Pomembnejše aktivnosti v letu 2000

Zimsko usposabljanje na Kaninu, februar 2000

Udeleženci:  Mirko Močnik, Slavko Hostnik

Usposabljanje je organizirala JRS za jamarje reševalce.

Izlet v Rjavčevo jamo in Pečovsko parno pri Igli, 28.05.2000

Udeleženci: Lovro Blagotinšek, Jure Petkovnik, Boris Brusnjak, Karolina Brusnjak, Ivo Zadnik + družina, Dani Urbanc +družina, Slavko Hostnik

Ob 9 h smo iz Luč krenili do parkirišča pri Rjavčevi jami. Tam smo parkirali in po 15 min. hoje  prišli do vhoda v jamo. Ogled je trajal kakšno uro. Nato smo se peljali do Pečovskega studenca, kjer smo  se podali proti Trbiški zijalki. Ko smo prišli do vhoda, nas je čakalo neprijetno presenečenje. Jama je namreč pod ključem. Nato smo se spustili do nivoja Savinje in poiskali vhod v Pečovsko parno. To je dokaj prostorna jama tik ob strugi Savinje. Ob izdatnem deževju iz jame bruha voda.

Izlet v Snežno jamo na Raduhi,   18.06.2000

Udeleženci: Lovro Blagotinšek, Jure Petkovnik, Pero Robida, Andrej Kodrun + družina, Mirko Močnik, Matej Močnik, Slava Hostnik, Sergeja Hostnik, Slavko Hostnik

Pred Snežno jamo smo se zbrali ob 11h. Sledila je proslava ob 30 letnici delovanja JK Črni galeb Prebold  in ob 12h ogled jame.

Vodenje Čehov na pl. Ravne,   19.08.2000

Udeleženci: Davorin Šmarčan,  Slavko Hostnik + 7 českih jamarjev

Ob 15h smo se dobili pri Igli, nakar smo se odpeljali na pl. Ravne, kjer so Čehi prenočili. Naslednji dan je prišel Davorin Šmarčan in jih peljal na Zelene trate, kjer so si uredili tabor.

Skupna akcija  s češkimi jamarji na Dleskovški planoti, 20-23.08.2000

Udeleženci: Ivo Zadnik, Davorin Šmarčan, Slavko Hostnik  + 7 českih jamarjev

Davorin je štiri dni prebil v družbi čeških jamarjev na Zelenih tratah. Skupaj so šli v Zadnikovo brezno do globine 60 m, ter po terenu iskali nove jame.

Ivo in Slavko sta se ekipi pridružila 22.08. Tega dne sta iskala čehe in Davorina po planini v okolici Zadnikovega brezna. Pri tem sta pregledala brezno nad 1-51 do globine 15 m, kjer se konča.  Naslednji dan  so  peljali dva čeha v J-4/9, na poti do tja pa so odkrili še eno novo jamo in jo raziskali do globine 20 m.

Izlet v Tajno jamo,   20.08.2000

Udeleženci:  Pero Robida, Lovro Blagotinšek, Jure Petkovnik, Slavko Hostnik

Ogledali smo si jamo do mesta, kjer zgornja etaža prehaja v vodni rov. Za Lovra in jureta je bilo posebno doživetje plezanje po kaminu. Jama je torej vodnega tipa in z dolžino okoli 1000 m  ena daljših na štajerskem. Je pravi blodnjak rovov, pasaž, meandrov ter kaminov, kjer se človek, če jame ne pozna dobro,lahko hitro izgubi.

Iskanje jam na Dleskovški planotai,   27.08.2000

Udeleženci:  Pero Robida, Slavko Hostnik

Najprej sva se oglasila pri Tonetu, ki ima kmetijo na slikoviti uravnavi Planici, to je zadnja kmetija ob cesti Podvolovljek - planina Ravne, leži pa na 1100 m nadmorske višine.  Zatem smo se skupaj podali na planino Podvežak, kjer nam je Tone pokazal dve jami. Na koncu smo se zapeljali še na Planino Ravne na obisk k našemu prijatelju Francu, ki v poletnem času tam opravlja dela in naloge pastirja.

Raziskava in merjenje jam  na Podvežaku, 15.09.2000

Udeleženci:   Pero Robida, Slavko Hostnik

Tokrat sva nameravala raziskati  jamo ob poti proti Inkretu, ki jo je nama na prejšnji akciji pokazal Tone. V jami nisva prišla daleč, saj je v notranjosti še vedno sneg.. Nato sva malo pogledala okoliške terene in našla eno zanimivo vodoravno jamo, ki pa se kmalu konča. Nazadnje sva izmerila še jamo, ki jo je prav tako pokazal Tone. Žal se jama ne nadaljuje.

Reševalna akcija na Kriških podih, 18-19.09.2000

Udeleženci:  Mirko Močnik, Slavko Hostnik

Na Brniku smo se skupaj z ostalimi reševalci iz RC Velenje vkrcali v helikopter sl. Vojske, ki nas je pripeljal na Kriške pode. Akcija je bila zvečer uspešno zaključena. Ker je bila že noč, smo ostali v koči do ponedeljka, ko nas je prišel iskat helikopter.

Reševalna vaja v okolici Postojne, 30.09.2000

Udeleženci:   Mirko Močnik, Slavko Hostnik

Šli smo v brezno globine cca. 80 m in potegnili ven s kontrapezo nosila s ponesrečencem.

Matkov kot – Perkova jama,   15.10.2000

Udeleženci:  Andrej Kodrun, Dani Urbanc, Tanja Urbanc, Lovro Blagotinšek, Mirko Močnik, Janko Stropnik, Ivo Zadnik, Pero Robida, Slavko Hostnik

Pri turistični kmetiji Perk v Matkovem kotu smo si ogledali 100 m dolgo vodoravno jamo z lepo kapniško dvorano na koncu. Vodil nas je domačin Perk, s katerim smo se dogovorili za širjenje ožine na koncu dvorane. V jami smo tudi snemali z digitalno kamero. Iz videoposnetka so zajeti naslednji posnetki: slika1, slika2, slika3.

Ogled – raziskava jame v kamnolomu v Teru pri Ljubnem, 19.10.2000

Udeleženci:  Slavko Hostnik

Treba je bilo  pregledati jamo, ki se je pojavila pri izvajanju del na zgornji etaži omenjenega kamnoloma. Tehnični vodja je namreč vse aktivnosti na tej etaži ustavil, dokler se ne ugotovi razsežnosti jame, saj je obstajala velika nevarnost pogreza težke mehanizacije v jamo (po pregledu jame se je izkazalo, da je bil sum  utemeljen).  Jama se sicer pričenja kot brezno okroglega profila in dimenzij 1 x 1 m. Po 5. m se pod nogami pojavi dvorana 30 x 30 m in globine oz. višine 20 - 25 m. Luknja, po kateri sem se spuščal, se nahaja skoraj na sredini stropa dvorane. Ko gledaš od spodaj v strop, je prav zanimivo videti luknjo v stropu, skozi katero prodira v jamo dnevna svetloba. Dno dvorane je poševno in zapolnjeno s skalnimi bloki različnih velikosti, ki so se odtrgali s stropa zaradi miniranja v kamnolomu. Na najnižji točki dvorane se jama nadaljuje v obliki poševnega rova, dimenzij 4 x 1,5 m, ki po 25 m pripelje v manjšo kapniško dvorano. V njej sem kar nekaj časa občudoval lepe kapnike vseh vrst. Jama pa se od tam naprej še nadaljuje do naslednje manjše dvorane s še lepšim kapniškim okrasjem. Tam sem med množico kapnikov opazil tudi ježkaste tvorbe, ki bi nemara lahko bili celo aragoniti. Žal sem kladivo pustil v vhodni dvorani in nisem mogel vzeti vzorca. Iz te dvorane se jama še vedno nadaljuje in sicer v obliki 5 m globoke stopnje z jezercem na dnu, kamor pa brez vrvi nisem mogel in sem se vrnil na površje. Jama je na odseku površje - dno  dvorane izjemno nevarna, saj je zaradi miniranja obok oz. strop dvorane močno razkrakan in že nihaj vrvi (npr. pri žimarjenju) lahko sproži pravi plaz kamenja v dvorano. Ker nisem pričakoval bogve kakšne jame, tudi nisem vzel zraven fotoaparata, kar se je izkazalo za veliko napako. Na srečo pa sem se uspel dogovoriti z lastnikom kamnoloma za še en obisk jame. Takrat bomo jamo poslikali, posneli s kamero in seveda izmerili.

Ogled – raziskava jame v kamnolom v Teru pri Ljubnem, 22.10.2000

Udeleženci:   Janko Stropnik, Mirko Močnik, Dani Urbanc, Slavko Hostnik

Odpravili smo se v jamo v kamnolomu pri Teru, tokrat v večjem številu in z namenom izmeriti ter poslikati in posneti to zelo lepo jamo. Akcija je kljub grozeči nevarnosti udora stropa vhodne dvorane potekala brez problemov. Spustili smo se tudi v breznce na koncu jame in prišli do ožine, kjer se jama konča. Skupna dolžina jame je natanko 100 m, globina pa 30 m.

Raziskava in merjenje jame pri izviru Ljubije, 29.10.2000

Udeleženci:  Dani Urbanc, Peter Robida,  Slavko Hostnik + 3. domžalski jamarji

V sifon so se potopili vsi trije domžalčani ter naša Dani in Tanja. Prodrli so do četrtega sifona v dolžini 276 m. Raziskave sledijo.

Raziskava in merjenje Ledene jame pod Inkretovim studencem, 12.11.2000

Udeleženci:  Peter Robida, Igor Črep, Slavko Hostnik

Peljali smo se do parkirišča na Podvežaku, ker zaradi snega do koče ni šlo. Nadaljevali smo peš po snegu (od 0,2 do 0,5 m) ter po cca 45 min. prispeli do jame. Igor in jaz sva šla v jamo, Peter pa je ostal zunaj. 10 m pod dnom udornice sva zagrizla v ožino ter po 9 m prišla v večji prostor z velikim ledenim stebrom na sredini. Šla sva dalje in se znašla  v precej veliki dvorani dimenzij 30 x 30  x 10 m. Na dnu pol dvorane pokriva led, ostala polovica pa pripada melišču s cca 300 naklona. Za to dvorano je še ena manjša, kjer pa se jama konča. Nazaj grede sva se ukvarjala z merjenjem jame. Dolžina znaša 100 m.

Izlet s planinci v Ledeno jamo pod Inkretovim studencem, 3.12.2000

Udeleženci:   Dani Urbanc, Boris Brusnjak,  Slavko Hostnik + 8. Planincev, članov PS PV

Po dogovoru s planinci PS Premogovnika Velenje, ki so želeli popestriti planinski izlet še z ogledom kakšne jame v visokogorju, smo se odločili, da jih peljemo v Ledeno jamo pod Inkretom. To je naša novoodkrita jama, ki se nahaja ob poti iz planine Podvežak priti Korošici. Nahaja se pod znanim Inkretovim studencem na levi strani tik ob poti v smeri proti Korošici. Spust v jamo je kljub zimskim razmerom potekal normalno. Pohvaliti pa velja dobro opremljenost planincev in njihovo psihofizično priravljenost. V jamo se je treba namreč spustiti skozi razmeroma ozko ledeno pasažo, ki za marsikoga predstavlja stresno situacijo. Kljub razmeroma kratki metraži (100 m) so bili planinci nad jamo navdušeni.

Po prihodu iz jame smo nadaljevali pot proti Zeleni trati, kjer je jamarski del druščine pregledal še eno brezno ob poti na Veliki vrh. Brezno se na globini 30 m konča in je za nas "ad acta". Pot nas je nato vodila preko planine Jezerca in Vodole do planine Podvežak, kjer so nas čakali avtomobili. Zaključili smo dnevu in času primerno v gostišču Raduha v Lučah.

Raziskava in merjenje jame pri izviur Ljubije,   27.12.2000

Udeleženci:  Dani Urbanc, Boris Brusnjak,  Slavko Hostnik + 2. domžalska jamarja

V sifon so se potopili Dani in jamarja iz Domžal. Prišli so do predela nad slapom, dalje pa zaradi visoke vode niso mogli. Vrnili  so se čez 1 uro. Z Borisom sva medtem pregledala požiralnike v Zaloki.