Načrt izvajanja projektne naloge


Podajam vam še dva naslova, kjer lahko najdete navodila za pripravo projektne naloge:

Alenka Krapež in Boštjan Resinovič: INFORMATIKA, DELOVNI ZVEZEK, DZS

Franci Nahtigal in Tone Vogler: NAUČIMO SE UPORABLJATI WORD 97, ZALOŽBA Nahtigal

Ker bo letos poudarek na sodelovanju med predmeti, lahko pride tudi med samim delom do kaksnih sprememb. Zato vas prosim, da redno preverjajte navodila in se posvetujete med seboj in s svojimi mentorji.
 
1. KORAK - PREDSTAVITEV PROJEKTNE NALOGE
  • Napišite si naslov spletne strani z navodili in preverite, če znate sami priti do teh podatkov (tudi od doma).
  • Poskušajte zbrati čim več gradiva iz različnih virov (Internet, knjige, revije, ...) in informacij, da se boste lažje odločili, kaj bo naloga vsebovala. Pri zbiranju gradiva si ne pozabite napisati natančnih podatkov o gradivu. 
  • Razmislite o zanimivih vsebinah in si jih zapisujte v datoteko (če doma nimate računalnika pa tudi na papir).
  • Naredite si miselni vzorec o zgradbi naloge, saj dobro načrtovano delo velikokrat pomeni velik prihranek časa. Upoštevajte tudi časovni razpored posameznih faz.
  • Odločite se za vsebine in poskušajte napisati UVOD, da boste lažje presodili, če je ste se prav odločili. Prepričajte se tudi, če imate res dovolj pravih virov na razpolago.
  • Napišite UVOD z urejevalnikom besedila WORD (seveda ga boste po potrebi še spreminjali).
2. KORAK - VNOS BESEDILA
  • Zberite gradivo in preglejte, če ste na kateri vir informacij pozabili ali pa si označite, če ga boste uporabili kasneje. 
  • Odločite se za vrstni red vnašanja glede na aktualnost podatkov. 
  • Predlagam, da besedilo najprej vnesete in ga šele kasneje oblikujete. Zgodi se vam lahko, da boste za določeno oblikovanje porabili preveč časa, na koncu pa se boste odločili za drugačno obliko. Oblikujete le toliko, da bo vneseno besedilo pregledno in da ga boste lažje oblikovali kasneje. 
  • Odločite se lahko tudi za kakšno nestandardno obliko (drug format, zgibanka, priročnik, …). 
  • Sproti si delajte varnostno kopijo podatkov (n.pr: na računalnik in na disketo, 2 disketi, če delate kje drugje, …). 
  • Posvetujte se s sošolci o težavah, idejah, … . 
  • V tem koraku ne pričakujem, da bo vneseno celotno besedilo, saj bo marsikdo našel še kaj gradiva med urejanjem naloge. Tako bo do sprememb prihajalo skoraj do konca. Pričakujem vsaj uvod iz prejšnjega koraka, natančen seznam gradiva in vsaj grobi oris naloge (kazalo z  naslovi ali miselni vzorec-pri povezavah imate odličen program za risanje miselnih vzorcev).
  • 3. KORAK - UREJANJE BESEDILA
  • Preverite, če znate vse, kar sem razložil v poglavju " WORD - uvod v delo z Word-om", kjer sem opisal delovno okolje in nekaj ukazov oz. nastavitev za lažje delo. Prihranili boste na času, ker si boste Word nastavili tako, da bo delo lažje in hitrejše. 
  • Prekopirajte (ali natisnite) si "Elemente projektne naloge", da boste lažje preverjali, kaj ste že naredili in kaj še morate. 
  • Poskušajte najprej vse narediti samostojno oz. s pomočjo, ki vam jo ponudi urejevalnik Word. Če problema ne znate rešiti, preverite, če sem rešitev morda že objavil na spletni strani. Če ne, vprašajte sošolce in če problema ne znate rešiti, ga posredujte meni. 
  • Ker obstaja možnost, da s prenašanjem datotek iz domačega na šolski računalnik in obratno okužite kak računalnik z virusom, si doma že pred pričetkom dela namestite antivirusni program. Navodila za namestitev programa (in kje ga lahko dobite) sem opisal na spletni strani. 
  • Ne pozabite na pretvorbe med verzijami Worda, če delate na večih računalnikih, kjer so nameščene razčne verzije. Upoštevajte tudi dejstvo, da Word ne zna pretvoriti vsega iz višje v nižjo verzijo oz. da bodo nekateri elementi "popačeni" in jih boste morali ponovno narediti v nižji verziji.
  • Potrudite se, da si boste vedno naredili še rezervno kopijo, ker obstaja možnost, da je del diskete slab in bo do podatkov priti težje ali pa sploh ne bo mogoče. Ne pozabite tudi na sprotno shranjevanje dokumenta (med delom), saj lahko računalnik preneha nekontrolirano delovati (zmanjka elektrike, se zazanka, …). Pomagate si lahko tudi s shranjevanjem na kak strežnik v omrežju Internet (navodila najdete pri vajah za 2. letnik). 
  • Ker vsi formati slik ne zahtevajo veliko pomnilnika, si na spletni strani preberite, kateri format je najprimernejši in kako naredimo pretvorbo iz enega formata v drugega. Opisan je tudi program, ki sliko posname tako, da zavzame precej manj pomnilnika, kvaliteta pa ni dosti slabša. 
  • Da bi zagovor potekal hitreje in da ne bi bilo težav z disketami, bomo vse naloge (končne verzije) shranili na CD. 
  • Težave lahko nastopijo tudi pri pisavah. Izberite si pisave, ki jih imamo v šoli ali pa poskrbite, da z njimi ne bo težav. 
  • Urejanje bo potekalo hitreje, če si boste datoteke najprej prekopirali na trdi disk in jih odprli na trdem disku. Po končanem urejanju pa jih ponovno prekopirajte na disketo. 
  • Ne pozabite, da morajo biti viri natančno navedeni, saj morajo omogočiti bralcu dostop do podatkov, ki ste jih navedli v nalogi (tudi natančni naslovi spletnih strani).