II. Gimnazija, Maribor


Projektna naloga pri predmetu informatika
Ime in priimek:
Barbara Hrastnik
Razred: 1. B
Mentor vsebine in oblike: prof. Mirko Pešec
Maribor, april 2001
1. POJEM UPORABNIŠKE PROGRAMSKE OPREME
2. VRSTE UPORABNIŠKE PROGRAMSKE OPREME
2.2 Delo s podatkovnimi datotekami
2.4 Programi, namenjeni računalniški grafiki
Kazalo tabel
Tabela 1: Orodja v glavni orodjarni StartWriter..........................................................10
Tabela 2: Podaljški in vloge najpomembnejših datotek v orodjarni Latex...................11
Tabela 3: Orodja v glavni orodjarni programa StartCalc............................................ 13
Tabela 4: Orodja v glavni orodjarni StarDraw.......................................................... 15
Kazalo grafikonov
Grafikon 1: Delež uporabnikov različnih programov v
ZDA......................................
5
Slika 1:
Računalniška tipkovnica
Slika 2:
Komuniciranje med ljudmi
Slika 3:
Delo z računalnikom v pisarni
Slika 4:
Excel - primer programa za delo s preglednicami
Slika 5:
Brez računalnika si danes ne moremo predstavljati življenja
|
V |
uvodu svoje projektne naloge bom opredelila problem, namen, cilje in trditve.
Tema naloge je uporabniška programska oprema. Uporabniška programska oprema je programska oprema, s katero uporabniki rešujejo specifične1 informacijske naloge na različnih delovnih področjih.
V projektni nalogi bom predstavila osnovne pojme uporabniške
programske opreme, navedla njene vrste ter opredelila operacije dela z
uporabniškimi programi.
Moj namen je zbrati čimveč podatkov iz najrazličnejše literature, jo smiselno povezati in se iz nje čimveč naučiti ter pridobiti čimveč novega in uporabnega računalniškega znanja. Prav tako bi rada s tem seznanila tudi druge.
Cilj projektne naloge je analiza2 vrste uporabniških programskih oprem, jih primerjati med seboj, ugotoviti njihove prednosti in slabosti. Skušala bom ugotoviti tudi razsežnosti in smeri razvoja uporabniške opreme.
Uporabniška programska oprema je izredno obsežna in razvejana, vsak dan nastaja nekaj novega, saj se nezadržno razvija. Človek mora tem smernicam le slediti in se vedno znova z njimi seznanjati.
Dandanes si življenja brez računalnika enostavno ne moremo
predstavljati. Postal je naš najpomembnejši in najuporabnejši pripomoček, s
katerim opravljamo najrazličnejša opravila. Na računalniku lahko odigramo
računalniško igro, napišemo projektno nalogo ali pismo, narišemo risbo ali pa
si uredimo podatke. Vse to pa ne bi mogli opravljati brez računalniške programske opreme.

porabniška programska oprema je programska oprema, s katero uporabniki rešujejo specifične informacijske naloge na različnih delovnih področjih. Sestavljajo jo najrazličnejši že izdelani programi, ki jih moramo pred uporabo samo pravilno namestiti.
Poznamo različne oblike računalniške programske opreme; npr. računalniške igre, računalniške izobraževalne programe,...
Skupine programov, s katerimi si pomagamo, da izdelamo izdelke, imenujemo programska orodja. V to skupino sodijo urejevalniki besedil, ki jih uporabljamo za pisanje. Z njimi lahko urejamo besedilo in ga oblikujemo. Določene dele lahko izbrišemo, še kaj dodamo in popravimo. Na koncu tako urejeno besedilo natisnemo na računalniku. Vse to je uporabniška programska oprema, brez katere si z računalnikom sploh ne bi mogli pomagati.
V skupino programskih orodij, ki so del uporabniške programske opreme sodijo še:
1. Preglednice, ki jih uporabljamo za urejanje tabel. Z njihovo pomočjo rišemo grafikone in razpredelnice.
2. Programi za obdelavo podatkov, ki jih uporabljamo za hranjenje, spreminjanje, iskanje in obdelavo vsakovrstnih podatkov.
3. Grafični programi omogočajo izdelavo risb in slik, s katerimi dopolnjujemo različna besedila.
4. Programi za delo z zvokom so namenjeni predvajanju glasbe, skladanju in izdelavi glasbenih zapisov.
5. Komunikacijski programi nam omogočajo, da lahko vzpostavljamo zveze z drugimi računalniki po svetu, pošiljamo in sprejemamo podatke ter se pogovarjamo z enim ali več uporabniki hkrati.

Grafikon 1: Delež uporabnikov različnih programov v ZDA
Računalnik brez programov ni uporaben. Njegovo delovanje omogočajo programi ali PROGRAMSKA OPREMA (SOFWARE).
Računalniško programsko opremo razdelimo na:
1) sistemsko
2) uporabniško opremo.
Sistemski programi omogočajo izvajanje, ki je v zvezi z direktno3 kontrolo in uporabo strojne opreme računalnika ter določil, kako naj se uporabniški programi izvajajo. Ti programi niso namenjeni opravljanju specifičnih uporabniških nalog.
Glavna naloga uporabniških programov je, da pomagajo uporabniku izvajati specifične naloge, npr. pisanje pisem, organizacija podatkov ali risanje grafov. Med uporabniško programsko opremo uvrščamo uporabniške programe za reševanje standardnih4 problemov, npr. za urejanje besedil, za reševanje znanstvenih problemov, poslovne programe itd.
Programska oprema je povezava ali vmesnik (interface) med uporabnikom in strojno opremo računalnika.

Slika 2: Komuniciranje med ljudmi
Skupina uporabniških programov je zelo velika in raznolika. Zaradi njihove univerzalnosti5 iz te skupine izvzemimo t.i. storitvene programe, ki nam v prvi vrsti pomagajo pri izdelavi različnih izdelkov. Tako kot na primer pri pisanju potrebujemo papir in pisalo ali pri slikanju platno, barve in čopiče, potrebujemo pri pisanju program za pisanje, pri slikanju pa program za slikanje. Uporabniški programi pomagajo uporabniku pri opravljanju specifičnih nalog. Z uporabo teh naj bi nalogo opravili hitreje, bolj učinkovito in z večjo produktivnostjo, kot če bi nalogo opravljali ročno.
|
U |
porabniške programe grupiramo v:
a) SPLOŠNONAMENSKE (najbolj razširjeni na mikroračunalnikih, namenjeni širši poslovni in domači uporabi). Razdelimo jih tako kot sem omenila že zgoraj:
¨
urejevalnike besedil
(najbolj razširjeni uporabniški-storitveni programi),
¨
delo z podatkovnimi bazami
¨
delo s preglednicami
¨
programi, namenjeni računalniški grafiki
b) SPECIALIZIRANE ( namenjeni enemu opravilu, ki jih
ni mogoče preprogramirati in uporabljati za drugačna opravila, npr. programi za
vodenje financ, izračun osebnih dohodkov).

Slika 3: Delo z računalnikom v pisarni
Prednosti urejanja besedil z računalnikom so očitne; možno je hitrejše in lažje spreminjanje, popravljanje in oblikovanje besedil. Prvi računalniški programi za oblikovanje tekstov so bili precej okorni in njihovi končni izdelki po izgledu niso presegali besedil, natipkanih na pisalnih strojih. Z razvojem novih vrst tiskalnikov in sodobnih programskih orodij pa je računalniško oblikovanje besedil omogočilo tako imenovano namizno založništvo in hkrati povzročilo revolucijo v celotni tiskarski in založniški dejavnosti.
Ker so danes tako rekoč vsakemu uporabniku na voljo zelo zmogljiva orodja za oblikovanje teksta, je težko potegniti ločnico med običajnim oblikovanjem teksta in zahtevnim tipografskim6 oblikovanjem. Mnogi začetniki grešimo predvsem pri pretirani uporabi in nesmotrni kombinaciji raznovrstnih možnosti, ki jih ta orodja omogočajo. Zato je še toliko bolj pomembno, da se vsi uporabniki zavedamo osnovnega izhodišča pri oblikovanju vseh tekstov: namen dobre tipografije je lažje razumevanje vsebine besedila!
Računalniške programe za urejanje besedil ločimo glede na osnovno metodo urejanja na vizualno in logično urejanje.
2.1.1 Vizualno7 urejanje (v angleščini WYSIWYG - What You See
Is What You Get)
Osnovni princip vizualnega urejanja besedil je, da so rezultati vseh uporabnikovih akcij takoj vidni na zaslonu. Programi za vizualno urejanje besedil zahtevajo sicer sodobno strojno opremo in grafični uporabniški vmesnik, vendar pa so enostavni za uporabo in se jih je možno hitro naučiti, saj je delo z njimi konceptualno8 zelo podobno pisanju na pisalnem stroju. Možno je tudi enostavno vključevanje slikovnega gradiva.
Najbolj znani programi so Wordstar, WordPerfect, Write in Word.
2.1.1.1
StarWriter
Kot primer orodja za vizualno urejanje besedil naj omenim
StarWriter iz integrirane pisarniške
zbirke StarOffice.
|
OPIS |
|
|
AutoSpellcheck |
Samodejno popravljane črkovanja |
|
Autotext |
Nastavitve samodejnega
vnosa |
|
DirectCursor |
Aktiviranje neposrednega
kurzorja |
|
Form |
Funkcije za podatkovno bazo |
|
Insert |
Vstavljanje objektov
(okvirov, slik itd.) |
|
Insert Fields |
Vstavljanje polj v dokument |
|
Insert Objects |
Vstavljanje objektov in
drugih aplikacij |
|
Nonprinting Char. |
Prikaz posebnih znakov |
|
Online Layout |
Prikaz dokumenta v mrežnem načinu |
|
Picture |
Prikaz grafik |
|
Search On/Off |
Iskanje in zamenjava |
|
Show Draw Fun. |
Gumbi za risanje likov |
|
Show/Hide Hyperlink |
Prikaz hiperpovezav |
|
Spelling |
Preverjanje črkovanja |
Tabela 1: Orodja v glavni orodjarni orodja StarWriter
2.1.2
Logično urejanje
Logično urejanje besedil izhaja iz tradicije tiskarstva; besedilo, ki ga je bilo potrebno natisniti, so uredniki najprej opremili z navodili, kako naj se posamezni deli natisnejo. To pomeni, da so v rokopisu ročno označili velikost črk, razmike, velikost črk za naslove in podobno.
S pojavom računalnikov so se ti postopki poenostavili in avtomatizirali9. Podobno zgoraj opisanemu ročnemu postopku delujejo programi za logično urejevanje besedil, ki nam omogoča, da se nam med samim pisanjem ni potrebno ukvarjati z vizualnim izgledom besedila.
Pri urejevalnikih z logičnim urejanjem ločimo vsebino od oblike. Med besedilom pišemo tudi ukaze v obliki teksta, ki definirajo, kako naj bo besedilo oblikovano. Take vrste urejevalnikov so Troff, Tex, Latex, Html in Xml. Isti urejevalniki besedil delujejo na različnih računalnikih. Njihova prednost je, da omogočajo prenosljivost podatkov in dokumentov med različnimi računalniki. Teksti, napisani s temi urejevalniki, so uporabljivi tudi v drugih programskih paketih.
Izdelki, narejeni s takimi programi, segajo od preprostih dopisov pa vse do zahtevnih prodajnih izdelkov, kot so revije in knjige.
2.1.2.1
Latex
Vhodno datoteko v sistemu Latex , ki jo pišemo s poljubnim urejevalnikom, označimo s podaljškom tex. Oglejmo si podaljške in vlogo najpomembnejših datotek:
|
PODALJŠEK |
VLOGA |
|
*.aux |
pomožna datoteka |
|
*.cls |
oblikovne predloge |
|
*.dvi |
formatirana izhodna
datoteka oziroma prevod datoteke*.tex |
|
*.lof |
seznam slik |
|
*.lot |
seznam tabel |
|
*.sty |
stilske datoteke |
|
*.tex |
vhodna datoteka s
tekstom in ukazi za formatiranje |
|
*.toc |
kazalo |
Tabela 2:
Podaljški in vloge najpomembnejših datotek v urejevalniku Latex
|
Prednosti uporabe urejevalnika teksta pred pisalnim strojem so sledeče: Þ omogoča hitrejše urejanje in izpis besedila, Þ ko je tekst v celoti napisan in dokončan, se lahko še vedno popravi in preoblikuje, Þ tekste hranimo v datotekah, na trdem disku ali disketi za poznejšo uporab. |
Z delom s podatkovnimi datotekami se srečujemo pri administrativnem10 delu, kjer imamo kartoteke in vodimo evidence. Pri takem delu je potrebno sprotno delo s podatki.
Računalnik v glavnem olajša vodenje takih evidenc. Programi
za delo s podatkovnimi datotekami so
DbaseIII, DbaseIV, Paradox, Oracle, Ingres, Informix in ALLBase.
|
Našteti programi omogočajo naslednje: Þ da zgradimo strukturo, obliko podatkov; Þ da zgradimo datoteke, v katerih bomo hranili podatke; Þ da pišemo programe za delo s podatki. |
Vsi ti programi omogočajo interaktivno delo, kar pomeni, da vpišemo ukaz, in se ta takoj izvede. Omogočajo delo s podatki in tabelami, ne da bi pisali programe. Tako kot pri operacijskem sistemu imamo tu ukaze, s katerimi podamo nalogo računalniku. Tudi ti programi imajo zelo učinkovito pomoč, ki jo lahko sproti pokličemo, in se vsi ukazi, potrebni za delo takoj zapišejo na zaslonu.
|
Prednosti uporabe teh programov so naslednje: Þ enostavno delo in interaktivno delo tudi za neprogramerje; Þ zanesljivost pri delu s podatki; Þ hitrost iskanja podatkov; Þ prenosljivost podatkov. |
Delo s preglednicami pride do izraza pri opravilih, ko proučujemo različne podatke. Tabele oblikujemo s števili in besedilom. Lahko izvajamo operacije nad celim področjem s podatki, nad celim stolpcem ali nad celo vrstico. Za izbrano področje lahko podatke seštevamo, računamo povprečja, množimo vse podatke s kakšnim številom, iščemo najmanjši in največji podatek.
Delo s preglednicami omogoča, da v obliki formul opišemo operacije na podatkih. Prednost dela s tabelami je v tem, da za različne podatke lahko uporabimo iste formule in takoj dobimo rezultat. Če je potrebno, da kakšen podatek spremenimo, to storimo, ne da bi spreminjali formule ali pa ostale podatke. Ti programi imajo možnost analiziranja in grafičnega prikazovanja podatkov.
Novejše preglednice vsebujejo številne vgrajene funkcije, ki so zaradi lažje preglednosti razvrščene po skupinah: matematične, statistične, tekstovne, finančne, inženirske itd.
Sodobni programi za delo s preglednicami lahko obdelujejo preglednice velikih razsežnosti, pri čemer te lahko nalagamo drugo na drugo in tako tvorimo celo tridimenzionalne preglednice. Preglednice omogočajo tudi predstavitev podatkov z grafikoni.
Velikokrat programi za delo s tabelami omogočajo uporabo podatkov in podatkovnih baz. Torej lahko analiziramo podatke iz različnih virov. Kot primeri programa za delo s preglednicami sta programa Excel in Startcalc.

Slika 4: Excel - primer programa za delo s preglednicami
2.3.1. StartCalc
StartCalc je modul paketa StarOffice za delo s preglednicami.
|
IME ORODJA |
OPIS |
|
Autofiler |
Selekcioniranje prikaza v zbirki |
|
Autospellcheck |
Samodejno popravljanje črkovanja |
|
Aztoformat |
Samodejno oblikovanje izbora |
|
Form |
Funkcije za podatkovno bazo |
|
Inser Group |
Grupiranje |
|
Insert |
Vstavljanje objektov (okvirov,
slik itd.) |
|
Insert Cells |
Vstavljanje polj v dokument |
|
Insert Objects |
Vstavljanje objektov iz drugih
aplikacij11 |
|
Search On/Off |
Iskanje in zamenjava |
|
Show Draw Fun. |
Gumbi za risanje likov |
|
Show/Hide Hyperlink |
Prikaz hiperpovezav |
|
Sort Ascening |
Razvrščanje (naraščanje) |
|
Sort Descening |
Razvrščanje (padajoče) |
|
Spelling |
Preverjanje črkovanja |
|
Ungroup |
Razgrupiranje |
Tabela 3: Orodja v glavni orodjarni programa StarCalc
Računalniška grafika obsega ustvarjanje raznovrstnih vizualnih informacij s pomočjo računalniške tehnologije. S pomočjo računalniške grafike je možno ustvariti realistične upodobitve bodisi realnih ali povsem namišljenih predmetov in okolij. Ker ljudje zlahka in zelo hitro razumemo vizualne upodobitve, postaja računalniška grafika vse bolj pomembno računalniško področje, ki se uporablja na vseh možnih področjih od uporabniških vmesnikov do skoraj vseh sodobnih računalniških programov.
Računalniško grafiko lahko ločimo po več kriterijih:
¨ glede na vrsto slik in objektov ločimo 2D in 3D računalniško grafiko (glede na število prostorskih stopenj in ustvarjenih grafičnih objektov) in statično in dinamično (glede na to, ali gre za ustvarjanje posameznih slik ali za dinamično zaporedje slik, kot ga potrebujemo za animacijo);
¨ glede na vlogo računalniške interakcije ločimo interaktivne programe in take, povsem računalniško zahtevne, ki za dane vhodne parametre12 izračunajo zahtevano sliko v času, ki ga merimo v minutah, za zelo zahtevne upodobitve pa celo v urah;
¨ glede na vlogo slike ločimo grafične programe, kjer je slika končni cilj (kot na primer pri grafičnem oblikovanju), in programe, kjer je slika le del nekega produkcijskega procesa (model CAD - Computer Aided Design);
¨ glede na področja uporabe (inženirsko načrtovanje, kartografija, medicina, oblikovanje in umetnost, animacija...).
V skupino programov, ki so namenjeni računalniški grafiki,
sodijo AUTOCARD, program PaintBrush, CorelDRAW in Adobe Illustrator za izdelavo
različnih risb, program PrintMaster
za izdelavo pisem, slik in izpisovanje transparentov in program PowerPoint za enostavno izdelavo zelo
dobrih predstavitev. Med grafičnimi formati velja posebej omeniti PostScript in StarDraw.
StarDraw je modul paketa StarOffice, ki ga uporabljamo za delo z vektorsko grafiko in vsebuje mnogo risarskih orodij.
|
IME ORODJA |
OPIS |
|
Select |
Označevanje objekta ali
skupine objektov |
|
Zoom |
Povečava in pomanjšava
risbe |
|
Text |
Oblikovanje teksta v risbi |
|
Rectangle |
Risanje pravokotnikov |
|
Ellipse |
Risanje elips, krogov,
krožnih izsekov |
|
3-D Objects |
Risanje 3D objektov |
|
Line |
Risanje krivulj |
|
Lines and Arrows |
Risanje črt in puščic |
|
Connector |
Risanje
povezav(konektorjev) |
|
Effects |
Različni učinki (rotacija,
nagnjenost ipd.) |
|
Alignment |
Poravnava objektov |
|
Position |
Razvrščanje objektov |
|
Insert |
Vstavljanje objektov iz
drugih aplikacij |
|
Form |
Risanje elementov obrazca |
|
3-D Controller |
Oblikovanje 3D učinkov na
objektih |
Poleg standardnih uporabniških programov, ki sem jih na kratko opisala, obstaja še množica uporabniških namenskih programov, ki pokrivajo raznolike dejavnosti, pri katerih si pomagamo z računalnikom. Mednje štejemo vse od igric prek izobraževalnih programov za vodenje proizvodnje v podjetjih ali pa vodenje jedrskih elektrarn.
Številni uporabniški programi so danes predmet široke rabe; kupimo jih v trgovini in jih namestimo v svoj računalnik.
Nekaj zvrsti takih programov:
¨ izobraževalni programi; programi za učenje jezikov, matematike, uporabe računalnika, leksikoni, enciklopedije in slovarji; simulacijski programi za učenje vožnje z avtomobilom ali letalom,
¨ programi za konjičke, kratek čas in zabavo; programi za urejanje različnih zbirk, na primer fotografij, znamk, knjig, družinskih dreves, spretnostne, miselne in strateške igre (šah, igre s kartami in druge),
¨ poslovni programi za domačo in poklicno uporabo; vodenje knjigovodstva, porabe sredstev, izračuni dohodnine.
Vseh programov ni mogoče kupiti v trgovini. To velja predvsem za poslovne programe, ki jih v podjetjih uporabljajo za natančno določene naloge v zvezi z proizvodnjo, poslovanjem in upravljanjem podjetja. Take programe (pravimo jim programi po meri) po zahtevah določenega uporabnika izdelajo programerji.
Za programe po meri je značilno, da »niso nikdar končani«; programerji jih nenehno prilagajajo željam uporabnika (pa tudi zakonodaje oziroma predpisov, če so programi
3. OPERACIJE DELA Z UPORABNIŠKIM
PROGRAMOM
|
P |
ri delu z računalnikom ( posebna aplikacija ), uporabljamo eno izmed štirih operacij:
¨ vnos (ang. input)- tipkanje znakov pri oblikovanju besedila;
¨ obdelavo (ang. processing)- računalnik omogoči izvršitev ukazov za premikanje, spreminjanje, brisanje;
¨ prikaz rezultatov računalniške obdelave (ang. output)-delo se prikaže na zaslonu in/ali tiska;
¨ shranitev (ang. storage) delo je začasno shranjeno v RAM-u trajno kot datoteka ali dokument na trdem disku.
|
R |
ačunalnik je postal intelektualno orodje, za mnoge pa tudi intelektualna igrača, ki jo že otrok lahko uporablja tako spontano kot pero in svinčnik, vendar za dosego neprimerno več in zahtevnejših ciljev.
Teh cilje pa nikakor ne bi mogli dosegati brez programske opreme, tudi brez uporabniške programske opreme ne. Definicija za programsko opremo pravi, da je le ta skupni izraz za vse programe, ki se izvajajo v računalniku. Le delček teh sem predstavila v svoji projektni nalogi, seveda pa jih je še mnogo več, saj se nezadržno izboljšujejo in njihova količina narašča. Le kam nas bo to pripeljalo?

Slika 5: Brez računalnika si danes ne moremo predstavljati življenja
A
Adobe Illustrator......................................................... 13
ALLBase....................................................................... 10
Animacija...................................................................... 13
AUTOCARD................................................................ 13
C
CorelDRAW................................................................. 13
D
DbaseIII........................................................................ 10
DbaseIV........................................................................ 10
E
Excel............................................................................... 11
G
Grafični programi........................................................... 4
H
Html................................................................................. 9
I
Informix......................................................................... 10
Ingres............................................................................ 10
inženirsko naèrtovanje................................................ 13
Izobraževalni programi................................................ 14
K
Kartografija................................................................... 13
Komunikacijski programi.............................................. 4
L
Latex................................................................................ 9
M
Medicina....................................................................... 13
O
Obdelava....................................................................... 15
Oblikovanje.................................................................. 13
Oracle............................................................................ 10
P
PaintBrush.................................................................... 13
Paradox.......................................................................... 10
Poslovni programi za domaèo in poklicno uporabo 14
PostScript..................................................................... 13
PowerPoin..................................................................... 13
Preglednice..................................................................... 4
Prikaz rezultatov raèunalniške obdelave.................. 15
PrintMaster................................................................... 13
Programi za delo z zvokom........................................... 4
Programi za konjièke, kratek èas in
zabavo.............. 14
Programi za obdelavo podatkov.................................. 4
Programska orodja......................................................... 4
S
Shranitev....................................................................... 15
Sistemska programska oprema.................................... 5
StarDraw....................................................................... 13
Startcalc........................................................................ 11
StarWriter....................................................................... 8
T
Tex................................................................................... 9
Troff................................................................................. 9
U
Umetnost...................................................................... 13
Uporabniška programska oprema............................... 3
Urejevalniki besedil....................................................... 4
V
Vnos.............................................................................. 15
W
Word............................................................................... 8
WordPerfect................................................................... 8
Wordstar......................................................................... 8
Write................................................................................ 8
X
Xml................................................................................... 9
1. WECHTERSBACH, R.:
Informatika. Ljubljana, Cankarjeva založba, 1997. Str.44-45.
2. ZRIMEC, T.:
Računalništvo in uporabniška programska oprema. Ljubljana, Fakulteta za računalništvo in
informatiko, 1997. Str.: 51, 52, 55, 56, 57, 58.
3. KOSTREVC, L.:
Računalništvo in informatika. Ljubljana, Pasadena, 1998. Str.: 110,111.
4. http: //Gragent.
fgg. uni - lj. si/˘/sdrobne/Pouk/Računalništvo/P1/toh.043.htm.
5. http: //Gragent. fgg. uni - lj.
si/˘/sdrobne/Pouk/Računalništvo/P1/toh.045.ht
6. VERBINC, F.: Slovar tujk. Ljubljana.
Cankarjeva založba, 1991
7. MATJAŽ JOGAN, ET.AL.: Uporabniška
programska oprema. Ljubljana. Fakulteta za računalništvo in informatiko, 2000. Str.
59, 78, 110, 133.
1 lastno samo določenemu predmetu, izrazito, značilno, opredeljeno
2 analizirati; razložiti kaj, raziskati
3 jasno, odkrito
4 ustrezno standardu, ustaljeno, navadno
5 splošnost, neomejenost; splošna primernost in uporabnost
6 tipografija; tiskarstvo, tiskarna (podjetje)
7 viden, zaznaven z vidom
8 koncept; splošni pojem, zamisel, osnutek
9 avtomatičen; samodejen, delujoč sam po sebi
10 administrativen; upraven, uradniški, pisarniški
11 aplikacija; način izvedbe, izpeljava
12 v matematiki konstanta s spremenljivo vrednostjo