Film THE HELP/Služkinje je posnet po knjižni uspešnici Kathryn Stockett. Dogaja se v Mississippiju v 60-tih letih. Eugenia "Skeeter" Phelan je premožno južnjaško dekle, ki se vrne iz šole odločena, da postane pisateljica. Skeeter obrne na glavo življenje svojih prijateljev, ko se odloči, da bo intervjuvala temnopolte ženske, ki delajo za vplivne južnjaške družine. Gibanje za državljanske
pravice se sicer že prebuja, toda ne v Mississippiju, kjer je še vse po
starem. Družba diskriminira črnce, le-ti živijo v svojem podrejenem svetu,
belci pa v svojem vzvišenem, popolnem svetu. Belci so gospodarji, črnci
pa služabniki in služkinje. Služkinje, ki skrbijo za belske palače, za red in čistočo tega hladnega, napol muzejskega sveta, pa niso le služkinje, ampak nudijo nepogrešljivo "pomoč" pri vzgoji belskih otrok, pri čemer je najbolj čudno to, da vsi ti belski otroci, ki so jih vzgajale črnke, niso že prej začutili kake simpatije in sorodnosti, da torej niso že prej zaznali, da "druga" rasa premore več topline in človečnosti kot njihova lastna rasa, kot njihove lastne matere, ki se jih pogosto nočejo niti dotakniti ali pa imajo do njih le hladen, brezčuten, uraden odnos, skorajda takega kot do "druge" rase, črnk, služkinj. Tukaj stopi v sliko
Eugenia "Skeeter" Phelan, ki sklene, da bo napisala knjigo o
"pomoči", o črnskih služkinjah, torej o tem, kako živijo, kaj
sanjajo, kaj si želijo, kaj počnejo njihovi otroci. Toda, ko ji začnejo
Aibileen Clark (Viola Davis), ki vzgaja že sedemnajstega belca, Minny
Jackson (Octavia Spencer), in ostale služkinje pripovedovati svoje zgodbe,
dobi skupek zgodb in zdi se, da so prav služkinje dobro premišljeno ustvarile
razmere, ki so gibanje za državljanske pravice naredile sprejemljivo tudi
za belo raso. Pri tem se film ne uspe povsem izogniti pasti, da Eugenio
prikaže kot odrešiteljico zatiranih, čeprav je njena vloga v dogodkih
precej uravnotežena. Odločitev avtorjev, da se prav nobena oseba ne zaveda,
da je rasist, je pohvalna, saj se film s tem izogne lastnim predsodkom,
čeprav mu je mogoče očitati olepševanje, izpuščanje in zamegljen prikaz
zgodovine. A to velja za večino hollywoodskih filmov.
|