PLAČE IN KADRI - vprašanja in odgovori
Reševanje problemov pri uporabi programa
Dokument je nastal in še vedno nastaja na osnovi vprašanj uporabnikov programa PiK. Vsa vprašanja sprejemamo na elektronskem naslovu PIKpodpora@mss.edus.si. Avtor tega zapisa se trudi na njih tudi odgovoriti. Pridno mu pomagajo sodelavci na Ministrstvu za šolstvo, znanost in šport, pogodbeni izvajalec, ki je program izdelal, inštruktorji, ki so vodili izobraževanje uporabnikov in nenazadnje vsi uporabniki, ki sporočajo svoje probleme. Namen tega zapisa je pomagati vsem uporabnikom programa in tako dodati drobec k boljšem nastajanju podatkovne baze zaposlenih v OŠ, OŠPP, Zavodih in GŠ.
V gradivu so v napotkih uporabljene naslednje oznake:
[gumb] ali [ikona] - označuje gumbe v programu ali bližnjico do programa;
meni - ukaz menija;
vrednost - vrednost, ki jo vtipkamo v ustrezno vnosno polje.
Vsa vprašanja so razdeljena po tematskih sklopih.
Kazalo:
A. Splošna vprašanja
A001 - Kdo lahko pomaga ko ne vem več kako naprej?
A002 -
Kako inštalirati PIK na nov računalnik in ohraniti obstoječe podatke?
(8.11.2002, 18.06.2004)
A003 -
Kako inštalirati popravek programa PIK?
(8.11.2002, 18.06.2004)
A004 -
Kako inštalirati novo verzijo programa PIK?
(8.11.2002, 18.06.2004)
B.
Težave pri zagonu programa PIK
B001 - Ob zagonu program PIK sporoča "3356 - The database is opened ....."
B002 - Ob zagonu bližnjice PIKdis Vxxx se vedno požene UnZip
od nadgradnje PIK-a. Kaj sedaj? (8.11.2002)
B003 - Odkar je naložen Office 2000 PIK ne dela več!
C. Začasne
rešitve (do nadgradnje programa)
C001 - PIK sporoča "Sistemska napaka, Windows ne more
brati s pogona D:" Rešitev? (04.09.2003)
C002 - V seznamih so prikazani predmeti prejšnjega
šolskega leta. Rešitev? (17.09.2003)
D. Izbira pravilnih vrednosti iz šifrantov
D001 - Kako prikazati interesne dejavnosti v devetletki?
E.
Uporaba gumba [Preračun]
E001 - PiK sporoča
»Program še nima dovolj podatkov za izračun količnikov«.
E002 - PIK sporoča "A run-time error...module: Form.vpis_preglednica_1....."
E003 - PIK sporoča "Prišlo je do napake" [OK] in "V bazi ni sprememb" - delovna doba ni pravilno izračunana (9.06.2003)
F.
Matični podatki delavcev
F001 - Menim, da PIK ne
spreminja delovne dobe pravilno! Zakaj? Kaj storiti?
(16.10.2003)
G. Pravne osebe
H.
Preglednica 1
H001 - Kako prikazati podatke o opravljeni specializaciji,
magisteriju ali doktoratu, da bo upoštevan dodatek k plači v koloni 13?
H002 - Kako vnesti učitelju tudi
laborantsko delo?
H003 - Zakaj PIK ne obračuna 2 uri razredništva
v 7 .razredu devetletke?
(16.10.2003)
I.
Preglednica 1A
J. Preglednica 2
K. Preglednica 3A
L. Preglednica 3B
M. Preglednica 3C
M001 - Kako vnesti podatke o obdobju dela
preko študentskega servisa?
(16.10.2003)
N. Preglednica 5
O. Izvoz podatkov in arhiviranje
O001 - Pri arhiviranju program javi "Napaka št. 3127"
P. Uvoz
podatkov iz arhiva
R. Tiskanje preglednic
X. Specialne rešitve
X001 - Mrežna inštalacija PIK-a (8.11.2002)
X002 - Več inštalacij PIK-a na istem računalniku (5.11.2002)
A. Splošna vprašanja
| Vprašanje | A001 - Kdo lahko pomaga ko ne vem več kako naprej? |
| Odgovor |
V kolikor imate težave tehnične narave (delovanje računalnika ali delovanje programske opreme) pišite na e-poštni naslov PIKpodpora@mss.edus.si. Ne pozabite navesti svoj priimek in ime, delovno mesto, ime šole in telefonsko številko kamor vas lahko pokličemo nazaj. V nujnih primerih kličite (po 9. uri) na tel. 01478-53-65 (g. Bojan Glavan) ali 01-478-54-47 (ga. Saša Kovač), ali sporočilo pošljite na faks 01-478-56-13. V kolikor je vaše vprašanje vsebinske narave lahko pokličete sodelavke, ki pregledujejo podatke vaše šole in sicer ga. Irena Božič Nosan (tel. 01-478-53-66), ga. Roksana Jakomin (tel. 01-478-53-81), ga. Darja Rot Ercegovič (tel. 01-478-54-97), ga. Tatjana Rozman (tel. 01-478-5308). Najprej pokličite tisto osebo, ki je za vašo šolo zadolžena. V kolikor bo vprašanje presegalo njihove kompetence vas bodo usmerile na ustreznega svetovalca oziroma svetovalko. |
| Vprašanje | A002 - Kako inštalirati PIK na nov računalnik in ohraniti obstoječe podatke? |
| Odgovor
|
|
| Vprašanje | A003 - Kako inštalirati popravek programa PIK? |
| Odgovor
|
Na internetu je objavljen popravek programa (samo programski del brez podatkovnega dela). Nahaja se na strani, kjer ste prevzeli zadnjo verzijo PIK-a. Na naslovu http://www.mszs.si izberete šolstvo, kadri, plače in kadri in klik na "kliknite tukaj". Izbrali ste začetno stran PIK-a. Lahko tudi kliknete tukaj in izberete "PIK program". V oknu "Vnos omrežnega gesla" za Uporabnik in geslo vnesete podatke, ki ste jih prejeli v okrožnici (vnos z malimi črkami!). Prenesete popravek PIK3xx(nn)_Setup.exe in zadevo sprožite (dvakrat klik v raziskovalcu na ime datoteke). Pri tem pomeni xx verzijo programa in nn številko podverzije. Trenutno je na voljo PIK330(37)_Setup.exe. Lahko pa zadevo poženete kar iz spleta. V oknu "Prenos datoteke" izberete "Zagnati program z njegovega trenutnega mesta" in kliknete na [V redu] . Ko se prenos konča in se odpre okno za namestitev odgovorite na zastavljena vprašanja, kjer so ponavadi že ponujeni pravilni odgovori v kolikor delate standardno inštalacijo na C:\PIKdis. Poženete PIK in uporabite gumb [Preračun]. Po tem bodo popravki uveljavljeni. Ob zagonu PIK3xx(nn)_Setup.exe ne morete poškodovati ali izgubiti obstoječih podatkov. V primeru težav pokličite po telefonu (A001). |
| Vprašanje | A004 - Kako inštalirati novo verzijo programa PIK? |
| Odgovor
|
Na internetu je objavljena nova verzija programa. Nahaja se na PIK-ov internetni strani. Na naslovu http://www.mszs.si izberete šolstvo, kadri, plače in kadri in klik na "kliknite tukaj". Izbrali ste začetno stran PIK-a. Lahko tudi kliknete tukaj in izberete "PIK program". V oknu "Vnos omrežnega gesla" za Uporabnik in geslo vnesete podatke, ki ste jih prejeli v okrožnici (vnos z malimi črkami!). Prenesete namestitev aplikacije v celoti - PIK3xx(nn)_Setup.exe in zadevo sprožite (dvakrat klik v raziskovalcu na ime datoteke). Pri tem pomeni xx verzijo programa (npr xx=30 in nn=37 pomeni PIK330(37)_Setup.exe). Lahko pa zadevo poženete kar iz spleta. V oknu "Prenos datoteke" izberete "Zagnati program z njegovega trenutnega mesta" in kliknete na [V redu] . Ko se prenos konča in se odpre okno za namestitev odgovorite na zastavljena vprašanja, kjer so ponavadi že ponujeni pravilni odgovori v kolikor delate standardno inštalacijo na C:\PIKdis. Poženete PIK. Izberete gumb "Uvoz podatkov". Izberete imenik s podatki zadnjega arhiva ali disketo A:, v kolikor imate podatke na disketi. Po uspešno izvršenem uvozu postavite pravilno šolsko leto in mesec in uporabite gumb [Preračun]. Po tem bodo novosti uveljavljene. V kolikor delate inštalacijo na nov računalnik morate, predhodno, prenesti in inštalirati tudi "Osnovo za delo s PIK-om". To je MSARN2.exe, ki ga prevzamete iz iste spletne strani kot PIK program. V primeru težav pokličite po telefonu (A001). |
B. Težave pri zagonu programa PIK
| Vprašanje | B001 - Ob zagonu program PIK sporoča "3356 - The database is opened by user on machine. You can't open the database exclusively." |
| Odgovor | Verjetno je aplikacija je "crknila" in ji je ostalo zabeleženo, da je datoteka odprta. Ker je to enouporabniška verzija, je ni možno odpreti. Predlagamo ponovni zagon računalnika in nato [Popravilo baze] (ikona s ključem). |
| Vprašanje | B002 - Ob zagonu bližnjice PIKdis Vxxx se vedno požene UnZip od nadgradnje PIK-a. Kaj sedaj? |
| Odgovor
|
Verjetno so "povožene" nekatere datoteke, ki skrbijo za izvajanje programa. Potrebno jih je ponovno namestiti. Predlagamo naslednji postopek (vse se nanaša na imenik, kjer je inštaliran PIK; običajno je to C:\PIKdis):
Zadeva bi morala delovati. Če še vedno ne deluje, kličite tehnično pomoč (A001) |
| Vprašanje | B003 - Odkar je naložen Office 2000 PIK ne dela več! |
| Odgovor
|
Vzrok: Na računalniku, na katerem je PIK že inštaliran, po inštalaciji Office programov ali nadgradnje Office paketa, ni možno več zagnati program PIK. Ob zagonu se pojavi napaka "Cannot find MSAIN200.DLL" in "Cannot run 16-bit Windows program. Cannot find file C:\PIKdis\MSARN200.EXE". Težava nastopi zato, ker inštalacija Office programov izbriše dele Access-a ver 2.0, ki jih za delo potrebuje PIK. Rešitev: Napako odpravimo tako, da ponovno inštaliramo PIK iz datoteke MSARN2.EXE, ki jo prevzamemo iz PIK-ove internetne strani, tam kjer so objavljene tudi nadgradnje programa. . S tem povrnemo vse manjkajoče dele programskega paketa za PIK. Vse bližnjice do zadnje, inštalirane, verzije PIK-a so še vedno v meniju in na namizju. Prav tako so dostopni vsi podatki, ki so bili vneseni v podatkovne baze, pred nalaganjem Office produktov. V kolikor boste težavo odpravili po opisanem postopku bo zadeva morala delovati. Če se bodo še vedno pojavljale težave, kličite tehnično pomoč (A001) |
C. Začasne rešitve (do nadgradnje programa)
| Vprašanje | C001 - PIK sporoča "Sistemska napaka, Windows ne more brati s pogona D:" Rešitev? |
| Odgovor | Sporočilo se pojavlja na računalnikih, ki imajo trdi disk (C:) in cd-rom enoto (D:) in na katerih se poganja PIK ver. 3.30.10. Zaradi, še neugotovljene, napake v programu in v povezavi z antivirusno zaščito pride do pojava napake. Sistem zahteva "odzivno" enoto D:. Napaki se izognemo z majhnim trikom tako, da v cd-rom enoto vstavimo nek CD. To je poljuben podatkovni ali pa tudi glasbeni CD. S tem omogočimo nemoteno delovanje programa PIK. Na delovanje programov vstavljeni CD nima nikakršnega vpliva. Če se bodo še vedno pojavljale težave, kličite tehnično pomoč (A001). |
| Vprašanje | C002 - V seznamih so prikazani predmeti prejšnjega šolskega leta. Rešitev? |
| Odgovor |
Na nekaterih računalnikih z inštaliranim PIK verzije 3.30, v podverzijah do 3.30.14, so v seznamih prikazani tudi predmeti, ki so jih učitelji opravljali v preteklem šolskem letu in so bili že brisani iz preglednice 1. To je posledica dejstva, da se na nekaterih računalnikih nekateri deli programa izvršijo napačno. Napaka je detektirana, ni pa bilo možno ugotoviti pravila, ki povzroči napačno obnašanje programa. Posledično so nekateri predmeti (tisti, ki zahtevajo vnos po oddelkih in so imeli kljukico za Pog.), ki smo jih brisali, ostajali v seznamih. Zaradi tega je del programa spremenjen. Tako se napaka ne bo več pojavljala. Problem je urejen z verzijo 3.30.16. Odvečne predmete izločimo tako, da jih delavcu ponovno vpišemo. Po vnosu dobimo prikaz po oddelkih, ki je veljal pred brisanjem. Okno zapremo in predmet takoj tudi brišemo. S tem ga dokončno izločimo. Tudi seznami bodo potem pravilni. V kolikor se bodo še vedno pojavljale težave, kličite tehnično pomoč (A001). |
D. Izbira pravilnih vrednosti iz šifrantov
| Vprašanje | D001 - Kako prikazati interesne dejavnosti v devetletki? |
| Odgovor | Od verzije PIK 3.10 naprej je na voljo delo "Interesne dejavnosti v 9-letki" (šifra Y933, oznaka ID9). Vsi, ki ste v PIK 3.00 začasno v ta namen uporabili delo "Dodatni pouk" morate ta podatek popraviti. |
E. Uporaba gumba [Preračun]
| Vprašanje | E001 - PiK sporoča »Program še nima dovolj podatkov za izračun količnikov«. |
| Odgovor | Najverjetneje težave izhajajo iz napačnih nastavitev računalnika. Upoštevajte navodila za nastavitve (Nadzorna plošča, Področne nastavitve)! Kontrolirajte nastavitev datuma. Datum mora imeti za ločilo piko, kratko obliko zapisa »dd.mm.llll« (»dd.mm.yyyy«) in dolgo obliko zapisa »dd.mmmm llll« (»dd. mmmm yyyy«). Verjetno bo, po urejenih nastavitvah, preračun delal brez težav. Če ne deluje pokličite pomoč (A001). |
| Vprašanje |
E002 - PIK sporoča "A run-time error occurred in module: Form.vpis_preglednica_1. You don't have permission to view this module." in ponudi gumba [Continue] in [Reinitialize] |
| Odgovor |
Napaka se zgodi pri preračunu zaradi napake v programu. Nastane zaradi tega, ker je bil vsaj en delavec na preglednicah 1 in 2, nato pa je na preglednici 2 delavec brisan, pred tem pa ni odstranjena kljukica na Preglednici 1 - količniki pri "Delavec je tudi na Preglednici 2". Zaradi napake, posledično, vsi podatki niso pravilno preračunani. Taki primeri od verzije PIK 3.10 naprej niso več možni, saj je programsko kontroliran postopek brisanja delavca tudi za take primere.. |
| Vprašanje |
E003 - PIK sporoča "Prišlo je do napake" [OK] in "V bazi ni sprememb" - delovna doba ni pravilno izračunan |
| Odgovor
|
Napaka se zgodi pri preračunu zaradi napake v programu. Nastane zaradi tega, ker je bil vsaj en delavec na preglednic 1 s podatki o delu in brez vseh količnikov. To se zgodi v primeru nastopa daljše odsotnosti kot na primer porodniški ali neplačan dopust. V tem primeru v polju 8 ni podatka o deležu delovnega časa, ki bi bil upoštevan, če bi delavec delal. Napako odpravimo tako, da v vseh takih primerih odpremo stran s količniki, damo kljukico za "Ali količniki", pritisnemo gumb [Izračun kol. 20-29] in nato ponovno snamemo kljukico "Ali količniki". Podatki so enaki kot na začetku, dodatno pa je v polju 8 podatek o deležu delovnega časa za delo, ki bi bil upoštevan, če bi delal. Ko tako popravimo vse odsotne delavce lahko ponovno uporabimo gumb [Preračun] (na uvodnem zaslonu PIK-a). Preračun se bo izvršil brez težav. |
F. Matični podatki delavcev
| Vprašanje | F001
- Menim, da PIK ne spreminja delovne dobe pravilno! Zakaj?
Kaj storiti?. |
| Odgovor
|
PIK pravilno izračunava delovno dobo na podlagi podatkov stanja na dan iz matičnih podatkov, % zavarovalne dobe in meseca za katerega delamo obračun oz. datuma stanja na dan. V PIK vpišemo, na matičnem listu, stanje delovne dobe iz delovne knjižice. Datum "Delovna doba: stanje na dan" navedemo datum en dan pred zaposlitvijo. Ob spreminjanju podatkov na matičnem listu se, ob zapiranju okna s podatki delavca, avtomatsko preračuna dodatek za delovno dobo na ustrezni preglednici. (Pred PIK verzija 3.30 je bila v programu napaka in je bila izračunana delovna doba za en dan prevelika!) Npr.: Delavec je ob zaposlitvi imel točno 5 let delovne dobe, zaposlili smo ga 01.09.2002. Vpišemo stanje na dan 31.08.2002, let 5, mesecev 0 in dni 0. Tako bo delavec dopolnil 6 let delovne dobe 31.08.2003 in bo septembra 2003 že imel obračunan večji dodatek za delovno dobo. V kolikor bi na matičnem listu vnesli datum 01.09.2002 bi ta delavec dopolnil 6 let delovne dobe šele v septembru 2003 in bi povečan dodatek, v skladu s kolektivno pogodbo, prejel šele v oktobru 2003. Zavedati se je treba dejstva, da je za tega delavca 1.9.2002 že en delovni dan več kot pred zaposlitvijo na zavodu. |
H. Preglednica 1
| Vprašanje | H001 - Kako prikazati podatke o opravljeni specializaciji, magisteriju ali doktoratu, da bo upoštevan dodatek k plači v koloni 13? |
| Odgovor | Na matičnem listu delavca morate v polju znanstveni naslov izbrati dr., mag. ali spec. Po tem vnosu bo ustrezen količnik na preglednici 1 prikazan avtomatično. |
| Vprašanje | H002 - Kako vnesti učitelju tudi laborantsko delo? |
|
Odgovor |
Laborantsko delo vpišemo na preglednici 2, nato učitelju na preglednici 1, na zaslonu količniki, dodamo kljukico pri vprašanju "Delavec je tudi na Preglednici 2". |
| Vprašanje | H003 - Zakaj PIK ne obračuna 2 uri razredništva v 7. razredu devetletke? |
|
Odgovor |
PIK
izračuna dodatek za razredništvo pravilno. Verjetno gre za napako pri
vnosu oznake oddelka. Za devetletko morate izbrati tiste oddelke, ki
imajo na začetku črkovno oznako D. Tako je za npr. 7a oddelek
devetletke pravilna oznaka D7a. V tem primeru bosta obračunani 2 uri
dodatka za razredništvo.
V kolikor izberemo 7a bo obračunana samo 1 ura, saj gre za 7a oddelek osemletke in je izračun pravilen. |
I. Preglednica 1A
M. Preglednica 3C
| Vprašanje | M001 - Kako vnesti podatke o obdobju dela preko študentskega servisa? |
|
Odgovor |
PIK zahteva, da je obdobje zaposlitve tako, da je delo opravljano v mesecu za katerega je delan zahtevek. Račun za delo preko študentskega servisa je za delo v preteklem mesecu. Zaradi tega navedemo datum "do" prvi dan naslednjega meseca in ne zadnji dan meseca v katerem je bilo delo opravljeno. Npr. Delamo zahtevek za oktober 2003. Imamo račun študenta, ki je delal na zavodu v septembru. Datum "do" navedemo 01.10.2003 (in ne 30.09.2003). |
O. Izvoz podatkov in arhiviranje
|
Vprašanje |
O001 - Pri arhiviranju program javi "Napaka št. 3127" |
|
Odgovor |
Program ima na voljo napačno datoteko PodatkiS.mdb. Do napake pride zaradi ročnega kopiranja različnih datotek na imenik kjer imamo PIK (običajno C:\PIKdis). Pri tem so lahko pomešane datoteke različnih verzij programa. Tako je ustvarjena zmešnjava. Rešitev: Ponovno inštaliramo del zadnje nadgradnje programa (PodatkiS.exe) in s tem namestimo vse potrebne datoteke iste verzije. Po končanem postopku bi arhiviranje moralo delovati. |
X. Specialne rešitve
|
Vprašanje |
X001 - Mrežna inštalacija PIK-a |
|
Odgovor
|
S tem smo inštalirali RunTime Access na lokalni disk računalnika, podatki pa so na mrežnem disku na imeniku X:\PIKdis. Lokalno inštalacijo iz MSARN2.EXE izvedemo na vseh računalnikih, ki morajo dostopati do PIK-a. Ob nadgradnji inštaliramo popravek na X:\PIKdis in popravimo v obeh bližnjicah navedbo pika320.mdb in pikab320.mdb na ustrezno, novo, oznako nove verzije. V kolikor inštaliramo popravek samo programskega dela so bližnjice ustrezne. Pripomniti moramo, da PIK ni bil predviden za mrežno delo. Ob hkratni uporabi iz več računalnikov lahko pride do "crkavanja" programa. Zadeva preverjeno deluje! V primeru težav pokličite pomoč (A001). |
|
Vprašanje |
X002 - Več inštalacij PIK-a na istem računalniku? |
|
Odgovor
|
Potreba po inštalaciji več PIK-ov na istem računalniku se pojavi, ko obdelujemo podatke za več šol na istem računalniku. Seveda je tudi taka konfiguracija možna. Zahteva malo potrpežljivosti in natančnosti. Naredima jo takole:
S tem smo inštalirali RunTime Access na lokalni disk računalnika, podatke pa namestili na ločene imenike in jih v nadaljevanju tudi ločeno obravnavamo kos samostojne celote. Ob nadgradnji inštaliramo popravek na vse izdelane imenike iz 2. točke. V kolikor je na voljo nova verzija z drugačno številko verzije popravimo tudi bližnjice iz točk 4 in 5 na ustrezno, novo, oznako verzije. Zadeva preverjeno deluje! V primeru težav pokličite pomoč (A001). |
Zbral in pripravil: Bojan Glavan. Z veseljem bomo prisluhnili vašim komentarjem, pripombam in predlogom.
Število
obiskov strani
Datum zadnje spremembe: 18.06.2004 11:12