MREŽNI PROJEKTI – KAJ? KAKO? ZAKAJ?
Mrežni projekti so tisti projekti, ki potekajo preko omrežja
Internet.
Razlika med »uporabo« programov (operacija) in »uporabo«
programov kot aplikacija (uporabna vrednost) v izobraževalnih aktivnostih, ki
temeljijo na uporabi IKT v povezavi z učnim načrtom. Napačno je mnenje, da je
za uspešno vključevanje IKT v pouk najpomembnejše znanje o uporabi programov
(Papert, 1987).
Odgovorite si na vprašanji ali bo tokratna uporaba
Interneta omogočila učencem:
Pozitiven odgovor pogojuje nadaljna razmišljanja, da je
potrebno IKT orodja uporabiti na drugačen način, saj bo samo tako prišlo do
zaželene spremembe.
Za učitelje pomeni sodelovanje v mrežnih projektih dodatno
delo, drugačno organizacijo, druge učne metode, večjo porabo časa, skupinsko
delo, iznajdljivost.
Za učence večjo motiviranost, širitev obzorja in spoznavanje
drugih kultur, ljudi (predvsem pri mednarodnih projektih).
Planiranje:
1. pobuda
2. razčlenitev pobude
3. načrtovanje in izvedba
4. zaključek
·
evalvacija,
poročilo
·
predstavit
kolegom na šoli in drugim
Enosmerna
dejavnost
Dvo ali
večsmerna – preko elektronskih naslovov, distribucijske liste ali foruma
Dodana
klepetalnica, videokonferenca
Sodelovanje
pri samo enem izmed predmetov ali med več predmeti
Organizacija
dela v razredu http://ro.zrsss.si/borut/mednarodno/organiz.html
Primeri
organizacije sodelovanja v projektih http://ro.zrsss.si/borut/mednarodno/didak.html
Projekti – Borivoj Brdicka: http://omicron.felk.cvut.cz/~bobr/role/projects/
in
Judi Harris: http://virtual-architecture.wm.edu/Telecollaboration/index.html:
1.
Izmenjava
http://virtual-architecture.wm.edu/Telecollaboration/interpersonalexchange.html
dopisovanje
iz različnih lokacij med posamezniki, razredi, z vabljenimi gosti ali
strokovnjaki
2.
Zbiranje informacij in analiza
http://virtual-architecture.wm.edu/Telecollaboration/informationcollection.html
IKT
omogoča, da se učenci pri zbiranju in primerjanju različnih vrst informacij,
dobljenih preko omrežja, učijo vrednotenja le teh. Ob tem jih tudi smiselno
usmerjamo v delo na omrežju.
3.
Reševanje problema
http://virtual-architecture.wm.edu/Telecollaboration/problemsolving.html
Internet
se uporablja kot podpora učnemu procesu in se pojavlja v obliki »tekmovanja«
ali »sodelovanja«. Možnosti paralelno reševanje problemov, sekvencijski
pristop, reševanje na enem mestu istočasno (klepetalnica), simulacije
8.2.2004