NOČNA MORA

Mature, ki sledi normalnemu obisku šole, nimam samo za nepotrebno, ampak 
celo za škodljivo. Za nepotrebno jo imam, ker brez dvoma lahko učitelji 
kake šole ocenijo zrelost mladega človeka, ki je več let obiskoval šolo. 
Vtis, ki so ga učitelji med časom šolanja dobili o učencu, in zagotovo 
veliko število pisnih izdelkov, ki jih je moral izdelati vsak učenec, 
dajo skupaj dovolj obširno podlago za oceno učenca, boljšo, kot jo lahko 
da še tako skrbno izveden izpit.

Za škodljivo imam maturo iz dveh razlogov. Strah pred izpitom in velik 
obseg snovi, ki jo je treba zajeti s spominom, v znatni meri škodujeta 
zdravju številnih mladih ljudi. To dejstvo preveč dobro poznamo, da bi ga 
bilo treba na dolgo utemeljevati. Vseeno pa bi rad omenil znano zadevo, 
da številne Ijudi v zelo različnih poklicih, ki so v življenju uspeli in 
za katere ne moremo reči, da imajo šibke živce, do pozne starosti v sanjah 
muči strah pred maturo.

Matura je škodljiva še zato, ker zniža raven poučevanja v zadnjih šolskih 
letih. Stvarno zaposlitev s posameznimi predmeti prerado nadomesti nekakšno 
bolj ali manj zunanje urjenje učencev za izpit, poglobitev pa nadomesti 
nekakšen bolj ali manj zunanji dril, ki naj razredu pred izpraševalci 
podeli določen sijaj. Zato proc z zrelostnim izpitom!

A. Einstein

Zapis je bil objavljen v časopisu Berliner Tageblatt 25. decembra 1917.

Zgornji zapis (prevod) je bil zavrnjen v neki strokovni slovenski reviji, čeprav ga je za objavo predlagal zelo eminenten naravoslovec (prof. dr. Janez Strnad). Če se strinjamo z zapisanim ali ne, neobjava Einsteinovega razmišljanja veliko pove o (ne)svobodi in kritičnosti duha naše dežele.




The Nightmare
In its December 25, 1917 issue, the Berliner Tageblatt devoted a section of the paper to the possible discontinuation of Germany’s Arbitur exam, which consisted of written exams lasting from 8am to noon, followed by oral exams from 2 to 6pm, for as long as six consecutive days. In his essay, Einstein wrote,

I consider the final secondary school exam that follows normal school education not only unnecessary but even harmful. … The fear of the exams as well as the large mass of topical subjects that have to be assimilated by memorization harm the health of many young men to a considerable degree. This fact is too well known to need to be verified in detail. But I will nevertheless mention the well known fact that many men in the most varied professions have been plagued, into their later years, by nightmares whose origins trace back to the final secondary school exam.

And in a criticism that sounds like it could come from a teacher today, Einstein writes that the exam “lowers the level of teaching in the last school years. Instead of an exclusively substance-oriented occupation with the individual subjects, one too often finds a lapse into a shallow drilling of the students for the exam.” In other words, professors were teaching to the test.

VIR:
https://www.mentalfloss.com/article/60812/12-interesting-documents-digital-einstein-papers

Stevilo obiskov od oktobra 2002: veliko.


števci www.izmenjava.com

Za astronomski krožek: ZORKO Vičar


RFC-822: Zorko.Vicar@guest.arnes.si


Nazaj na domačo stran.