Predmetna grafika


Dodatno gradivo:

Predmetna grafika

Pri predmetnem načinu (vektorski programi) je osnova niz matematičnih enačb, ki določajo sliko na zaslonu. Enačbe opisujejo ravne črte, krivulje, ploskve itd. Torej dobimo predmete, ki jih program izriše na zaslonu. Predmeti, ki sestavljajo sliko, se na zaslonu narišejo v takšnem vrstnem redu, kot so shranjeni v pomnilniku. Zaradi takšnega načina risanja mora program poznati vse lastnosti predmeta. Tako je točka določena z barvo in obema koordinatama in premica z začetno in končno točko ter barvo in debelino.

Seveda pa ima tudi ta grafika dobre in slabe lastnosti. Dobre so te, da predmete v celoti enostavno spreminjamo (premikamo, spremenimo barvo, ...). Slike praviloma zavzemajo manj pomnilniškega prostora. Slike pa so bolj točno prikazane. Pri spremembi velikosti predmetov se kvaliteta slike ne spremeni, saj program na novo izračuna in nariše vse predmete.
Slabo pa je to, da ne moremo spremeniti samo dela predmeta in da mora pri spremembi velikosti predmeta program na novo izračunati barve pikslov.

Nekateri programi znajo uporabljati oba načina. Najbolj znan predstavnik predmetne grafike je Corel Draw.

Dodatno gradivo: 1,