Toyota
Supra je športni avtomobil japonskega proizvajalca znamke toyota, ki se
je proizvajala med leti 1978 in 2002. Nastala je iz modela Toyota
Celica, ki je bil dirkalni avtomobil s sprednjim pogonom, Supra pa ima
zadnjega. V tem je glavna razlika med Celico in Supro. Najprej se je še
vedno imenovala Celica, vendar so jo pozneje preimenovali v Supra mark I.Že
po prvi generaciji je požela dokaj velik uspeh, ampak prava legenda je
postala šele po četrti generaciji, ki je bila med vsemi najbolj znana:
Mark IV.
Vseštiri
generacije Supre je poganjal šestvaljni motor, ki je bil za svojčas
zelo tehnološko napreden. Mark IV. (četrta generacija) je imela možnost
motorja z 239 konjskimi močmi, sicer pa je imel motor od 224 do 249
konjev, kar se je razlikovalo od modela do modela. Najmočnejša serijska
Supra je imela najmočnejši motor s 330 konji, ki pa še danes dosega
veliko vrednost. Čeprav je bila za svoj čas (leta 1992-2002) zelo
napreden avtomobil, jo je danes skoraj nemogoče registrirati, saj ima
velikansko porabo, ki se giblje okoli 15 do 20 litrov. Močnejše
različice motorja imajo tudi velik spojler na zadku, toda to izdaja
avtomobilov je bila omejena.
Da
bi avtu zmanjšali težo, so ga v veliki večini izdelali iz aluminija,
kar bi po pričakovanjih moralo avto narediti precej lahek. Vendar je
avto (govorimo o Supri mark IV.) še vedno tehtal nič kaj skromnih 1460
kilogramov. Zato so se odločili, da bodo avtu odvzeli težo tudi na
druge načine, kar pojasni le enojen zaključek izpušnega sistema.
Leta
1998 je Toyota prenehala prodajati Supro v združenih državah, leta 2002
pa še na Japonskem. Kljub temu je avto še danes zelo poznan in ga je še
vedno moč najti tudi v najnovejših igrah, na primer Need For Speed.
Danes ponovno pri Toyoti želijo narediti njenega naslednika, ki pa bo
najbrž hibrid in bo najbrž imel veliko slabše zmogljivosti. Supra naj
bi imela pospešek do 100km/h le okrog 5 sekund in naj bi dosegala
hitrosti več kot 285 km/h, kar je še za danes veliko.
Kljub temu
Toyota Supra ni bila delana za Evropo, pač pa najbolj za domači trg
-Japonsko. Imela je namreč le volan na desni, danes pa je to v Evropi
nemogoče registrirati. Povrhu vsega pa ima preveliko porabo za
standarde euro 5 (uztrezala je euro2). Ampak kljub temu je imelo nekaj
modelov volan tudi na levi (delani za Ameriko), nekaj jih je moč najti
tudi v Nemčiji in drugod po Evropi.
Toyota
Supra Targa je verzija kabrioleta brez pomične strehe.
Toyota Supra mark IV. Viden je le enojen zaključek izpušnega sistema.
Naslednik legendarne Supre bo hibrid.
Zvok legendarne supre:
http://www.youtube.com/watch?v=73NkwQdp3CQ
http://www.youtube.com/watch?v=kQkjN-g-TQo