Šola - pekel ali
raj
Dnevno lahko slišimo
besede od vodilnih v državi, da bodo speljali razne reforme. To so: zdravstvena
reforma, reforma o RTV, pokojninska reforma in tudi reforma na področju
šolstva se nam obeta.
Začel bi ravno s slednjo, kajti menim, da so naše šolstvo in na sploh
izobraževalne ustanove v razsulu. Današnja "demokracija" je
pripeljala šolstvo na rob propada s tem, da je zbila avtoriteto učiteljev
in dvignila "moč" učencev. Zato si učitelj več ne more zagotoviti
reda in discipline v razredu, kajti če dvigne glas ali pa prime otroka
za roko, naj se umiri, te to že nasilje in kršenje človekovih pravic.
Ob tem se sprašujem, čemu še sploh naziv šole "vzgojno izobraževalna
institucija"?!Jaz osebno nisem pristaš nasilja, ampak vseeno menim,
da bi neko vrsto kaznovanja morali povrniti v šolske klopi, kot je to
bilo nekoč, kajti lepa beseda dandanes več pri nikomer ne zaleže.
Druga stvar ki je še problematična v času šolanja, je preobremenjenost.
Nekateri učenci oz. dijaki imajo tedensko od 35 do 40 ur, nekateri še
več. Takšno število ur je nemogoče spraviti na urnik. Lep primer za to
je naša šola. Edini način, da se te ure spravijo na urnik je, da se uvede
šestdnevni delovni teden, kot je to nekoč že bilo. Mislim, da se bo to
prej ali slej zgodilo, kajti vlada stremi k temu, in na splošno cel svet,
da iz državljanov naredi "poslušne robote". Ti "roboti"
več ne bodo razmišljali z lastno glavo in bodo delali le za "poveljnike"
države, kot so razni ministri, visoki državni uradniki, menedžerji in
direktorji, ki diktirajo tempo in usodo države. Zaradi te preobremenjenosti
se pojavlja "kampanjsko učenje". Učenci oz. dijaki so v šoli
od jutra pa tja do poznih popoldanskih ur. Ko pridejo domov, so izčrpani
in utrujeni. Od njih sistem pričakuje še aktivno vključevanje v razne
krožke in izbirne predmete. Nato naj se še vsak dan učijo sproti, da ne
bo "kampanjskega učenja". In sedaj pride nesmisel - ironično
vprašanje: Kaj počneš v svojem prostem času? Smešno! In hkrati žalostno.
Kako naj imajo prosti čas, pa so prej omenjeni od jutra do večera v šoli.
Sedaj se pojavi ključen problem družbe. Otrok sploh ne vidi svojih staršev,
ker ti delajo takrat, ko je otrok doma, ali pa takrat, ko je otrok še
v šoli. V tem primeru nimajo časa, da bi se ukvarjali z otroki, ker imajo
svoje opravke okrog hiše in v gospodinjstvu. S tem se otroci odtujijo
od civilizirane družbe in zahajajo v skrajne, odtujene družbe. In sedaj
se spet navezujem na začetku omenjeno problematiko discipline. Sploh se
ne čudim, da je večina današnjih otrok problematičnih, divjih, "neciviliziranih"
Otroci nimajo nobenega stika s starši, niti z "normalno" civilizirano
družbo. Živijo zaprti v svoj virtualni svet, ki pa ne bo nikoli postal
realen.
To so dejstva, nad katerimi bi se človeštvo moralo zamisliti, če mu je
še sploh mar za prihodnost. Te probleme se ne da rešiti od danes na jutri.
Potrebno je ogromno časa in predvsem volje, ki je dandanes primanjkuje,
kajti današnji cilj posameznika je sledeč: Kaj me brigajo ostali. Pomembno
je to, da poskrbim zase in za svoj žep. Zaradi takšnega razmišljanja pa
svet drvi v propad.
(Anonimno)
|