PROGRAMSKI JEZIK PASCAL

 

Pctyp.gif (30736 bytes)

 

Tvorec programskega jezika Pascal, je Niklaus Wirth. Svoj programski jezik je poimenoval po velikem francoskem znastveniku in filozofu Blaisea Pascal - u, ki je med drugim naredil tudi enega prvih mehanskih računal.

Kako se lotimo pisanja računalniškega programa v Pascalu?

Osnovna struktura pascalskega programa je prikazana spodaj.

program nase_ime

{komentar: kaj naš program dela}

var

{deklaracija spemenljivk, ki nastopajo v programu}

begin

{glavni program}

end.

 

Vsak program se začne z rezervirano besedo(to je beseda, ki jo v programu ne smemo uporabljati za nič drugega, kot samo za namen za katerega je rezervirana) program. Tej besedi sledi ime programa , ki smo se ga izmislili. Ime ne sme imeti šumnikov(č,ž,š), lahko pa vsebuje podčrtaj (primer: prvi_pr).

Takoj pod ime je smiselno vpisati komentar (v zavite oklepaje), kaj naš program počne. Ravno tako pišemo komentarje tudi ob ostalih stavkih in zankah v programu.

Sledi rezervirana beseda var pod katero deklariramo (navedemo) spremenljivke , ki nastopajo v programu in njihov tip. Tip pomeni ali so spremenljivke cela števila, realna števila, znaki, logične vrednosti ..

Beseda begin začenja glavni program ali postopek. Tukaj si sledijo stavki in zanke v določenem vrstnem redu, tako da opravijo željeno nalogo. Vsak stavek se konča s podpičjem.

Program zaklučuje besedica end in obvezna končna pika. Tudi vasak begin , ki ga vsebuje katerakoli zanka znotraj programa se mora končati z bededico end, le da za njo stoji podpičje.

Spološno o pisanju programa.

Vsak program moramo napisati sintaktično pravilno. To pomeni, da ne smemo napraviti napak kot so zamenjava črk, napak v ločilih, napak v strukturi zank in podobno. Samo sintaktično pravilno napisan program se bo prevedel. Za pravilno delovanje programa (da dobimo željen rezultat), pa proram ne sme vsebovati logičnih napak. Pravilno napisan program sebo prevedel, vendar, če je logično nepravileno zgrajen, bo rezultat, ki nam ga program v tem primeru vrne nepravilen.

Pri pisanju pogramov se na splošno držimo naslednjih pravil:

1. Program naj bo napisan z zamikanjem in čitljivo.

Vse stavke , ki se izvajajo drug za drugim, začnemo pisati v isti koloni.Stavek , ki seizvede v okviru kakega drugega stavka, pa zamaknemo za nekaj mest v desno. S tem poudarimo strukturo programa.

2. Program naj vsebuje komentarje.

Komentarji so dodatna informacija v programu, ki je namenjena somo človeku. To  pomeni, da jih prevajalnik pri prevajanju programa preskoči in ne upošteva kot del programa.

3. Ime spremenljivke naj bo tako, da nam takoj pove, kaj spremenljivka predstavlja.

Primer: spremenljivka za dolžino naj bo dolz, dolzina ali dol ne pa a, l, ali kaj podobnega.

Te in tudi druge pomembne sestavine pisanja programov so razvidne v nalogah od 1 do 10. Za morebitmo lažje delo so naloge dostopne tudi kot Word - ova datoteka. Datoteko si lahko prenesete na vaš računalnik .

Prenos datoteke!