ZAKAJ DIJAKI NE MARAJO
UČENJA?
Veliko profesorjev,
učiteljev in tudi staršev zanima odgovor na zgornje vprašanje. Pogosto
se s tem srečujemo tudi po televiziji, radiu in v časopisih; torej je
priljubljena tema v medijih za novinarje.
Ampak pravilnega odgovora na to vprašanje ni. Saj je po mojem mnenju to
odvisno od vsakega posameznika. Dijakom se zdi učenje brez pomena, saj
so že utrujeni po prihodu iz šole, nekateri pa že kar tam. V šoli so po
8 ur in enostavno nimajo volje do ničesar drugega, kot za lenarjenje.
Veliko vlogo igrajo tudi domače naloge. Profesorji in učitelji jim naložijo
ogromno nalog, ki jih doma rešujejo nekaj ur (dostikrat s pomočjo interneta)
in jim zmanjka časa za pripravo na spraševanje ali kontrolno nalogo. Vendar
pa če ne bi bilo domačih nalog, potem doma nikoli ne bi vadili in si v
šoli naučenega znanja nikoli ne bi utrdili. Kaj je potem najboljše za
njih oz. za nas? Veliko nalog ali ne?
Ampak seveda niti
profesorji, niti šolstvo samo ni krivo za to, da je dandanes tako velik
odpor do učenja. Problem je v samem dijaku, učencu. Vse svoje šolske obveznosti
prelagajo in prelagajo in potem se nabere toliko vsega, da se je to nemogoče
naučiti. Razen tega ne poslušajo med poukom, kjer bi si zapomnili zelo
dosti vsega in doma ne bi bilo potrebno veliko delati. Ampak ne. Pogled
na učenje pri določenih dijakih je zelo slab. Mislijo, da je učenje muka,
da tega ne bodo potrebovali v svojem življenju. Po mojem mnenju to ni
tako, saj se nikoli ne ve, kje bo človek lahko uporabil svoje pridobljeno
znanje.
Seveda pa so tudi dijaki, ki se trudijo in se jim učenje obrestuje - tu
mislim na dobre ocene, nadaljnji študij in pozneje na dobro službo. Število
teh je na žalost majhno.
Starši bi morali strožje ravnati s svojimi otroki, saj s takim ritmom
življenja ne bomo prispeli nikamor. Na svetu ne bo znanja in kdo bo torej
izumil nekaj novega? Kdo bo napredoval v življenju? Ali pa bomo imeli
spet take čase, kot naši predniki, ki so živeli dokaj skromno? Mislim,
da se lahko zgodi tudi kaj takega.
Kdo torej dela napako? Mogoče starši? Ali profesorji, učitelji? Navsezadnje
tudi šolstvo? Na to vprašanje je mnogo odgovorov in zelo malo pravilnih.
Vsak misli in ravna drugače. Dejstvo pa je, da je dandanes zelo veliko
dijakov, ki se ne marajo učiti. Nekoč ni bilo tako, torej je nekaj narobe.
Kaj? Po mojem mnenju je to dijakov pristop do učenja. Ta pristop pa je
zelo negativen, seveda iz njegovega pogleda ni nič narobe, saj ima mnogo
časa za zabavo, lenarjenje
Nekateri mislijo, da z negativnimi ocenami
postanejo " frajerji", ampak to ni tako. Sami se morajo zavedati,
da se učenje obrestuje, da le z njim uspejo v življenju. Za učenje je
potrebno mnogo potrpljenja in predvsem volje!!!
OB PISANJU ZGORNJEGA BESEDILA SE MI JE RODILA ZAMISEL ZA KRAJŠO PESEM
:
TA ŠOLA, DIJAKOV
HUD NAPOR
Za nekatere je šola fora
In ob enem nočna mora,
Za druge pa zapor, ki pa ni odprt predor.
Dijaki ob prihodu
v šolo niso naspani,
Zato se jim v šoli dostikrat sanjari,
Za preverjanja pa nikoli niso zbrani.
Torej ta šola je
res hud napor,
Ki dijakom mnogokrat dodeli ukor.
Ker pa dijaki tega nimajo radi,
Komaj čakajo poletni, ples ob zabavi.
Megi Feher
|