- Napišite si naslov spletne
strani z navodili in preverite, če znate sami priti do teh podatkov (tudi
od doma).
- Poskušajte zbrati čim
več gradiva iz različnih virov (Internet, knjige, revije, ...) in informacij,
da se boste lažje odločili, kaj bo naloga vsebovala. Pri zbiranju gradiva
si ne pozabite napisati natančnih podatkov o gradivu.
- Razmislite o zanimivih vsebinah in si jih zapisujte v datoteko
(če doma nimate računalnika pa tudi na papir).
- Naredite si miselni vzorec
o zgradbi naloge, saj dobro načrtovano delo velikokrat pomeni velik prihranek
časa. Upoštevajte tudi časovni razpored posameznih faz.
- Odločite se za vsebine
in poskušajte napisati UVOD, da boste lažje presodili, če je ste se prav
odločili. Prepričajte se tudi, če imate res dovolj pravih virov na razpolago.
- Napišite UVOD z urejevalnikom besedila WORD (seveda ga boste po potrebi
še spreminjali).
|
Zberite gradivo in preglejte, če ste na kateri vir
informacij pozabili ali pa si označite, če ga boste uporabili kasneje.
Odločite se za vrstni red vnašanja glede na aktualnost podatkov.
Predlagam, da besedilo najprej vnesete in ga šele kasneje oblikujete.
Zgodi se vam lahko, da boste za določeno oblikovanje porabili preveč časa,
na koncu pa se boste odločili za drugačno obliko. Oblikujete le toliko, da
bo vneseno besedilo pregledno in da ga boste lažje oblikovali kasneje.
Odločite se lahko tudi za kakšno nestandardno obliko (drug format,
zgibanka, priročnik, …).
Sproti si delajte varnostno kopijo podatkov (n.pr: na računalnik in
na disketo, 2 disketi, če delate kje drugje, …).
Posvetujte se s sošolci o težavah, idejah, … .
V tem koraku ne pričakujem, da bo vneseno celotno besedilo, saj bo
marsikdo našel še kaj gradiva med urejanjem naloge. Tako bo do sprememb prihajalo
skoraj do konca. Pričakujem vsaj uvod iz prejšnjega koraka, natančen seznam
gradiva in vsaj grobi oris naloge (kazalo z naslovi ali miselni vzorec-pri
povezavah imate odličen program za risanje miselnih vzorcev).
|
Preverite,
če znate vse, kar sem razložil v poglavju " WORD - uvod v delo z Word-om",
kjer sem opisal delovno okolje in nekaj ukazov oz. nastavitev za lažje delo.
Prihranili boste na času, ker si boste Word nastavili tako, da bo delo lažje
in hitrejše.
Prekopirajte (ali natisnite)
si "Elemente projektne naloge", da boste lažje preverjali, kaj ste že naredili
in kaj še morate.
Poskušajte najprej vse narediti samostojno oz. s pomočjo, ki vam jo ponudi urejevalnik
Word. Če problema ne znate rešiti, preverite, če sem rešitev morda že objavil
na spletni strani. Če ne, vprašajte sošolce in če problema ne znate rešiti,
ga posredujte meni.
Ker obstaja možnost,
da s prenašanjem datotek iz domačega na šolski računalnik in obratno okužite
kak računalnik z virusom, si doma že pred pričetkom dela namestite antivirusni
program. Navodila za namestitev programa (in kje ga lahko dobite) sem opisal
na spletni strani.
Ne pozabite na pretvorbe med verzijami Worda, če delate na večih računalnikih,
kjer so nameščene razčne verzije. Upoštevajte tudi dejstvo, da Word ne zna
pretvoriti vsega iz višje v nižjo verzijo oz. da bodo nekateri elementi "popačeni"
in jih boste morali ponovno narediti v nižji verziji.
Potrudite se, da si boste vedno naredili še rezervno kopijo, ker obstaja možnost, da je del diskete
slab in bo do podatkov priti težje ali pa sploh ne bo mogoče. Ne pozabite
tudi na sprotno shranjevanje dokumenta (med delom), saj lahko računalnik
preneha nekontrolirano delovati (zmanjka elektrike, se zazanka, …). Pomagate
si lahko tudi s shranjevanjem na kak strežnik v omrežju Internet (navodila
najdete pri vajah za 2. letnik).
Priporočam, da slik ne
vnašate sproti v dokument, ker slike zelo povečajo velikost dokumenta. To
z drugimi besedami pomeni, da se bo dokument tako povečal, da za shranjevanje
ne bo več zadostovala ena disketa. Tak dokument morate nato s programom za
stiskanje stisniti in ga razdeliti na več disket. S tem pa je veliko več dela
in še možnost izgube podatkov je večja (slaba disketa, na drugem računalniku
ni programa za raztezanje,…). Zato predlagam, da si v besedilu označite, kje
boste imeli kakšno sliko in jo vnesete na koncu. Ker pa vsi formati
slik ne zahtevajo veliko pomnilnika, si na spletni strani preberite, kateri
format je najprimernejši in kako naredimo pretvorbo iz enega formata v drugega.
Opisan je tudi program, ki sliko posname tako, da zavzame precej manj pomnilnika,
kvaliteta pa ni dosti slabša.
Da bi zagovor potekal
hitreje in da ne bi bilo težav z disketami, bomo vse naloge (končne verzije)
shranili na CD.
Težave lahko nastopijo
tudi pri pisavah. Izberite si pisave, ki jih imamo v šoli ali pa poskrbite,
da z njimi ne bo težav.
Urejanje bo potekalo
hitreje, če si boste datoteke najprej prekopirali na trdi disk in jih odprli
na trdem disku. Po končanem urejanju pa jih ponovno prekopirajte na disketo.
Ne pozabite, da morajo biti viri natančno navedeni, saj morajo
omogočiti bralcu dostop do podatkov, ki ste jih navedli v nalogi (tudi natančni
naslovi spletnih strani).
|