Učenje slovenščine na daljavo
Mentorici:
Lara Stefansdottir, Islandija
Jona Palsdottir, Islandija
LJUBLJANA, 23. marca 1998
Te splošne cilje dosegamo pri slovenščini z različnimi oblikami in metodami dela. Pri tem uporabljamo najrazličnejša učna sredstva in elektronske medije, kot so radio, TV, video in v zadnjih letih seveda računalnik, medij, ki osvaja svet. Če je v UNESCOVI Deklaraciji o vzgoji za medije iz leta 1982 še pisalo, da v nekaterih deželah otroci preživijo več časa pred televizorjem kot v šoli, to danes najbrž velja za otrokovo razmerje do računalnika, ki postaja medij, kot ga še ni bilo: uporabnike močno motivira, saj vpliva na svet s sliko, besedo in tudi z zvokom, omogoča skoraj brezmejno in raznovrstno komunikacijo ter dostop do številnih informacij, pa tudi igro.
In šola naj bi zmožnosti tega medija kot učnega sredstva znala smotrno izrabiti za pridobivanje in uporabo znanja in razvijanje spretnosti v okviru vseh štirih dejavnosti ob računalniku – poslušanje, branje, govorjenje, pisanje. Navajala naj bi na učinkovito uporabo računalnika za individualno učenje in za sodelovalno učenje v učno-vzgojnem procesu in izven njega. Šola naj bi uzaveščala tudi vpliv, kakršnega ima ta medij na kulturno identiteto s pretokom informacij in idej med različnimi kulturami in drugo.
V ta namen in s takimi cilji je nastala spletna stran za pouk slovenščine na daljavo, ki se nahaja na Arnesovem strežniku na naslovu:
http:// www2.arnes.si/~osljhism1/Index.htm.
Je rezultat 80 urnega seminarja, ki ga je organiziralo Ministrstvo RS za šolstvo – RO in Zavod za odprto družbo z naslovom Učenje na daljavo.
Zasnovana je kot moja osebna spletna stran za pouk slovenščine na daljavo in vsebuje poleg ogrodja oziroma "školjke" tudi ilustrativno gradivo, ki nakazuje namen, cilje, vsebine, oblike in metode dela pri pouku slovenščine na daljavo.
Spletna stran za pouk slovenščine na daljavo je namenjena za poučevanje slovenščine, in sicer učencem višjih razredov osnovne šole oziroma učencem sedanjega 5., 6., 7. in 8. razreda osnovne šole (zdravim, bolnim, invalidom).
Pouk slovenščine ob računalniku bo vodil učitelj slovenskega jezika z ustrezno strokovno izobrazbo in z ustreznim računalniškim znanjem.
Že naslovna stran strani kaže, da bo pri poučevanju imel učitelj oseben pristop.
Zato je spletna stran zasnovana tako, da učenec najprej spozna učitelja.
(Glej www2.arnes.si/~osljhism1/Index.htm).
Na naslovni strani so tri vhodne točke: VPISNICA, UČILNICA in OGLASNA DESKA.
Vpisnica je mesto za vpis oziroma prijavo učenca za pouk slovenščine na daljavo.
Oglasna deska je namenjena sprotnemu obveščanju učencev o aktualnih dogodkih v zvezi z učenjem na daljavo in drugih.
Učilnica je zasnovana tako, da obsega pravzaprav vse ključne dele učnega procesa, od organizacijske do učne ravni.
(Glej www2.arnes.si/~osljhism1/ucilnica.htm)
Informacijsko in učno središče učilnice predstavljata svetovalec in knjižnica. Svetovalec učenca vodi po učnih korakih do usvojitve znanja oziroma tako, da učenec doseže zastavljene učne cilje.
(Glej www2.arnes.si/~osljhism1/nasvet1.htm in delo_fin.htm)
Stran vključuje vse faze učnega procesa: