V šolskem letu 2007 / 2008 smo v oddelku
podaljšanega bivanja ustvarjalno preživljanje prostega časa namenili iskanju
drobtinic kulturne dediščine v Sp. Kungoti. Z učenci smo na sprostitvenih sprehodih iskali
kakršne koli znamenitosti, ki krasijo to okolico že vrsto let. Pročelja,
vodnjake, okna, vrata, ute, line...in še marsikaj drugega je kasneje postalo tudi
izhodišče našega ustvarjanja. Risali smo, pisali pesmice, pravljice,
raziskovali zgodovino.
Pri
pobiranju drobtinic so nam pomagali starši in tudi vsi ostali krajani,
sodelovali pa smo tudi s kulturnim društvom LIPA, občino KUNGOTA,
župniščem,...
S projektom smo sodelovali v projektu LETO KULTURE v šolskem letu 2007/2008.
CILJI IN NALOGE se prepletajo
, dopolnjujejo in nadgrajujejo s splošnimi cilji v oddelku podaljšanega bivanja:
Približati učencem kulturno dediščino
kraja in jih navajati na spoštljiv odnos do nje.
Jih seznaniti s pomenom kulturne
dediščine.
Jih navajati na opazovanje in
prepoznavanje posameznih elementov kulturne
dediščine.
Jih vzpodbujati h kritičnemu
opazovanju in prepoznavanju estetskega pomena le teh.
Jih vzpodbujati k sodelovanju s
starši, sorodniki in drugimi krajani.
Jih navajati na samostojno iskanje in
zbiranje podatkov iz različne literature in medijev.
Jih vzpodbujati k ustvarjalnemu delu.
Jih navajati na kritično ocenjevanje
izdelkov.
PROGRAM DELA
S SEPTEMBER, OKTOBER
Pridobivanje informacij:
Staršem smo
razdelili vprašalnike, s katerimi smo poskušali pridobiti čim več informacij o
nahajališčih različnih starejših objektov: hiše, gospodarska poslopja,
pročelja, okna, vrata, portali, line, štukature, vodnjaki, obcestni kamni,
mejniki, nagrobni kamni, razpela, kapelice...
Na podlagi
informacij smo z učenci poskušali čim več teh objektov obiskati in si jih natančno
ogledati, ter jih fotografirati.
NOVEMBER
– APRIL
Raziskovanje:
Učenci so
za nekatere objekte raziskali tudi zgodovinsko ozadje ( lastniki, leto gradnje –
izdelave, pomen...). O tem so
povprašali starše, sorodnike, krajane...
V različni
literaturi in na internetu so poskušali poiskati čimveč podobnih objektov ali
posameznih elementov, ter jih primerjali s tistimi, ki se nahajajo v našem
kraju.
Ustvarjanje:
Vsaki
drobtinici smo namenili še precej pozornosti. Likovno smo
upodabljali in prerisovali objekte ali le posamezne elemente, pri tem
pa smo se posluževali različnih likovnih tehnik. Nekaj časa smo
namenili tudi
literarnem poustvarjanju. Izmišljali smo si zgodbice in
pravljice, ki so temeljile na zgodovinskih dejstvih, ali pa so bile le
plod naše domišljije. Marsikdo se je imel možnost
preizkusiti tudi v
kovanju rim.
Mentorici sva vsak drugi mesec zastavili nagradno uganko za vse učence naše šole. V kraju sva
fotografirali zanimive detajle različnih objektov, katere so učenci poskušali
prepoznati.
Naše delo je bilo
možno spremljati na panoju OPB-ja v spodnjem hodniku. Tam smo razstavljali slike, risbice, grafike, kiparske izdelke,
zgodbice, pravljice, pesmice in seveda tudi fotografije, ki smo jih posneli na
naših raziskovalnih sprehodih ali pa so jih učenci sami prinašali v šolo.
Vso sprotno
delo smo objavljali tudi na naši spletni strani.
MAJ, JUNIJ
Zaključek projekta
Ob zaključku smo na
hodnikih naše šole pripravili obširno razstavo
naših izdelkov, izdelali pa bomo tudi zbornik vseh fotografij in
izdelkov, ki so nastajali skozi celo
šolsko leto.
Vodji projekta: KSENIJA MITOV in NADA LAMPRET