V  šolskem letu 2007 / 2008 smo v oddelku podaljšanega bivanja ustvarjalno preživljanje prostega časa namenili iskanju drobtinic kulturne dediščine v Sp. Kungoti.  Z učenci smo na sprostitvenih sprehodih iskali kakršne koli znamenitosti, ki krasijo to okolico že vrsto let. Pročelja, vodnjake, okna, vrata, ute, line...in še marsikaj drugega je kasneje postalo tudi izhodišče našega ustvarjanja. Risali smo, pisali pesmice, pravljice, raziskovali zgodovino.

Pri pobiranju drobtinic so nam  pomagali starši in tudi vsi ostali krajani, sodelovali pa smo tudi s kulturnim društvom LIPA, občino KUNGOTA, župniščem,...
S projektom smo sodelovali v projektu LETO KULTURE v šolskem letu 2007/2008.

CILJI IN NALOGE se prepletajo , dopolnjujejo in nadgrajujejo s splošnimi cilji v oddelku podaljšanega bivanja:                                                                      


*   Približati učencem kulturno dediščino kraja in jih navajati na spoštljiv odnos do nje.
*    Jih seznaniti s pomenom kulturne dediščine.
*    Jih navajati na opazovanje in prepoznavanje posameznih elementov  kulturne dediščine.
*    Jih vzpodbujati h kritičnemu opazovanju in prepoznavanju estetskega pomena le teh.
*    Jih vzpodbujati k sodelovanju s starši, sorodniki in drugimi krajani.
*    Jih navajati na samostojno iskanje in zbiranje podatkov iz različne literature in medijev.
*    Jih vzpodbujati k ustvarjalnemu delu.
*    Jih navajati na kritično ocenjevanje izdelkov.

PROGRAM DELA

  S  SEPTEMBER,  OKTOBER

Pridobivanje informacij:
Staršem smo razdelili vprašalnike, s katerimi smo poskušali pridobiti čim več informacij o nahajališčih različnih starejših objektov: hiše, gospodarska poslopja, pročelja, okna, vrata, portali, line, štukature, vodnjaki, obcestni kamni, mejniki, nagrobni kamni, razpela, kapelice...
Na podlagi informacij smo  z učenci poskušali čim več teh objektov obiskati in si jih natančno ogledati,  ter jih fotografirati.

    NOVEMBER – APRIL

Raziskovanje:
Učenci so za nekatere objekte raziskali tudi zgodovinsko ozadje ( lastniki, leto gradnje – izdelave, pomen...).  O tem so povprašali starše, sorodnike, krajane...
V različni literaturi in na internetu so poskušali poiskati čimveč podobnih objektov ali posameznih elementov, ter jih primerjali s tistimi, ki se nahajajo v našem kraju.

Ustvarjanje:
Vsaki drobtinici smo namenili še precej pozornosti. Likovno smo upodabljali in prerisovali objekte ali le posamezne elemente, pri tem pa smo se  posluževali različnih likovnih tehnik. Nekaj časa smo namenili  tudi literarnem poustvarjanju. Izmišljali smo si  zgodbice in pravljice, ki so temeljile na zgodovinskih dejstvih, ali pa so bile le plod naše domišljije. Marsikdo se je imel možnost preizkusiti tudi v kovanju rim.

Mentorici sva vsak  drugi mesec zastavili nagradno uganko za vse učence naše šole. V kraju sva fotografirali zanimive detajle različnih objektov, katere so učenci poskušali prepoznati.
 
Naše delo je bilo možno spremljati na panoju OPB-ja v spodnjem hodniku.  Tam smo razstavljali  slike, risbice, grafike, kiparske izdelke, zgodbice, pravljice, pesmice in seveda tudi fotografije, ki smo jih posneli na naših raziskovalnih sprehodih ali pa so jih  učenci sami prinašali v šolo.

Vso sprotno delo smo objavljali tudi na naši spletni strani.


MAJ, JUNIJ

Zaključek projekta

Ob zaključku smo na hodnikih naše šole pripravili obširno razstavo naših izdelkov, izdelali pa bomo tudi zbornik vseh fotografij in izdelkov, ki so nastajali skozi celo šolsko leto.

Vodji projekta: KSENIJA MITOV in NADA LAMPRET
 NAGRADNE DROBTINICE