dr. Peter Fister, Ljubljana SI
Izobrazevanje za razumevanje in kontinuiteto ljudske arhitekture
Referat skuša predstaviti izjemno širino, ki jo je potrebno vgraditi v vse vrste izobraževanja, če hočemo v bodoče ohraniti ali celo razvijati razumevanje in varovanje ljudske arhitekture kot kulturne dediščine. Na eni strani je mogoče dokazati, da je zaradi opuščanja specifične strokovne vzgoje na vseh ravneh skoraj na minimum zmanjšana možnost fizičnega ohranjanja ljudske arhitekture. Na drugi strani je zaradi neustrezno ali minimalno posredovanih znanj o pomenu oziroma vrednotah ljudske arhitekture v splošnem izobraževanju dobesedno izginila sposobnost kreativnega sodelovanja ter hkrati odločujoče presoje nestrokovnjakov v varovanju, prenovi ali novih gradnjah anonimne arhitekture - čeprav so ti hkrati vsi njeni lastniki in naročniki. Zaradi posebnosti trenutnega razvoja Evrope in dežel v tranziciji je del tematike posvečen preseganju ideoloških sestavin izobraževanja, ki tako kot v preteklosti še vedno umetno podcenjujejo ali preveličujejo pomen ljudske arhitekture ter jo izrabljajo v politične cilje.
Referat odpira tudi vprašanja o uspešnosti novih in obnovljenih tradicionalnih vzgojnih metodah od povsem osnovnih šolskih okvirov do sodobnih ali šele predvidevanih bodočih postinformacijskih sistemov.