dr. Peter Fister, Ljubljana SI
Izobrazevanje za razumevanje in kontinuiteto ljudske arhitekture
Referat skuąa predstaviti izjemno ąirino, ki jo je potrebno vgraditi v vse vrste izobraľevanja, če hočemo v bodoče ohraniti ali celo razvijati razumevanje in varovanje ljudske arhitekture kot kulturne dediąčine. Na eni strani je mogoče dokazati, da je zaradi opuąčanja specifične strokovne vzgoje na vseh ravneh skoraj na minimum zmanjąana moľnost fizičnega ohranjanja ljudske arhitekture. Na drugi strani je zaradi neustrezno ali minimalno posredovanih znanj o pomenu oziroma vrednotah ljudske arhitekture v sploąnem izobraľevanju dobesedno izginila sposobnost kreativnega sodelovanja ter hkrati odločujoče presoje nestrokovnjakov v varovanju, prenovi ali novih gradnjah anonimne arhitekture - čeprav so ti hkrati vsi njeni lastniki in naročniki. Zaradi posebnosti trenutnega razvoja Evrope in deľel v tranziciji je del tematike posvečen preseganju ideoloąkih sestavin izobraľevanja, ki tako kot v preteklosti ąe vedno umetno podcenjujejo ali preveličujejo pomen ljudske arhitekture ter jo izrabljajo v politične cilje.
Referat odpira tudi vpraąanja o uspeąnosti novih in obnovljenih tradicionalnih vzgojnih metodah od povsem osnovnih ąolskih okvirov do sodobnih ali ąele predvidevanih bodočih postinformacijskih sistemov.