Naj dogodki              ***

Oktober 2007

3. - 4. 10.

Zbiranje odpadnega papirja

Na OŠ Ledina je 3. in 4.  oktobra 2007 potekalo zbiranje odpadnega papirja pod vodstvom gospe Nadje Ulcej in gospe Irene Šimenc Mihalič.  Odziv na zbiranje je bil tokrat občutno večji, saj smo papir tehtali po oddelčnih skupnostih, ki bodo z izkupičkom, za razliko od lanskega šolskega leta, ko je bil namenjen v dobrodelne namene, samostojno razpolagale. Kolikor zbranega odpadnega papirja, toliko denarja.

Učenci, starši in učitelji so z velikim veseljem in občutkom skupinskega duha prinašali odpadni papir. Podjetje Surovina nam je ponudilo 70 evrov na tono zbranega odpadnega papirja. Po naših meritvah in izračunih smo zbrali 5951,6 kg odpadnega papirja. Zmagovalci zbiranja smo vsi, ki smo pri tem sodelovali.

Največ odpadnega papirja so zbrali v 5. b, 1878 kg , sledita 1. b z 698,6 kg in 6. b z 583,2 kg zbranega odpadnega papirja.

Oddelčnim skupnostim ponujamo možnost, da prislužena finančna sredstva v celoti ali delno namenijo v dobrodelne namene za pomoč prizadetim v poplavah v Železnikih.

Nadja Ulcej

30. 9. -

5. 10.

Prijateljstvo ne pozna meja

V okviru mednarodne izmenjave učencev E-twinning Prijateljstvo ne pozna meja je 10 učencev in učenk iz  osnovne šole  Kossuth Lajos iz Dabasa (Madžarska) obiskalo Ljubljano. Učenci osnovne šole Ledina in Bičevje so za teden dni postali njihovi gostitelji.

Gospod László Herman, vodja projekta, je poskrbel, da je bilo njihovo bivanje v Sloveniji zabavno, prijetno in poučno.   (več..)

4. 10.

Policijska postaja iz Ljubljane na OŠ Ledina

Na OŠ Ledina se je predstavila policijska postaja iz Ljubljane. Učenci in učenke od 1. do 6. razreda so imeli možnost, da iz prve roke izvedo, vse kar jih zanima v zvezi z delom policista. Predstavitev so si ogledali tudi gostje z Madžarske. Vodja policijskega okoliša, gospa Silva Gašperič, je poskrbela, da so policisti svoje delo prikazali na zelo zanimiv način. Tako so se predstavili različni rodovi: konjeniki, vodniki psov ter prometna policija: motoristi, kolesarji in marica.

Gospod Laszlo Herman, vodja projekta, je bil nad predstavitvijo navdušen.

5. 10.

Sejem Narava – zdravje

V petek, 5. 10. 2007 smo imeli učenci 9. razredov OŠ Ledina tehnični dan. Gospa Karmen Kete, vodja tehničnega dne, je vse moči usmerila v to, da bi tudi devetošolci živeli zdravo in postali bolj ekološko osveščeni.  Najprej smo si v šoli ogledali dva poučna filma o vodi in o tem, na kakšne načine lahko z njo varčujemo ter o embalaži in njeni obdelavi. Zatem smo ugotavljali, katere aditive dodajajo hrani in katere čistilom. Nato smo se skupaj z razredničarkama odpravili na Gospodarsko razstavišče, kjer je potekal sejem Narava – zdravje. Ogledali smo si veliko stojnic s poučno tematiko – v ospredju je bilo zdravje. Obiskali smo stojnice različnih proizvajalcev ustekleničene vode (Dana, Zala, Radenska), si ogledali živali, ob stojnicah z ekološko pridelano hrano pa smo z veseljem kakšen izdelek tudi pokusili. Veliko novega smo izvedeli tudi o slovenskih termah, svoje znanje pa smo izpopolnjevali o slovenski kulturi in naravni dediščini. Prav zabavno pa je bilo, ko smo reševali delovne liste in spraševali mimoidoče po različnih informacijah.

Brina Stančič, 9. a

1. 10. do

12. 10.

Plavanje prvošolcev

Prvošolci smo deset dni uživali na kopališču Tivoli v sodelovanju z Agencijo za šport Ljubljana.

S plavalnimi učitelji smo se igrali v vodi in se učili plavati. Res je bilo zabavno!!! Komaj čakamo, da bomo v tretjem razredu ponovno obiskovali plavanje.

Učenci in učenke 1.a in 1.b z učiteljicami

16. 10.

Kros v Tivoliju

V torek so se učenci in učenke naše šole udeležili jesenskega občinskega krosa. Lepo vreme in množica navdušenih otrok sta bila razloga za precejšen živ žav v okolici. Vse čestitke nastopajočim, še posebej pa Blažu, Koumbi in Maši, ki so si pritekli medalje.

Janez Podgoršek

17. 10.

Predstava Toli v šoli

V srednji telovadnici smo si ogledali predstavo Toli v šoli. Povabili smo tudi otroke iz vrtca Ledina.

Izjave otrok o predstavi:

-      "Všeč mi je bila pesem."

-      "Da smo jedli sladki cekin."

-      "Dve veliki pisani nogavici"

-      "Všeč mi je bil ples s Tolijem."

-      "Naučili smo se pesmico."

-      "Spoznali smo TOLIMAT."

Učenci in učenke 1. razredov z učiteljicami

17. 10.

Na sončni strani Alp

15. 10. 2007 se je ob 20.10 v kinu Dvor v Ljubljani odvijala premiera filma Na sončni strani Alp. Gre za kratki igrani film scenarista in režiserja Janeza Burgerja, ki je na 10. Festivalu slovenskega filma v Portorožu prejel nagrado Vesna za najboljši kratki film po mnenju strokovne žirije.

Med igralsko zasedbo pa najdemo tudi tri učence OŠ Ledina : Koumbo Camaro, Eliso Camaro in Kanyja Michela Obengo.

Film prikazuje dve tipični slovenski družini, ki živita v alpski idili, dokler sosed ne kupi novega avta …

Več na: http://www.nasoncnistranialp.com/

20. 10.

Poročilo z državnega tekmovanja v znanju logike

Kraj: OŠ HINKA SMREKARJA, LJUBLJANA

Datum: 20. 10. 2007

Spremljevalec: Ines Štular

Popravljalec nalog: Ines Štular

Tekmovanja so se udeležili najuspešnejši (največ po dva učenca) učenci s šolskega tekmovanja 7., 8. in 9. razreda. Zaradi osvojenega zlatega priznanja v preteklem letu se je Jure Petek brez predhodnega tekmovanja uvrstil na državno tekmovanje. Po doizboru so bili izbrani še tretje uvrščeni tekmovalci s šolskega tekmovanja. Tako je na državnem tekmovanju v znanju logike letos  tekmovalo 9 naših učencev, in sicer

Jan Vrhovec, 7.c; Meta Marinko, 7.d; Nik Drozg, 7.c; Lucija Bahovec, 8.b; Jure Korošec, 8.b; Iza Korpar, 8.b; Jure petek, 9. b; Alenka Bahovec, 9.b; Brina Stančič, 9.a.

Priprave na tekmovanje so potekale mesec dni. Učenci so zavzeto analizirali šolske tekmovalne naloge, reševali naloge z državnih in regijskih tekmovanj, se posvetovali o rešitvah in načinu reševanja posameznih vrst nalog. Z veliko željo po dodatnem znanju in uspehu so redno prihajali na priprave.

Več jih kaže veliko nadarjenost in dobro znanje logičnih povezav. Letos nam zaradi bolezni lani zlatega tekmovalca žal ni uspelo poseči po zlatih priznanjih.

Mentorica logike:  Ines Štular

26. 10.

Video konferenca z OŠ Tabor II Maribor

Učenci predmetne stopnje Valentina Slodnjak, Jure Vozel, Alenka Bahovec, Vika Brvar,  Dora Elisa Gahona Gliha in Maiken Kores so se danes v e- in video konferenci Dobrih vesti iz naše šole in našega mesta prvič srečali z vrstniki iz OŠ Tabor II iz Maribora. Drug drugemu so predstavili šolo, sebe in svoje konjičke in izmenjali mnenja o tem, kako mladi preživljajo prosti čas in kako se zabavajo. To je tudi tema letošnjega otroškega parlamenta. Ugotovili so, da jih povezuje kar nekaj skupnih interesov in se dogovorili, da bodo s takšnim načinom izmenjave mnenj nadaljevali po počitnicah.

Ljubica Kosmač

22. - 28. 10.

Projekt izmenjave med OŠ Ledina in OŠ Poljane ter Realschule iz  Alpna (Nemčija)

Deset učencev in učenk iz OŠ Ledina je s svojimi vrstniki iz OŠ Poljane teden dni preživelo v Nemčiji, kjer je potekala izmenjava učencev. Učenci so bili gostje pri vrstnikih iz mesta Alpen v Nemčiji. Koordinatorica projekta na naši šoli je bila gospa Vera Krizmanič. Projekt je delno sofinanciran s strani mestne občine Ljubljana, del stroškov pa so pokrili starši.

V Alpnu so jih pričakali gostitelji in njihova koordinatorja gospa Carolina Cutura in gospod Lukas Astor.

V nadaljevanju predstavljamo okvirni program:

1. dan: prihod in nastanitev;

2. dan: izlet v Bochum, kjer so si učenci ogledali rudniški muzej in rov ter kasneje še planetarij;

3. dan: športne aktivnosti v Duisburgu – plezanje, ogled mesta Duisburg, druženje z vrstniki in družinami;

4. dan: sprejem pri županu mesta Alpen, delavnice na šoli: glasbena, likovna in kuharska; popoldne izlet v mesto Xanten in ogled ostankov rimskega mesta Xanten;

5. dan: izlet v Köln: ogled mesta, katedrale in muzeja rimskih izkopanin;

6. dan: dan z družino;

7. dan: potovanje z vlakom v Ljubljano.

Gospa Vera Krizmanič pravi, da je bil vsak dan svojevrsten, enkraten in nepozaben dogodek. Svoje vtise pa je strnila z besedami: »Kljub tremi in pričakovanjem, ki smo jih imeli na začetku potovanja, so bili vtisi in odzivi pozitivni tako s strani gostov kot tudi gostiteljev. Zagotovo je potrebno pohvaliti popoldanska druženja z drugimi nemškimi vrstniki, ki niso bili neposredno vključeni v sam projekt. V tem času smo spoznavali novo kulturo in navade ter izmenjavali mnenja o našem in njihovem šolskem sistemu. V Alpen pa smo ponesli tudi ime Slovenija, saj smo vrstnikom iz Nemčije predstavili našo državo in prestolnico Ljubljano. Veselim se že izmenjave, ki bo prihodnje leto.«

Alpen, kot so ga doživeli učenci

Konec oktobra smo se učenci z Ledine odpravili na izmenjavo učencev v nemško mesto Alpen. Doživeli smo veliko lepega, med drugim smo si ogledali mesto Köln, staro rimsko mesto Xanten, obiskali planetarium, se vozili z ladjico, tramvajem ... Šli smo tudi v ogromen nakupovalni center, kjer smo si privoščili nakupovanje.

Nekaj boljšega pa je bila vožnja z vlakom, saj smo se veliko nasmejali in uživali v družbi. Ugotovili smo, da nam je ta način potovanja zelo všeč ...

Nekaj smešnih dogodkov:

- kadar smo odhajali iz restavracije ali pa trgovine, so nas pozdravili s Tschüß in smo jim odzdravili, Lana pa je namesto Tschüß rekla cheers; čeprav smo ji povedali, da to ni prav, je Nemce še naprej veselo pozdravljala po angleško »na zdravje«;

- eden od Nemcev, po imenu Deniss, je Živo nosil štuparamo in sta se po nesreči zaletela v izložbo;

- vsi smo imeli razkošne sobe z vso tehnologijo, Steven pa je moral spati v kletni sobi, kjer je bila poleg postelje le še majhna lučka;

- v planetariumu je bilo vse v nemškem jeziku, tako Slovenci nismo nič razumeli; na stolih, na katerih smo skorajda ležali, pa smo nekateri ob poslušanju kar zaspali.