sestavi doc.dr.Simona Kranjc , doc.dr.Erika Kržišnik, dr. Marija Stanonik, mlada raziskovalka Alenka Žbogar, doc.dr.Aleš Bjelčevič in doc.dr.Tomaž Sajovic prepoznala kot najustvarjalnejše in s tem tudi najboljše. To so naslednje:

1. Matevž Ružič z Gimnazije Murska Sobota: Frazeologija in mladi. Mentorica: prof. Danica Muhič.

2. Kristian Koželj z Gimnazije Želimlje: Neobjavljeni dnevniški zapisi mojega kraja. Mentor: prof. Jože Zadravec.
2. Gašper Porenta in Saša Rakar s srednje šole za farmacijo, kozmetiko in zdravstvo, Ljubljana: Bralni interesi dijakov Srednje šole za farmacijo, kozmetiko, zdravstvo v Ljubljani. Mentorica: Tatjana Reščič Rihar, univ.dipl.bib..

3. Renata Esih, Darinka Orel, Anton Golež, Sašo Sevšek in Franc Kranjc s srednje šole za gostinstvo in turizem Celje: Funkcionalna (ne)pismenost na SŠGT Celje. Mentor: prof. Vid Burnik.
3. Tina Nemanič in Anja Pezdirc s srednje šole Črnomelj: Folklorna pripoved v Dragatušu in okolici. Mentorica: prof. Mira Kure.
3. Eva Kink, Sonja Poznič z Gimnazije Brežice: Antične in krščanske podobe v Prešernovih Poezijah in njihova povezanost s tematiko Prešernovih del. Mentorica: prof. Judita Marolt.


Predsednik komisije: doc. dr. Tomaž Sajovic
Filozofska fakulteta-Oddelek za slovanske jezike in književnost

SOCIOLOGIJA


Prejeli smo 14 nalog, ena naloga zaradi odsotnosti avtorja ni bila predstavljena. Pomanjkljivost nekaterih nalog se kaže predvsem v površnem prikazu teoretskega ozadja obravnavane tematike, odlika večine nalog pa je v izbiri zanimivih in aktualnih tem, širokih in empirično podprtih raziskovalnih pristopih in v intenzivni delovni angažiranosti avtorjev in avtoric. Glede na to, da se pojavlja čedalje več nalog, ki vsebinsko presegajo sociološke okvire obravnave, bi nemara v prihodnosti veljalo razmisliti o oblikovanju posebnega področja kulturologije.
Prezentacije nalog so potekale v Cankarjevem domu v dveh skupinah, ki sta ju vodili dve komisiji (eden od prijavljenih članov se srečanja zaradi bolezni ni udeležil). Komisija v sestavi:

Mag. Aleša Črniča
Dr. Slavka Kurdija
Metke Kuhar, dipl. komunikologinje in
Dr. Zdenke Šadl

je najboljše naloge razporedila na naslednja mesta:

1. mesto: Od mini krila do stoinenega stila
Maida Alilović, Gaja Mežnarič-Osole (Gimnazija Poljane)
Mentorici: Nina Ostan, Karin Košak

2. mesto: Gvatemala - izrabljena dežela miru
Andraž Melanšek (Gimnazija Ravne na Koroškem)
Mentorica: Leonida Konič

3. mesto: Problemi mladih: kriza identitete
David Božič (Gimnazija Šentvid)
Mentor: Marjana Ratkai-Ilič.

3. mesto: Položaj žensk v občini Ravne na Koroškem
Janja Šuler (Gimnazija Ravne na Koroškem)
Mentorica: Leonida Konič

Predsednica komisije: doc.dr. Zdenka Šadl
Fakulteta za družbene vede


TURIZEM


Predstavitev nalog je potekala na Visoki strokovni šoli, Dunajska 156, Ljubljana.
Komisija: mag. Aleksandra Brezovec, Visoka strokovna šola za turizem Portorož - predsednik, Tadeja Jere Lazanski, Visoka strokovna šola za turizem Portorož - član, mag.Franc Vidic, Visoka strokovna šola za podjetništvo Portorož - član.

Število nalog: 7
Izbor najboljših nalog:

1. Šport kot animacija v turizmu (89 točk)
Avtorici: Vesna Jagodic in Nina Pečoler, Srednja šola za gostinstvo in turizem Ljubljana
Mentorica: Vesna Loborec

2. Turistični vodnik po Kočevski (87 točk)
Avtor: Uroš Jelenovič, Srednja trgovska šola Kočevje
Mentorica: dr. Tatjana Ferjan


Predsednica komisije: mag. Aleksandra Brezovec
Visoka strokovna šola za podjetništvo Portorož

UMETNOSTNA ZGODOVINA


Komisija: mag. Mojca Jenko (predsednica), Mateja Breščak

Prejeli smo štiri naloge, od katerih smo eno preusmerili na področje sociologije; komisija je za slednjo namreč presodila, da ne more enakovredno konkurirati, saj je po tematiki in načinu obravnave kulturnozgodovinske oziroma sociološke narave.

Na predstavitev, ki je potekala 28. septembra 2001, od 10.30 do 12.30, v sejni sobi novega krila Narodne galerije, Puharjeva 9, Ljubljana, so prišle avtorice vseh treh raziskovalnih nalog, in sicer v spremstvu svojih prizadevnih in skrbnih mentoric.

Mlade raziskovalke so prišle iz Ajdovščine (Srednja šola Veno Pilon), Ljubljane (Gimnazija Poljane) in Želimelj (Gimnazija Želimlje).

Dve nalogi moremo označiti za specialni topografiji; njuni avtorici sta se ob delu seznanili tudi z zanimivim, a napornim terenskim delom. Tretja naloga pa se je osredotočila na obravnavo srednjeveških stenskih slikarij.

Kvalitativni nivo letošnjih nalog je v poprečju precej višji kot v nekaj preteklih letih. Pristop k obravnavani temi je strokovnejši, uporaba strokovne terminologije suverenejša, oprema nalog z znanstvenim aparatom boljši; tudi jezikovno so letošnje naloge veliko boljše oziroma primernejše stopnji gimnazijcev - potencialnih bodočih slovenskih intelektualcev. Komisija upa, da letošnje naloge niso rezultat spleta naključij, temveč med drugim tudi načrtnega oziroma sistematičnega dela mentorjev.

Po zaključku današnjega delovnega srečanja je komisija na podlagi točkovanja ugotovila, da je tretje mesto (72 točk) zasedla naloga z naslovom Znamenja v Ajdovščini in njeni okolici, ki je prišla izpod peresa Svetlane Andjelič, kateri je stala ob strani prof. Nežka Mikuž, obe pa prihajata s Srednje šole Veno Pilon v Ajdovščini. Na drugo mesto (82 točk) se je uvrstila Karmen Perko z Gimnazije Želimlje, katere naloga, ki je nastala pod mentorstvom prof. Tjaše Celestina, nosi naslov Freske v cerkvi sv. Pavla v Podpeči pod Skalo. Prvo mesto (89 točk) pa je zasedla naloga z Gimnazije Poljane iz Ljubljane in nosi naslov Raznolikost zvonikov na slovenskem Krasu; avtorica je Martina Malešič, mentorici prof. Nina Ostan in mag. Helena Seražin (ZRC SAZU).

Utemeljitev: Raznolikost zvonikov na slovenskem Krasu je naloga, ki predstavlja osnovo za dobro specialno umetnostno topografijo. Avtorica suvereno uporablja strokovno terminologijo in obvladuje znanstveni aparat. Besedilo je jezikovno dobro, zaključek eksakten in jedrnat. Z nekaj dopolnili in dodatno proučitvijo arhivskega gradiva bi bila naloga primerna za objavo in bo imeniten prispevek umetnostnozgodovinski stroki na Slovenskem.


Predsednica komisije: mag. Mojca Jenko
Narodna galerija, Ljubljana

ZGODOVINA


Za letošnje srečanje je bilo komisiji v sestavi mag. Saša Serše, Arhiv Republike Slovenije, dr. Zdenko Čepič, Inštitut za novejšo zgodovino, doc. dr. Damijan Guštin, Inštitut novejše zgodovine predloženo v oceno 15 raziskovalnih nalog 30 mladih raziskovalcev.

Ocenjene raziskovalne naloge imajo podobne značilnosti kot prejšnja leta:
ˇ časovno so raziskovalne naloge zajemale različna obdobja, od antike do današnjih dni, osredotočenje pa je kot običajno na 20. stoletje,
ˇ zajemajo vsa poglavitna področja zgodovinopisja, od socialne do ekonomske in zgodovine vsakdana.
ˇ so kvalitetno dokaj izenačene, hkrati pa povečini originalne po zamislih in raznolike.

Naloge so ustrezale kriterijem, ki jih stroka zahteva kot je uporaba virov in ustrezne literature.
Žal letos opažamo v nekaj primerih, da so naloge po zamisli in zbranem gradivu sijajne, po izpeljavi oziroma analizi zbranega gradiva pa mnogo šibkejše, kar kaže, upamo, na pomanjkanje časa in končne motivacije, ne pa na nekakšno razumevanje zgodovinopisja kot predvsem kronike.
Želeti pa je, kar ponavljamo vedno znova, da bi mladi raziskovalci in njihovi mentorji več skrbi posvetili ne le uporabi, pač pa tudi obliki navajanja virov in literature.

Na ustnem zagovoru je bilo predstavljenih 12 (od prejetih 15) raziskovalnih nalog pred komisijo, ki so jo sestavljali mag. Saša Serše, dr. Zdenko Čepič in dr. Damijan Guštin.

Komisija se je odločila, upoštevajoč propozicije, da je potrebno za končno uvrstitev naloge upoštevati tudi ustni zagovor, da pohvali 4 naloge:

Prvo mesto:
ˇ Rimski obrambni sistem v Sloveniji, avtorica Anja Polajnar, mentorja Dragica Marinko, dr. Marko Frelih, Gimnazija Bežigrad, Ljubljana

Drugo mesto:
ˇ Nemške knjige iz realčne knjižnice, avtorici Anja Kravanja, Darinka Petrič, mentorica Ladislava Bizjak, Gimnazija Jurija Vega, Idrija

Tretjo mesto (enakovredno):
ˇ Vsaka ptica ljubi svoje gnezdo, avtorici Jasna Rogan, Anja Moric, mentor Janez Tanko, Gimnazija Kočevje
ˇ Antična zgodovina Ptuja s poudarkom na ptujskih mitrejih, avtorice Vesna Bratec, Dražana Marinovič, Jerneja Križan, mentorica Sandra Krnjič, Srednja šola za gostinstvo in turizem Celje.


Predsednik komisije: doc. dr. Damijan Guštin
Inštitut za novejšo zgodovino

 
 
 Na prejšnjo stran  Na vrh strani  Na naslednjo stran  
Domov    Na vrh strani    Iskanje    Pomoč   
 
Oblikovanje in vzdrževanje spletnih strani MT Splet