| 1. KORAK - PREDSTAVITEV PROJEKTNE NALOGE |
- Napišite si
naslov spletne strani z navodili in preverite, če znate sami priti do
teh podatkov (tudi od doma).
- Poskušajte
zbrati čim
več gradiva iz različnih virov (Internet, knjige, revije, ...) in
informacij, da se boste lažje odločili, kaj bo naloga vsebovala. Pri
zbiranju gradiva si ne pozabite napisati natančnih podatkov o
gradivu.
- Razmislite o zanimivih vsebinah in si jih zapisujte v
datoteko
(če doma nimate računalnika pa tudi na papir).
- Naredite si
miselni vzorec o zgradbi naloge, saj dobro načrtovano delo velikokrat
pomeni velik prihranek časa. Upoštevajte tudi časovni razpored
posameznih faz.
- Odločite se
za vsebine
in poskušajte napisati UVOD, da boste lažje presodili, če je ste se
prav
odločili. Prepričajte se tudi, če imate res dovolj pravih virov na
razpolago.
- Napišite UVOD z urejevalnikom besedila WORD (seveda ga
boste po potrebi še spreminjali).
|
| 2. KORAK - VNOS BESEDILA |
Zberite gradivo in preglejte, če ste na kateri
vir
informacij pozabili ali pa si označite, če ga boste uporabili
kasneje.
Odločite se za vrstni red vnašanja glede na aktualnost
podatkov.
Predlagam, da besedilo najprej vnesete in ga šele kasneje
oblikujete.
Zgodi se vam lahko, da boste za določeno oblikovanje porabili preveč
časa,
na koncu pa se boste odločili za drugačno obliko. Oblikujete le toliko,
da bo vneseno besedilo pregledno in da ga boste lažje oblikovali
kasneje.
Odločite se lahko tudi za kakšno nestandardno obliko (drug
format,
zgibanka, priročnik, …).
Sproti si delajte varnostno kopijo podatkov (n.pr: na
računalnik in
na disketo, 2 disketi, če delate kje drugje, …).
Posvetujte se s sošolci o težavah, idejah, … .
V tem koraku ne pričakujem, da bo vneseno celotno
besedilo, saj bo
marsikdo našel še kaj gradiva med urejanjem naloge. Tako bo do sprememb
prihajalo skoraj do konca. Pričakujem vsaj uvod iz prejšnjega
koraka, natančen seznam
gradiva in vsaj grobi oris naloge (kazalo z naslovi ali miselni
vzorec-pri
povezavah imate odličen program za risanje miselnih vzorcev).
|
| 3. KORAK - UREJANJE BESEDILA |
Preverite,
če znate vse, kar sem razložil v poglavju " WORD - uvod v delo z
Word-om",
kjer sem opisal delovno okolje in nekaj ukazov oz. nastavitev za lažje
delo.
Prihranili boste na času, ker si boste Word nastavili tako, da bo delo
lažje
in hitrejše.
Prekopirajte
(ali natisnite) si "Elemente projektne naloge", da boste lažje
preverjali, kaj ste že naredili in kaj še morate.
Poskušajte najprej vse narediti samostojno oz. s pomočjo, ki vam jo ponudi
urejevalnik
Word. Če problema ne znate rešiti, preverite, če sem rešitev morda že
objavil
na spletni strani. Če ne, vprašajte sošolce in če problema ne znate
rešiti,
ga posredujte meni.
Ker obstaja
možnost,
da s prenašanjem datotek iz domačega na šolski računalnik in obratno
okužite kak računalnik z virusom, si doma že pred pričetkom dela
namestite antivirusni program. Navodila za namestitev programa (in kje
ga lahko dobite) sem opisal na spletni strani.
Ne pozabite na pretvorbe med verzijami Worda, če delate na večih
računalnikih,
kjer so nameščene razčne verzije. Upoštevajte tudi dejstvo, da Word ne
zna
pretvoriti vsega iz višje v nižjo verzijo oz. da bodo nekateri elementi
"popačeni"
in jih boste morali ponovno narediti v nižji verziji.
Potrudite se, da si boste vedno naredili še rezervno
kopijo, ker obstaja
možnost, da je del diskete
slab in bo do podatkov priti težje ali pa sploh ne bo mogoče. Ne
pozabite
tudi na sprotno shranjevanje dokumenta (med delom), saj lahko
računalnik
preneha nekontrolirano delovati (zmanjka elektrike, se zazanka, …).
Pomagate
si lahko tudi s shranjevanjem na kak strežnik v omrežju Internet
(navodila
najdete pri vajah za 2. letnik).
Ker
vsi formati
slik ne zahtevajo veliko pomnilnika, si na spletni strani preberite,
kateri
format je najprimernejši in kako naredimo pretvorbo iz enega formata v
drugega.
Opisan je tudi program, ki sliko posname tako, da zavzame precej manj
pomnilnika,
kvaliteta pa ni dosti slabša.
Da bi
zagovor potekal
hitreje in da ne bi bilo težav z disketami, bomo vse naloge (končne
verzije)
shranili na CD.
Težave lahko
nastopijo
tudi pri pisavah. Izberite si pisave, ki jih imamo v šoli ali pa
poskrbite, da z njimi ne bo težav.
Urejanje bo
potekalo
hitreje, če si boste datoteke najprej prekopirali na trdi disk in jih
odprli
na trdem disku. Po končanem urejanju pa jih ponovno prekopirajte na
disketo.
Ne pozabite, da morajo biti viri natančno navedeni, saj
morajo
omogočiti bralcu dostop do podatkov, ki ste jih navedli v nalogi (tudi
natančni
naslovi spletnih strani).
|