LEON ZAKRAJŠEK: SITOTISKI IN MONOTIPIJE

... Arhaični simboli Zakrajškove likovne govorice gredo daleč prek nam znanih poskusov spoznavanja, gredo nazaj do samih začetkov govorice. V njih lahko prepoznamo arhetipe, katerih pomen je nadvse enoznačen in zato toliko bolj penetranten. To utegne pokazati,

Izničenje razdalje med opazovalcem in objektom v digitalni tehnologiji prinaša zahodni filozofski tradiciji - po Jean Baudrillardu  - strašno trenutnost in obsceno recipročnost navidezne izkušnje, kar oboje predstavlja smrt estetike v Kantovem smislu. Do Zakrajškovih sitotiskov in monotipij gledalec vzdržuje to objektivno distanco, ki je od Kanta dalje, temeljna premisa razmišljanja o estetski izkušnji.
Zakrajšek se je ob koncu 20. stoletja odpravil na pot, katero so prehodili že mnogi. Cilj te poti je odkriti pomene simbolov, jim dati nov, svež ali nam vsem razumljiv pomen, skratka jih spoznati. To lahko naredi z barvo, ki časovno razdaljo spremeni v likovni problem, s kompozicijsko shemo, ki loči nastanek simbola in njegovo današnje razumevanje in z dialogi med posamezni simboli, katerih vsak govori v svojem mikro jeziku. O mitih žrtvovanja in živalskih mitih govori druga zgodba ...

 (1) Andre Leroi – Gourhan, Gib in beseda I, Škuc Filozofska fakulteta, Ljubljana 1988, str.212.
(2) Ibid.,str.219.