Husovi predlogi za prenovo šolskega sistema:
Za boljše uspehe pri učenju, bi spremenil nekaj stvari
- UKINIL BI OCENE!
Ocene same po sebi ne pokažejo tiste ravni znanja, ki smo jo pridobili
oz. nadgradili, zato bi brez ocen večina dijakov svoje dolžnosti opravljala
bolj samozavestno in življenjsko, kot to počnejo delajo za oceno.
Toda, velika večina se uči samo zaradi ocen. Ti dijaki bi najverjetneje
potrebovali nekaj časa, da bi dojeli, da ocene niso najbolj pomembne
stvari.
- PRAKTIČNI POUK"
ALI IZKUSTVENO UČENJE
Seveda, praksa nas najbolj izuči, kajti vse, kar sami poskusimo, lahko
tudi najlažje razumemo in to znova napravimo.
Praksa pa bi tudi dijakom povečala željo po učenju, ker jim ne bi bil
dolg čas, saj bi jih veliko bolj zanimalo, kako nekaj v praksi napravimo,
kot da bi to izvedli iz knjige.
- VEČ IZBIRNIH VSEBIN
Kot samo naslov pove, izbirne vsebine zagotovo bolj privlačijo dijake,
kot pa sedenje v učilnici in poslušanje vsebin, ki niso všeč vsakemu
posamezniku. Torej s to možnostjo lahko dijaki sami izberejo in sestavijo
skupino, ki bo fokusirana na tisto, kar si je sama izbrala.
- DRUGO
Dijakom bi pri urah omogočili uporabo pripomočkov, kot so npr. prenosnik,
seveda če je tema šolske ure primerna za uporabo le-teh.
Dijakom bi tudi omogočili on-line dostop do svojih ocen, da so lahko
dijaki takoj obveščeni o svojih ocenah v primeru da so odsotni ali pa
imajo kakršnekoli druge obveznosti.
Pri urah je potrebno čim več govoriti in se pogovarjati z dijaki in
veliko manj pisati, kajti vsak dijak bi se moral naučiti sam nadgraditi
osnovno znanje, pridobljeno pri določeni uri.
Huso Jusić
|