II. Gimnazija, Maribor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UPORABNIŠKA PROGRAMSKA OPREMA

Projektna naloga pri predmetu informatika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ime in priimek: Barbara Hrastnik

 

Razred: 1. B

 

Mentor vsebine in oblike: prof. Mirko Pešec

 

 

 

 

Maribor, april 2001

    

 

Kazalo vsebine

 

UVOD... 3

1. POJEM UPORABNIŠKE PROGRAMSKE OPREME.. 4

2. VRSTE UPORABNIŠKE PROGRAMSKE OPREME.. 7

2.1  Urejevalniki besedil. 7

2.2 Delo s podatkovnimi datotekami. 10

2.3 Delo s preglednicami. 11

2.4 Programi, namenjeni računalniški grafiki. 12

ZAKLJUČEK... 16

VIRI. 18

 

 

 

Kazalo tabel

 

Tabela 1: Orodja v glavni orodjarni StartWriter..........................................................10

Tabela 2: Podaljški in vloge najpomembnejših datotek v orodjarni Latex...................11

Tabela 3: Orodja v glavni orodjarni programa StartCalc............................................ 13

Tabela 4: Orodja v glavni orodjarni StarDraw..........................................................  15

 

 

 

Kazalo grafikonov

 

Grafikon 1: Delež uporabnikov različnih programov v ZDA......................................  5

 

 

 

Slikovno kazalo

 

Slika 1: Računalniška tipkovnica. 3

Slika 2: Komuniciranje med ljudmi 6

Slika 3: Delo z računalnikom v pisarni 7

Slika 4: Excel - primer programa za delo s preglednicami 11

Slika 5: Brez računalnika si danes ne moremo predstavljati življenja. 16

 

 

 

 

 

 

 

UVOD

 

V

 

uvodu svoje projektne naloge bom opredelila problem, namen, cilje in trditve.

Tema naloge je uporabniška programska oprema. Uporabniška programska oprema je programska oprema, s katero uporabniki rešujejo specifične1 informacijske naloge na različnih delovnih področjih.

 

V projektni nalogi bom predstavila osnovne pojme uporabniške programske opreme, navedla njene vrste ter opredelila operacije dela z uporabniškimi programi.

 

Moj namen je zbrati čimveč podatkov iz najrazličnejše literature, jo smiselno povezati in se iz nje čimveč naučiti ter pridobiti čimveč novega in uporabnega računalniškega znanja. Prav tako bi rada s tem seznanila tudi druge.

 

Cilj projektne naloge je analiza2 vrste uporabniških programskih oprem, jih primerjati med seboj, ugotoviti njihove prednosti in slabosti. Skušala bom ugotoviti tudi razsežnosti in smeri razvoja uporabniške opreme.

 

Uporabniška programska oprema je izredno obsežna in  razvejana, vsak dan nastaja nekaj novega, saj se nezadržno razvija. Človek mora tem smernicam le slediti in se vedno znova z njimi seznanjati.                                                                           

Dandanes si življenja brez računalnika enostavno ne moremo predstavljati. Postal je naš najpomembnejši in najuporabnejši pripomoček, s katerim opravljamo najrazličnejša opravila. Na računalniku lahko odigramo računalniško igro, napišemo projektno nalogo ali pismo, narišemo risbo ali pa si uredimo podatke. Vse to pa ne bi mogli opravljati brez računalniške programske opreme.

Slika 1: Računalniška tipkovnica


1. POJEM UPORABNIŠKE PROGRAMSKE OPREME

 

U

 

porabniška programska oprema je programska oprema, s katero uporabniki rešujejo specifične informacijske naloge na različnih delovnih področjih. Sestavljajo jo najrazličnejši že izdelani programi, ki jih moramo pred uporabo samo pravilno namestiti.

 

Poznamo različne oblike računalniške programske opreme; npr. računalniške igre, računalniške izobraževalne programe,...

 

Skupine programov, s katerimi si pomagamo, da izdelamo izdelke, imenujemo programska orodja. V to skupino sodijo urejevalniki besedil, ki jih uporabljamo za pisanje. Z njimi lahko urejamo besedilo in ga oblikujemo. Določene dele lahko izbrišemo, še kaj dodamo in popravimo. Na koncu tako urejeno besedilo natisnemo na računalniku. Vse to je uporabniška programska oprema, brez katere si z računalnikom sploh ne bi mogli pomagati.

 

 

V skupino programskih orodij, ki so del uporabniške programske opreme sodijo še:

 

1.  Preglednice, ki jih uporabljamo za urejanje tabel. Z njihovo pomočjo rišemo grafikone in razpredelnice.

 

2.  Programi za obdelavo podatkov, ki jih uporabljamo za hranjenje, spreminjanje, iskanje in obdelavo vsakovrstnih podatkov.

 

3.  Grafični programi omogočajo izdelavo risb in slik, s katerimi dopolnjujemo različna besedila.

 

4.  Programi za delo z zvokom so namenjeni predvajanju glasbe, skladanju in izdelavi glasbenih zapisov.

 

5.  Komunikacijski programi nam omogočajo, da lahko vzpostavljamo zveze z drugimi računalniki po svetu, pošiljamo in sprejemamo podatke ter se pogovarjamo z enim ali več uporabniki hkrati.



 

Grafikon 1: Delež uporabnikov različnih programov v ZDA

 

 

 

Računalnik brez programov ni uporaben. Njegovo delovanje omogočajo programi ali PROGRAMSKA OPREMA (SOFWARE).                                                                 

 

Računalniško programsko opremo razdelimo na:

1)  sistemsko

2)  uporabniško opremo.

 

Sistemski programi omogočajo izvajanje, ki je v zvezi z direktno3 kontrolo in uporabo strojne opreme računalnika ter določil, kako naj se uporabniški programi izvajajo. Ti programi niso namenjeni opravljanju specifičnih uporabniških nalog.

 

Glavna naloga uporabniških programov je, da pomagajo uporabniku izvajati specifične naloge, npr. pisanje pisem, organizacija podatkov ali risanje grafov. Med uporabniško programsko opremo uvrščamo uporabniške programe za reševanje standardnih4 problemov, npr. za urejanje besedil, za reševanje  znanstvenih problemov, poslovne programe itd.

 

Programska oprema je povezava ali vmesnik (interface) med uporabnikom in strojno opremo računalnika.


Slika 2: Komuniciranje med ljudmi

 

Skupina uporabniških programov je zelo velika in raznolika. Zaradi njihove univerzalnosti5 iz te skupine izvzemimo t.i. storitvene programe, ki nam v prvi vrsti pomagajo pri izdelavi različnih izdelkov. Tako kot na primer pri pisanju potrebujemo papir in pisalo ali pri slikanju platno, barve in čopiče, potrebujemo pri pisanju program za pisanje, pri slikanju  pa program za slikanje. Uporabniški programi pomagajo uporabniku pri opravljanju specifičnih nalog. Z uporabo teh naj bi nalogo opravili hitreje, bolj učinkovito in z večjo produktivnostjo, kot če bi nalogo opravljali ročno.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. VRSTE UPORABNIŠKE PROGRAMSKE OPREME

 

U

 

porabniške programe grupiramo v:

 

a)   SPLOŠNONAMENSKE (najbolj razširjeni na mikroračunalnikih, namenjeni širši poslovni in domači uporabi). Razdelimo jih tako kot sem omenila že zgoraj:

¨    urejevalnike besedil (najbolj razširjeni uporabniški-storitveni programi),

¨    delo z podatkovnimi bazami

¨    delo s preglednicami

¨    programi, namenjeni računalniški grafiki

 

b) SPECIALIZIRANE ( namenjeni enemu opravilu, ki jih ni mogoče preprogramirati in uporabljati za drugačna opravila, npr. programi za vodenje financ, izračun osebnih dohodkov).

Slika 3: Delo z računalnikom v pisarni

 

2.1  Urejevalniki besedil

 

Prednosti urejanja besedil z računalnikom so očitne; možno je hitrejše in lažje spreminjanje, popravljanje in oblikovanje besedil. Prvi računalniški programi za oblikovanje tekstov so bili precej okorni in njihovi končni izdelki po izgledu niso presegali besedil, natipkanih na pisalnih strojih. Z razvojem novih vrst tiskalnikov in sodobnih programskih orodij pa je računalniško oblikovanje besedil omogočilo tako imenovano namizno založništvo in hkrati povzročilo revolucijo v celotni tiskarski in založniški dejavnosti.

 

Ker so danes tako rekoč vsakemu uporabniku na voljo zelo zmogljiva orodja za oblikovanje teksta, je težko potegniti ločnico med običajnim oblikovanjem teksta in zahtevnim tipografskim6 oblikovanjem. Mnogi začetniki grešimo predvsem pri pretirani uporabi in nesmotrni kombinaciji raznovrstnih možnosti, ki jih ta orodja omogočajo. Zato je še toliko bolj pomembno, da se vsi uporabniki zavedamo osnovnega izhodišča pri oblikovanju vseh tekstov: namen dobre tipografije je lažje razumevanje vsebine besedila!

 

Računalniške programe za urejanje besedil ločimo glede na osnovno metodo urejanja na vizualno in logično urejanje.

 

2.1.1 Vizualno7 urejanje (v angleščini WYSIWYG - What You See Is What You Get)

 

Osnovni princip vizualnega urejanja besedil je, da so rezultati vseh uporabnikovih akcij takoj vidni na zaslonu. Programi za vizualno urejanje besedil zahtevajo sicer sodobno strojno opremo in grafični uporabniški vmesnik, vendar pa so enostavni za uporabo in se jih je možno hitro naučiti, saj je delo z njimi konceptualno8 zelo podobno pisanju na pisalnem stroju. Možno je tudi enostavno vključevanje slikovnega gradiva.

 

Najbolj znani programi so Wordstar, WordPerfect, Write in Word.

 

 

2.1.1.1 StarWriter

 

Kot primer orodja za vizualno urejanje besedil naj omenim StarWriter iz integrirane pisarniške zbirke StarOffice.

 

IME ORODJA

OPIS

AutoSpellcheck

Samodejno popravljane črkovanja

Autotext

Nastavitve samodejnega vnosa

DirectCursor

Aktiviranje neposrednega kurzorja

Form

Funkcije za podatkovno bazo

Insert

Vstavljanje objektov (okvirov, slik itd.)

Insert Fields

Vstavljanje polj v dokument

Insert Objects

Vstavljanje objektov in drugih aplikacij

Nonprinting  Char.

Prikaz posebnih znakov

Online Layout

Prikaz dokumenta v mrežnem načinu

Picture

Prikaz grafik

Search On/Off

Iskanje in zamenjava

Show Draw Fun.

Gumbi za risanje likov

Show/Hide Hyperlink

Prikaz hiperpovezav

Spelling

Preverjanje črkovanja

 

 

                           Tabela 1: Orodja v glavni orodjarni orodja StarWriter

 

 

 

2.1.2 Logično urejanje

 

Logično urejanje besedil izhaja iz tradicije tiskarstva; besedilo, ki ga je bilo potrebno natisniti, so uredniki najprej opremili z navodili, kako naj se posamezni deli natisnejo. To pomeni, da so v rokopisu ročno označili velikost črk, razmike, velikost črk za naslove in podobno.

S pojavom računalnikov so se ti postopki poenostavili in avtomatizirali9. Podobno zgoraj opisanemu ročnemu postopku delujejo programi za logično urejevanje besedil, ki nam omogoča, da se nam med samim pisanjem ni potrebno ukvarjati z vizualnim izgledom besedila.

 

 

Pri urejevalnikih z logičnim urejanjem ločimo vsebino od oblike. Med besedilom pišemo tudi ukaze v obliki teksta, ki definirajo, kako naj bo besedilo oblikovano. Take vrste urejevalnikov so Troff, Tex, Latex, Html in Xml. Isti urejevalniki besedil delujejo na različnih računalnikih. Njihova prednost je, da omogočajo prenosljivost podatkov in dokumentov med različnimi računalniki. Teksti, napisani s temi urejevalniki, so uporabljivi tudi v drugih programskih paketih.

Izdelki, narejeni s takimi programi, segajo od preprostih dopisov pa vse do zahtevnih prodajnih izdelkov, kot so revije in knjige.

 

 

2.1.2.1 Latex

 

Vhodno datoteko v sistemu Latex , ki jo pišemo s poljubnim urejevalnikom, označimo s podaljškom tex. Oglejmo si podaljške in vlogo najpomembnejših datotek:

 

 

 

PODALJŠEK

VLOGA

*.aux

pomožna datoteka

*.cls

oblikovne predloge

*.dvi

formatirana izhodna datoteka oziroma prevod datoteke*.tex

*.lof

seznam slik

*.lot

seznam tabel

*.sty

stilske datoteke

*.tex

vhodna datoteka s tekstom in ukazi za formatiranje

*.toc

kazalo

 

           Tabela 2: Podaljški in vloge najpomembnejših datotek v urejevalniku Latex

 

 

 

Prednosti uporabe urejevalnika teksta pred pisalnim strojem so sledeče:

Þ omogoča hitrejše urejanje in izpis besedila,

Þ ko je tekst v celoti napisan in  dokončan, se lahko še vedno popravi in preoblikuje,

Þ tekste hranimo v datotekah, na trdem disku ali disketi za poznejšo uporab.

 

 

2.2 Delo s podatkovnimi datotekami

 

Z delom s podatkovnimi datotekami se srečujemo pri administrativnem10 delu, kjer imamo kartoteke in vodimo evidence. Pri takem delu je potrebno sprotno delo s podatki.

 

Računalnik v glavnem olajša vodenje takih evidenc. Programi za delo s podatkovnimi datotekami so DbaseIII, DbaseIV, Paradox, Oracle, Ingres, Informix in ALLBase.

 

 

Našteti programi omogočajo naslednje:

Þ da zgradimo strukturo, obliko podatkov;

Þ da zgradimo datoteke, v katerih bomo hranili podatke;

Þ da pišemo programe za delo s podatki.

 

 

Vsi ti programi omogočajo interaktivno delo, kar pomeni, da vpišemo ukaz, in se ta takoj izvede. Omogočajo delo s podatki in tabelami, ne da bi pisali programe. Tako kot pri operacijskem sistemu imamo tu ukaze, s katerimi podamo nalogo računalniku. Tudi ti programi imajo zelo učinkovito pomoč, ki jo lahko sproti pokličemo, in se vsi ukazi, potrebni za delo takoj zapišejo na zaslonu. 

 

 

Prednosti uporabe teh programov so naslednje:

Þ enostavno delo in interaktivno delo tudi za neprogramerje;

Þ zanesljivost pri delu s podatki;

Þ hitrost iskanja podatkov;

Þ prenosljivost podatkov.

 

 

 

2.3 Delo s preglednicami

 

Delo s preglednicami pride do izraza pri opravilih, ko proučujemo različne podatke. Tabele oblikujemo s števili in besedilom. Lahko izvajamo operacije nad celim področjem s podatki, nad celim stolpcem ali nad celo vrstico. Za izbrano področje lahko podatke seštevamo, računamo povprečja, množimo vse podatke s kakšnim številom, iščemo najmanjši in največji podatek.

 

Delo s preglednicami omogoča, da v obliki formul opišemo operacije na podatkih. Prednost dela s tabelami je v tem, da za različne podatke lahko uporabimo iste formule in takoj dobimo rezultat. Če je potrebno, da kakšen podatek spremenimo, to storimo, ne da bi spreminjali formule ali pa ostale podatke. Ti programi imajo možnost analiziranja in grafičnega prikazovanja podatkov.

Novejše preglednice vsebujejo številne vgrajene funkcije, ki so zaradi lažje preglednosti razvrščene po skupinah: matematične, statistične, tekstovne, finančne, inženirske itd.

Sodobni programi za delo s preglednicami lahko obdelujejo preglednice velikih razsežnosti, pri čemer te lahko nalagamo drugo na drugo in tako tvorimo celo tridimenzionalne preglednice. Preglednice omogočajo tudi predstavitev podatkov z grafikoni.

 

Velikokrat programi za delo s tabelami omogočajo uporabo podatkov in podatkovnih baz. Torej lahko analiziramo podatke iz različnih virov. Kot primeri programa za delo s preglednicami sta programa Excel in Startcalc.

 

Slika 4: Excel - primer programa za delo s preglednicami

 

 

2.3.1. StartCalc

 

StartCalc je modul paketa StarOffice za delo s preglednicami.

 

IME ORODJA

OPIS

Autofiler

Selekcioniranje prikaza v zbirki

Autospellcheck

Samodejno popravljanje črkovanja

Aztoformat

Samodejno oblikovanje izbora

Form

Funkcije za podatkovno bazo

Inser Group

Grupiranje

Insert

Vstavljanje objektov (okvirov, slik itd.)

Insert Cells

Vstavljanje polj v dokument

Insert Objects

Vstavljanje objektov iz drugih aplikacij11

Search On/Off

Iskanje in zamenjava

Show Draw Fun.

Gumbi za risanje likov

Show/Hide Hyperlink

Prikaz hiperpovezav

Sort Ascening

Razvrščanje (naraščanje)

Sort Descening

Razvrščanje (padajoče)

Spelling

Preverjanje črkovanja

Ungroup

Razgrupiranje

 

             Tabela 3: Orodja v glavni orodjarni programa StarCalc

 

2.4 Programi, namenjeni računalniški grafiki

 

Računalniška grafika obsega ustvarjanje raznovrstnih vizualnih informacij s pomočjo računalniške tehnologije. S pomočjo računalniške grafike je možno ustvariti realistične upodobitve bodisi realnih ali povsem namišljenih predmetov in okolij. Ker ljudje zlahka in zelo hitro razumemo vizualne upodobitve, postaja računalniška grafika vse bolj pomembno računalniško področje, ki se uporablja  na vseh možnih področjih od uporabniških vmesnikov do skoraj vseh sodobnih računalniških programov.

 

Računalniško grafiko lahko ločimo po več kriterijih:

¨    glede na vrsto slik in objektov ločimo 2D in 3D računalniško grafiko (glede na število prostorskih stopenj in ustvarjenih grafičnih objektov) in statično in dinamično (glede na to, ali gre za ustvarjanje posameznih slik ali za dinamično zaporedje slik, kot ga potrebujemo za animacijo);


 

 

¨    glede na vlogo računalniške interakcije ločimo interaktivne programe in take, povsem računalniško zahtevne, ki za dane vhodne parametre12 izračunajo zahtevano sliko v času, ki ga merimo v minutah, za zelo zahtevne upodobitve pa celo v urah;

 

¨    glede na vlogo slike ločimo grafične programe, kjer je slika končni cilj (kot na primer pri grafičnem oblikovanju), in programe, kjer je slika le del nekega produkcijskega procesa (model CAD - Computer Aided Design);

 

¨    glede na področja uporabe (inženirsko načrtovanje, kartografija, medicina, oblikovanje in umetnost, animacija...).

 

V skupino programov, ki so namenjeni računalniški grafiki, sodijo AUTOCARD, program PaintBrush, CorelDRAW in Adobe Illustrator za izdelavo različnih risb, program PrintMaster za izdelavo pisem, slik in izpisovanje transparentov in program PowerPoint za enostavno izdelavo zelo dobrih predstavitev. Med grafičnimi formati velja posebej omeniti PostScript in StarDraw.

 

2.4.1.StarDraw

 

StarDraw je modul paketa StarOffice, ki ga uporabljamo za delo z vektorsko grafiko in vsebuje mnogo risarskih orodij.

 

IME ORODJA

OPIS

Select

Označevanje objekta ali skupine objektov

Zoom

Povečava in pomanjšava risbe

Text

Oblikovanje teksta v risbi

Rectangle

Risanje pravokotnikov

Ellipse

Risanje elips, krogov, krožnih izsekov

3-D Objects

Risanje 3D objektov

Line

Risanje krivulj

Lines and Arrows

Risanje črt in puščic

Connector

Risanje povezav(konektorjev)

Effects

Različni učinki (rotacija, nagnjenost ipd.)

Alignment

Poravnava objektov

Position

Razvrščanje objektov

Insert

Vstavljanje objektov iz drugih aplikacij

Form

Risanje elementov obrazca

3-D Controller

Oblikovanje 3D učinkov na objektih

 

                 Tabela 4: Orodja v glavni orodjarni programa StarDraw


Poleg standardnih uporabniških programov, ki sem jih na kratko opisala, obstaja še množica uporabniških namenskih programov, ki pokrivajo raznolike dejavnosti, pri katerih si pomagamo z računalnikom. Mednje štejemo vse od igric prek izobraževalnih programov za vodenje proizvodnje v podjetjih ali pa vodenje jedrskih elektrarn.

 

Številni uporabniški programi so danes predmet široke rabe; kupimo jih v trgovini in jih namestimo v svoj računalnik.

 

 

Nekaj zvrsti takih programov:

¨    izobraževalni programi; programi za učenje jezikov, matematike, uporabe računalnika, leksikoni, enciklopedije in slovarji; simulacijski programi za učenje vožnje z avtomobilom ali letalom,

¨    programi za konjičke, kratek čas in zabavo; programi za urejanje različnih zbirk, na primer fotografij, znamk, knjig, družinskih dreves, spretnostne, miselne in strateške igre (šah, igre s kartami in druge),

¨    poslovni programi za domačo in poklicno uporabo; vodenje knjigovodstva, porabe sredstev, izračuni dohodnine.

 

Vseh programov ni mogoče kupiti v trgovini. To velja predvsem za poslovne programe, ki jih  v podjetjih uporabljajo za natančno določene naloge v zvezi z proizvodnjo, poslovanjem in upravljanjem podjetja. Take programe (pravimo jim programi po meri) po zahtevah določenega uporabnika izdelajo programerji.

 

Za programe po meri je značilno, da »niso nikdar končani«; programerji jih nenehno prilagajajo željam uporabnika (pa tudi zakonodaje  oziroma predpisov, če so programi

vezani nanje).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

3. OPERACIJE DELA Z UPORABNIŠKIM PROGRAMOM

 

P

 

ri delu z računalnikom ( posebna aplikacija ), uporabljamo eno izmed štirih operacij:

 

¨    vnos (ang. input)- tipkanje znakov pri oblikovanju besedila;

¨    obdelavo (ang. processing)- računalnik omogoči izvršitev ukazov za premikanje, spreminjanje, brisanje;

¨    prikaz rezultatov računalniške obdelave (ang. output)-delo se prikaže na zaslonu in/ali tiska;

¨    shranitev (ang. storage) delo je začasno shranjeno v RAM-u trajno kot datoteka ali dokument na trdem disku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAKLJUČEK

 

R

 

ačunalnik je postal intelektualno orodje, za mnoge pa tudi intelektualna igrača, ki jo že otrok lahko uporablja tako spontano kot pero in svinčnik, vendar za dosego neprimerno več in zahtevnejših ciljev.

Teh cilje pa nikakor ne bi mogli dosegati brez programske opreme, tudi brez uporabniške programske opreme ne. Definicija za programsko opremo pravi, da je le ta skupni izraz za vse programe, ki se izvajajo v računalniku. Le delček teh sem predstavila v svoji projektni nalogi, seveda pa jih je še mnogo več, saj se nezadržno izboljšujejo in njihova količina narašča. Le kam nas bo to pripeljalo?

Slika 5: Brez računalnika si danes ne moremo predstavljati življenja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Stvarno kazalo

 

A

Adobe Illustrator......................................................... 13

ALLBase....................................................................... 10

Animacija...................................................................... 13

AUTOCARD................................................................ 13

C

CorelDRAW................................................................. 13

D

DbaseIII........................................................................ 10

DbaseIV........................................................................ 10

E

Excel............................................................................... 11

G

Grafični programi........................................................... 4

H

Html................................................................................. 9

I

Informix......................................................................... 10

Ingres............................................................................ 10

inženirsko naèrtovanje................................................ 13

Izobraževalni programi................................................ 14

K

Kartografija................................................................... 13

Komunikacijski programi.............................................. 4

L

Latex................................................................................ 9

M

Medicina....................................................................... 13

O

Obdelava....................................................................... 15

Oblikovanje.................................................................. 13

Oracle............................................................................ 10

 

 

 

 

P

PaintBrush.................................................................... 13

Paradox.......................................................................... 10

Poslovni programi za domaèo in poklicno uporabo 14

PostScript..................................................................... 13

PowerPoin..................................................................... 13

Preglednice..................................................................... 4

Prikaz rezultatov raèunalniške obdelave.................. 15

PrintMaster................................................................... 13

Programi za delo z zvokom........................................... 4

Programi za konjièke, kratek èas in zabavo.............. 14

Programi za obdelavo podatkov.................................. 4

Programska orodja......................................................... 4

S

Shranitev....................................................................... 15

Sistemska programska oprema.................................... 5

StarDraw....................................................................... 13

Startcalc........................................................................ 11

StarWriter....................................................................... 8

T

Tex................................................................................... 9

Troff................................................................................. 9

U

Umetnost...................................................................... 13

Uporabniška programska oprema............................... 3

Urejevalniki besedil....................................................... 4

V

Vnos.............................................................................. 15

W

Word............................................................................... 8

WordPerfect................................................................... 8

Wordstar......................................................................... 8

Write................................................................................ 8

X

Xml................................................................................... 9


 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIRI

 

1. WECHTERSBACH, R.: Informatika. Ljubljana, Cankarjeva založba, 1997. Str.44-45.

 

2. ZRIMEC, T.: Računalništvo in uporabniška programska oprema. Ljubljana,           Fakulteta za računalništvo in informatiko, 1997. Str.: 51, 52, 55, 56, 57, 58.

 

3. KOSTREVC, L.: Računalništvo in informatika. Ljubljana, Pasadena, 1998.       Str.: 110,111.

 

4. http: //Gragent. fgg. uni - lj. si/˘/sdrobne/Pouk/Računalništvo/P1/toh.043.htm.

 

5.  http: //Gragent. fgg. uni - lj. si/˘/sdrobne/Pouk/Računalništvo/P1/toh.045.ht

 

6.  VERBINC, F.: Slovar tujk. Ljubljana. Cankarjeva založba, 1991

 

7.  MATJAŽ JOGAN, ET.AL.: Uporabniška programska oprema. Ljubljana. Fakulteta za računalništvo in informatiko, 2000. Str. 59, 78, 110, 133.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



1 lastno samo določenemu predmetu, izrazito, značilno, opredeljeno

2 analizirati; razložiti kaj, raziskati

3 jasno, odkrito

4 ustrezno standardu, ustaljeno, navadno

5 splošnost, neomejenost; splošna primernost in uporabnost

6 tipografija; tiskarstvo, tiskarna (podjetje)

7 viden, zaznaven z vidom

8 koncept; splošni pojem, zamisel, osnutek

9 avtomatičen; samodejen, delujoč sam po sebi

10 administrativen; upraven, uradniški, pisarniški

11 aplikacija; način izvedbe, izpeljava

12 v matematiki konstanta s spremenljivo vrednostjo