MREŽNI PROJEKTI – KAJ?  KAKO? ZAKAJ?

 

Mrežni projekti so tisti projekti, ki potekajo preko omrežja Internet.

Razlika med »uporabo« programov (operacija) in »uporabo« programov kot aplikacija (uporabna vrednost) v izobraževalnih aktivnostih, ki temeljijo na uporabi IKT v povezavi z učnim načrtom. Napačno je mnenje, da je za uspešno vključevanje IKT v pouk najpomembnejše znanje o uporabi programov (Papert, 1987).

 

Odgovorite si na vprašanji ali bo tokratna uporaba Interneta omogočila učencem:

Pozitiven odgovor pogojuje nadaljna razmišljanja, da je potrebno IKT orodja uporabiti na drugačen način, saj bo samo tako prišlo do zaželene spremembe.

 

Za učitelje pomeni sodelovanje v mrežnih projektih dodatno delo, drugačno organizacijo, druge učne metode, večjo porabo časa, skupinsko delo, iznajdljivost.

Za učence večjo motiviranost, širitev obzorja in spoznavanje drugih kultur, ljudi (predvsem pri mednarodnih projektih).

 

Planiranje:

1. pobuda

2. razčlenitev pobude

3. načrtovanje in izvedba

4. zaključek

·         evalvacija, poročilo

·         predstavit kolegom na šoli in drugim

 

Enosmerna dejavnost

Dvo ali večsmerna – preko elektronskih naslovov, distribucijske liste ali foruma

Dodana klepetalnica, videokonferenca

 

Sodelovanje pri samo enem izmed predmetov ali med več predmeti

Organizacija dela v razredu http://ro.zrsss.si/borut/mednarodno/organiz.html

 

Primeri organizacije sodelovanja v projektih http://ro.zrsss.si/borut/mednarodno/didak.html

 

 

 

 

Projekti – Borivoj Brdicka: http://omicron.felk.cvut.cz/~bobr/role/projects/ in

Judi Harris: http://virtual-architecture.wm.edu/Telecollaboration/index.html:

 

1. Izmenjava

http://virtual-architecture.wm.edu/Telecollaboration/interpersonalexchange.html

dopisovanje iz različnih lokacij med posamezniki, razredi, z vabljenimi gosti ali strokovnjaki

 

2. Zbiranje informacij in analiza

http://virtual-architecture.wm.edu/Telecollaboration/informationcollection.html

IKT omogoča, da se učenci pri zbiranju in primerjanju različnih vrst informacij, dobljenih preko omrežja, učijo vrednotenja le teh. Ob tem jih tudi smiselno usmerjamo v delo na omrežju.

 

3. Reševanje problema

http://virtual-architecture.wm.edu/Telecollaboration/problemsolving.html

Internet se uporablja kot podpora učnemu procesu in se pojavlja v obliki »tekmovanja« ali »sodelovanja«. Možnosti paralelno reševanje problemov, sekvencijski pristop, reševanje na enem mestu istočasno (klepetalnica), simulacije

 

 

8.2.2004