ms. Marta Vahtar, Domzale SI
Arhitektura v soli: izobrazevanje za trajnostni razvoj - teorija in praksa
Dobro izraľena identiteta regije, ki se kaľe v značilni podobi krajev in pokrajin, je kvaliteta, ki v sodobni druľbi predstavlja vse bolj pomembno kulturno in druľbeno-ekonomsko vrednoto. Za zagotovitev njene kontinuitete sta potrebna sistematična vzgoja in izobraľevanje, ki se morata začeti ľe v zgodnjih letih osnovne ąole. Z izobraľevanjem o grajenem okolju ľelimo doseči, da otroci osvojijo in razvijejo vizualni in verbalni jezik okolja, se seznanijo s prostorsko problematiko, vzpostavijo kritičen odnos do sprememb v okolju in spoznajo druľbene mehanizme vplivanja na prostorske spremembe. Končni cilj takąnega izobraľevanja je vzgojiti do prostorskih sprememb kritično javnost, ki bo usposobljena za aktivno in konstruktivno vključevanje v procese odločanja o spreminjanju svojega bivlnega okolja, pa naj si gre pri tem za mesto ali pa posameznikovo bivaliąče. Le o prostorskih kvalitetah osveąčena javnost lahko dolgoročno zagotavlja varstvo likovnih kvalitet grajenega okolja.