|
ZAKLJUČEK
PROJEKTA REŠUJMO ŽIVLJENJA
Projekt Rešujmo življenja, ki ga na naši šoli izvajamo že drugo
šolsko leto, smo z različnimi dejavnostmi zaokrožili na dan šole.
Ker je eden od ciljev projekta ozaveščati tudi širšo javnost, smo
iskali sodelavce za izvajanje dejavnosti pretežno izven šole, povabili
smo tudi starše, ki so se, sicer v manjšem številu, odzvali našemu
povabilu.
Dejavnosti, ki so se odvijale 9. maja v dopoldanskem času dneva šole:
- Obisk reševalnega vozila Zdravstvenega doma Ajdovščina pri prvošolcih.
- Drugošolci so v likovni delavnici ustvarjali na temo prometa,
nekateri pa so v spremstvu staršev, učiteljic in zunanjega
sodelavca Vojka Stegovca prekolesarili pot v Lokavec in nazaj.
- Tretješolci so se odpravili na ogled avtobusne postaje ( vozni
redi, odhodi, prihodi, nakup vozovnic…), spotoma so napačno
parkiranim avtomobilom za brisalce zataknili prijazno opozorilo o
nevarnosti takega početja, v računalnici pa so reševali kviz o
prometni varnosti in igrali igro spomin na to temo.
- Četrtošolci so najprej ročno potiskali majice z napisom Rešujmo
življenja in izdelovali kresničke, ki so jih potem v manjših
skupinah pod vodstvom nekaterih staršev oz. babic vodili po mestu
in naključnim mimoidočim te kresničke delili. Pred tem pa so pod
vodstvom zunanje mentorice Irene Žgavec, ki je zaposlena na RK
skupaj z eno skupino petošolcev spoznavali osnove prve pomoči.
- Skupina petošolcev je pri kreativnem pisanju ustvarjala na to
temo pod vodstvom naše že upokojene učiteljice slovenščine
Irene Šinkovec.
- Šestošolci so reševali kviz , nekateri so pred prehodi za pešce
beležili voznike, ki čakajočim na prehod, (ne)ustavljajo pred
prehodi, drugi so beležili pešce, ki prečkajo cesto izven prehoda
za pešce.
- Sedmošolci so zgibanke s prometnimi znaki, ki voznike opozarjajo
na previdnost, prepovedujejo ali zapovedujejo, delili po različnih
ustanovah. Nekateri sedmošolci so intervjuvali delavce na Petrolu,
natakarice in goste v baru Na vogalu in našo upokojenko Alenko
Dolgan. Nekatere učenke so proučile število, vzroke in posledice
prometnih nesreč v naši regiji za obdobje zadnjih petih let.
Podatke so pridobile na policijski postaji.
- Zunanji sodelavec Matjaž Lemut je učencem 8. a spregovoril o
kulturi pitja in nesprejemljivosti pitja alkohola in aktivne udeležbe
v prometu. Učenci 8. b so se o prometni varnosti ozaveščali v
mladinskih delavnicah, ki jih je vodila zunanja sodelavka Polona
Bratina s prostovoljkami.
- Devetošolci so bili na terenu s policisti. Sodelovali so pri
kontroli voznikov in delili voznikom pisma z zahvalo, ker vozijo
odgovorno, če jih niso zasačili pri prekršku in s prošnjo, naj
vozijo po predpisih, da bodo varovali svoja in naša življenja, če
se je pokazalo, da niso upoštevali vseh predpisov in pravil.
Nekateri devetošolci so bili dejavni v delavnici, ki jo je vodil
zunanji sodelavec, predstavnik gasilcev iz Nove Gorice Sebastijan Čuk,
potem pa so se na gasilski postaji seznanili s pomenom dejavnosti
gasilcev v prometnih in drugih nesrečah. V prometno varnostne
predpise je eno skupino učencev vpeljala Stanka Hrobat na AMD.
- V glasbeni ustvarjalnici je mešana skupina učencev pod taktirko
Marinke Šuštar ustvarjala in izvajala zvoke, ki jih slišimo v
prometu, v šolski knjižnici pa je nekaj učencev po literaturi
iskalo vse, kar je v zvezi s prometom, in to so prikazali na
plakatih.
|
 |