Toyota Supra


Toyota Supra je športni avtomobil japonskega proizvajalca znamke toyota, ki se je proizvajala med leti 1978 in 2002. Nastala je iz modela Toyota Celica, ki je bil dirkalni avtomobil s sprednjim pogonom, Supra pa ima zadnjega. V tem je glavna razlika med Celico in Supro. Najprej se je še vedno imenovala Celica, vendar so jo pozneje preimenovali v Supra mark I.Že po prvi generaciji je požela dokaj velik uspeh, ampak prava legenda je postala šele po četrti generaciji, ki je bila med vsemi najbolj znana: Mark IV.

Vseštiri generacije Supre je poganjal šestvaljni motor, ki je bil za svojčas zelo tehnološko napreden. Mark IV. (četrta generacija) je imela možnost motorja z 239 konjskimi močmi, sicer pa je imel motor od 224 do 249 konjev, kar se je razlikovalo od modela do modela. Najmočnejša serijska Supra je imela najmočnejši motor s 330 konji, ki pa še danes dosega veliko vrednost. Čeprav je bila za svoj čas (leta 1992-2002) zelo napreden avtomobil, jo je danes skoraj nemogoče registrirati, saj ima velikansko porabo, ki se giblje okoli 15 do 20 litrov. Močnejše različice motorja imajo tudi velik spojler na zadku, toda to izdaja avtomobilov je bila omejena.

Da bi avtu zmanjšali težo, so ga v veliki večini izdelali iz aluminija, kar bi po pričakovanjih moralo avto narediti precej lahek. Vendar je avto (govorimo o Supri mark IV.) še vedno tehtal nič kaj skromnih 1460 kilogramov. Zato so se odločili, da bodo avtu odvzeli težo tudi na druge načine, kar pojasni le enojen zaključek izpušnega sistema.

Leta 1998 je Toyota prenehala prodajati Supro v združenih državah, leta 2002 pa še na Japonskem. Kljub temu je avto še danes zelo poznan in ga je še vedno moč najti tudi v najnovejših igrah, na primer Need For Speed. Danes ponovno pri Toyoti želijo narediti njenega naslednika, ki pa bo najbrž hibrid in bo najbrž imel veliko slabše zmogljivosti. Supra naj bi imela pospešek do 100km/h le okrog 5 sekund in naj bi dosegala hitrosti več kot 285 km/h, kar je še za danes veliko.

Kljub temu Toyota Supra ni bila delana za Evropo, pač pa najbolj za domači trg -Japonsko. Imela je namreč le volan na desni, danes pa je to v Evropi nemogoče registrirati. Povrhu vsega pa ima preveliko porabo za standarde euro 5 (uztrezala je euro2). Ampak kljub temu je imelo nekaj modelov volan tudi na levi (delani za Ameriko), nekaj jih je moč najti tudi v Nemčiji in drugod po Evropi.

 
Toyota Supra Targa je verzija kabrioleta brez pomične strehe.                                                                       Toyota Supra mark IV. Viden je le enojen zaključek izpušnega sistema.


Naslednik legendarne Supre bo hibrid.


Zvok legendarne supre:
http://www.youtube.com/watch?v=73NkwQdp3CQ
http://www.youtube.com/watch?v=kQkjN-g-TQo