RAZREDNI POUK (IZREDNI ŠTUDIJ)
Študijsko leto 2002/ 2003

TEORIJA VZGOJE - seminarske teme

1. Značilnosti učitelja z "apostolsko avtoriteto" v odnosu do učenca
2. Pozitivni in negativni vidiki apostolske avtoritete pri delu v razredu
3. Značilnosti učitelja s "Kantovo avtoriteto uma" v odnosu do učenca
4. Pozitivni in negativni vidiki "Kantove avtoritete uma" pri delu v razredu
5. Značilnosti učitelja z "Rousseaujevo skrito avtoriteto" v odnosu do učenca
6. Pozitivni in negativni vidiki Rousseaujeve skrite avtoritete pri delu v razredu
7. V čem so razlike in podobnosti samoomejitvene avtoritete z ostalimi tremi oblikami avtoritet
8. Možnosti vključitve samoomejitvene avtoritete v šolsko okolje
9. Problem prenosljivost avtoritete
10. Predkonvencionalni nivo moralnega razsojanja in možnosti spodbujanja le-tega v OŠ
11. Konvencionalni nivo moralnega razsojanja in možnosti spodbujanja le-tega v OŠ
12. Postkonvencionalni nivo moralnega razsojanja in možnost spodbujanja le-tega v OŠ
13. Kako se kulturno-transmisijski model moralne vzgoje kaže v odnosu učitelja do učenca?
14. Kako se permisivni model moralne vzgoje kaže v odnosu učitelja do učenca?
15. Kako se procesno razvojni model moralne vzgoje kaže v odnosu učitelja do učenca?
16. Možnosti določanja skupnih pravil tako učencev kot učitelja v razredu
17. Kako opredeliti strokovno avtonomijo učitelja?
18. Učiteljeva strokovna avtonomija pri določanju učnega načrta in celotnega programa šole
19. Vrednostna orientacija sodobne šole
20. Integracija otrok s posebnimi potrebami
21. Ali so podatki o učencih, ki jih šola pridobi, dovolj za kvalitetno delo učitelja?

Obvezna literatura:
* Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v R Sloveniji, Ministrstvo za šolstvo in šport, Ljubljana 1995.
* Krofilič R., Avtoriteta v vzgoji, Znanstveno in publicistično središče, Ljubljana 1997.
* Kroflič R., Med poslušnostjo in odgovornostjo (Procesno-razvojni model moralne vzgoje), Vija, Ljubljana 1997.
* Peček M., Avtonomnost učiteljev nekdaj in sedaj, Znanstveno in publicistično središče, Ljubljana 1998.
* Šolska zakonodaja, Ministrstvo za šolstvo in šport, Ljubljana 1995.


Nazaj na stran Teorija vzgoje