Damijan Kracina je 3d animacijo
PROTEUS 2000 ustvaril v Silicon Graphics Studio v Grazu. Čemu torej z zelo
dragimi stroji generirati žival, ki tako ali tako že obstaja v naravi in
bi jo na platno lažje prenesli recimo z videom. A v tem primeru bi govorili
o mimesis, Kracina pa gre dlje. Ustvaril je novo, umetno življenje. Prestopil
je mejo med našo in virtualno resničnostjo, prestopil je v nov, še neraziskan
svet. Kracina je eden prvih umetnikov, ki ustvarjajo v kibernetičnem prostoru
za kibernetični prostor in tako označuje ali odkriva še neraziskano celino,
ki jo kani človek kmalu naseliti.
V svoji pionirski animaciji ni
ustvaril novih, še neznanih znakov, ki bi v naši resničnosti ne imeli svojih
označencev. Ne, PROTEUS 2000 ima označenca (denotatum) - Proteus anguinus
- v naši resničnosti. A PROTEUS 2000 stoji še za nekaj drugega: je namreč
del kibernetičnega prostora, je njen prebivalec in je tako v naši resničnosti
popoln tujec, kot smo mi še vedno tujci v kibernetičnem prostoru. PROTEUS
2000 se giblje in je navidez popolnoma enak Pruteus anguinusu, a obeh ne
gre zamenjevati, prvi ni slika drugega, prvi je samostojno bitje.
Animacijo PROTEUS 2000 lahko vidimo v galeriji Werkstadt Graz, kjer je še z jazbecom, postrvmi, volkom in mravljami zaprta v KARANTENO [http://www.glu-sg.si/kracinaWG.htm]. Karanteno lahko razumemo tudi kot karanteno v katero so zaprte živali, ki so na poti iz našega v kibernetični prostor in obratno ali ožje, iz enega dela sveta v drugega, iz ene sobe v drugo. Ali širše: Karantena opisuje stanje te družbe, kjer se je komunikacija zelo razširila, informacijske povezave so prepletle svet, hkrati pa je delitev na prvi in tretji svet vsakdan globja.