|
LJUBEZEN IN SPOLNOST
Kaj je ljubezen? Kaj je potrebno za partnerski odnos? Kakšnega fanta/punco si želim?
Kdaj imeti prvi spolni odnos?
O tem in še o čem drugem so učenci razpravljali na šolskem otroškem parlamentu, ki ga že devetnajstič organizira Zveza prijateljev mladine. Šolski otroški parlament sta vodila Valon Arifi in Simon Lozar, pogovor o ljubezni in spolnosti pa so vodile Manca Bolčina, Pamela Krivec in Elizabeta Božič.
Učenci so si najprej ogledali kratek film o ljubezni, ko so ga zgoraj omenjena dekleta posnela na OŠ, SŠ in ulicah Ajdovščine.
Po ogledu filma so se učenci razdelili v 4. skupine. V skupinah so se pogovarjali o ljubezni, partnerskih odnosih, spolnosti in aidsu.
Učenci so povedali naslednje:
-
spolnost je še vedno tabu tema, o njej se učenci težko pogovarjajo, ker jih je sram.
-
O ljubezni in spolnosti bi se morali več pogovarjati v šoli, saj učenci menijo, da se je lažje pogovarjati z vrstniki in učitelji kot s starši. Če se pogovarjajo v šoli, slišijo vsi, doma pa je pogovor zelo veliko odvisen od odnosa staršev do spolnosti.
-
Pri predmetu biologija – premalo ur je namenjeno tej temi. Menijo, da bi o tem morali govoriti že prej, v osmem razredu.
-
V 7. in 8. razredu se o tej temi lahko pogovarjajo v okviru Etike, v 9. razredu pa tega predmeta ni.
-
O ljubezni se je potrebno več pogovarjati že v nižjih razredih, potem učencem ne bi bilo tako nerodno.
-
Spolnost je intimna stvar vsakega posameznika. Potrebujejo čas, da so o tem pripravljeni spregovoriti..
-
Učenci predlagajo, da se v 3. triletju nameni en dan dejavnosti tej temi, po možnosti na 1. 12. 2008, ki je dan boja proti
AIDSu.
-
Spolnost je nujno potrebna, je del vsakega posameznika, zato moramo nanjo pozitivno gledati.
-
Mediji spolnosti namenjajo veliko pozornosti, vendar je posredovana na neprimeren način za mlade.
-
Premalo se omenja tudi druge spolno nalezljive bolezni, ki so lahko tudi zelo nevarne.
SKLEP šolskega otroškega parlamenta: v naslednjem šolskem letu bodo učenci imeli en dan dejavnosti na temo ljubezen in spolnost.
|
 |