Družinsko podjetje običajno ustanovijo člani ene generacije ustanoviteljska generacija), bodisi zakonski pari (mož, žena), bodisi bratje in sestre.
Problem zakonskega para, ki ustanovi podjetje, v katerem sta dejavna oba, je včasih delitev časa med družino in razvoj podjetja.
V družinskem podjetju so otroci pogosto od otroštva v tesnem stiku s podjetjem, kar jih največkrat usmeri v podjetniško dejavnost v družinskem podjetju ali pa ustanovitev lastnega podjetja, tudi s finančno pomočjo družine.
Ustanovitelji pogosto ustanovijo družinsko podjetje s ciljem, da bi družina tudi v naslednjih generacijah živela od podjetja.
O družinskem podjetju govorimo, če so v podjetju aktivni člani družine, ki so hkrati tudi lastniki podjetja.
V družinskem podjetju gre za prepletanje dveh sistemov in sicer družinski sistem (temelji na čustvih, prevladuje skrb za družinske člane, enakost družinskih članov, članstvo do konca življenja) in poslovni sistem (racionalen in nečustven, temelji na nalogah, zahteva in nagrajuje rezultate, kdor ne dosega rezultatov mora oditi).
Prav zaradi različnih vrednost v obeh sistemih lahko prihaja do nasprotij, ki omejujejo učinkovitost poslovanja družinskega podjetja.
V družini se včasih težko odločijo, kakšno vlogo naj ima posamezni družinski član. pogosto ne bodo hitro zamenjali družinskega člana, ki je manj učinkovit kot bi bil strokovni, dobro usposobljen delavec, ki ne bi bil član družine.