Tehniški dan ZDRAVJE NA DELOVNEM MESTU

V ponedeljek, 1. 12. 2008, smo imeli prvi tehniški dan ZDRAVJE NA DELOVNEM MESTU. Sodelovali smo učenci 6. do 9. razreda iz Gabrovke in z Dol. Delo je potekalo v devetih skupinah, po tretji šolski uri pa je oblikovala še skupina novinarjev, kjer so bili posamezni učenci iz vsake skupine. Peto šolsko uro je sledilo poročanje v dvorani. Tehniški dan se je zaključil ob 12.15.
STOL SKOZI ČAS IN ZGODOVINO

V naši skupini je bilo 6 učencev, delo je vodila učiteljica Metka Potočnik. V knjigah in na internetnih straneh smo iskali različne slike stolov iz različnih zgodovinskih obdobij. Naredili smo multimedijsko predstavitev, kjer smo predstavili različne stole nekoč in danes. Prve stole so izdelali v 11. stoletju. Uporabljali so naravne materiale, kot so les, kovina itd. Sedaj pa  poleg stolov iz naravnih uporabljamo tudi stole iz umetnih materialov. Seznanili smo se tudi, kako so ljudje včasih sedeli.
Judita Zupančič, 7. r.
sl
sl

BONTON SEDENJA ZA JEDILNO MIZO

V skupini je bilo sedem učenk, delale smo pod vodstvom učiteljice Marjane Kolar.
Na začetku smo se seznanile s pravilnim sedenjem za mizo in se tako poučile o obnašanju in primernem vedenju.
Nato smo pogrnile mizo in pripravile pogrinjke. Pribor smo razporedile po vseh pravilih, glede na jedilnik, za različne priložnosti. S pomočjo šolske kuharice smo se naučile zlaganja prtičkov.
Da pa smo pričarale še nekoliko bolj praznično vzdušje, smo poskrbele tudi za dekoracijo, ki smo jo izdelale same. 
 Pia Pavlin, 9. r.

Načrtovanje stola in sestavljanje modela

V naši skupini je bilo devet učencev, mentorica pa je bila učiteljica Nataša Zupančič. Najprej smo izmerili dolžine, širine sedal in naslonjal različnih primerov stolov. Zatem smo izdelali svoje skice, ki smo jih različno pomanjšali, npr. trikrat, širikrat ali samo dvakrat. Ko smo končali z izdelavo skice, smo pričeli izdelovati model stola. Iz papirnatih trakov smo najprej oblikovali noge stola, nato sedala in na koncu še naslonjala. Posamezne dele smo zlepili skupaj in model stola je bil končan.

Florijan Lambergar, 7. r.


sl
sl

Pripomočki za korekcijo položaja pri sedenju za mizo

V skupini je bilo 20 učencev, mentorja pa sta bila učitelj Igor Hostnik in hišnik Bojan Kotar.
Podloge za noge smo izdelovali zato, ker so v učilnicah enako veliki stoli, učenci pa so seveda različnih velikosti.
Potek dela
Najprej smo šli po deščice različnih velikosti in jih posortirali  po vrstah.
Zatem smo delali po tekočem traku. Dva sta dajala deščice v model,  da je bilo tistemu, ki je vrtal, laže. Dva sta  zatem sortirala deščice in  dajala modele dol. Šest  učencev pa je zabijalo moznike v luknje na deščicah. Ostali učenci pa so deščice z mozniki povezovali z drugimi deščicami. En učenec pa je nadziral, če vsi deli dobro držijo skupaj.
Uroš Šinkovec, 8. r.

POT NASTANKA REKLAMNE ZGIBANKE ZA PODLAGO ZA NOGE

V skupini je bilo osem učencev, naša mentorja pa sta bila Jožica Vrtačnik in Jernej Jemec.
Na začetku smo se pogovarjali, kako bomo oblikovali zgibanko in kaj naj bo na posamezni strani. Razmišljali smo o idejah za slogan za naš izdelek.
Nekaj primerov:
Vsakdo si želi sedeti na "dobrem" stolu. 
Lepše je življenje na dobrem stolu.
Ali si že sedel na Stolu?
Zelo huda pručka na kolesih.
Sledilo je fotografiranje podlog za noge in izbira slogana. Vse skupaj smo računalniško obdelali. Pomagali smo si tudi z iskanjem podatkov na spletnih straneh.
Jan Mak, 8. r.
sl
sl
REKREACIJA OB DOLGOTRAJNEM SEDENJU

Našo skupimo je sestavljalo 11 učencev, delali smo pod vodstvom učitelja Igorja Medveda in učiteljice Branke Povše. Najprej smo se seznanili, kakšne so posledice na hrbtenici ob nepravilni drži. In ugotovili, da je najhuje, če sedimo tako, da imamo noge na stolu oz. da sedimo na nogah, saj je to težavo najteže odpraviti. Učitelj nam je natančno opisal držo telesa med sedenjem (zravnana hrbtenica, ramena nazaj, prsi ven, trebuh "not", prava kota med hrbtenico in stegnenico ter stegnenico in golenico. Potem smo odšli v telovadnico, kjer smo ob steni razvrstili blazine, na katere smo se ulegli in v ležečem položaju delali različne vaje za vse mišice, predvsem za trebušne. Ugotovili smo tudi, da je dobro, da se vsak dan 2 uri rekreiramo na prostem in 1 uro v okviru šole.
Klara Dim, 6. r.

SEDENJE PRI NAS IN DRUGJE

V skupini je bilo 10 učenk, mentor pa je bil učitelj Ivan Troha. Razdelili smo se v pet podskupin. Vsak par je imel svojo nalogo, in sicer iskanje podatkov na spletu o načinih sedenja na posameznih kontinentih: v Evropi, v Ameriki, v Aziji … Zbrane podatke oz. informacije smo jih uporabili pri sestavljanju poročila, oblikovali smo tudi plakat.

Izvedeli smo, da so stoli po svetu zelo različni, da ponekod ljudje ne sedijo le na lesenih stolih, ampak tudi na klopeh, na mehkih naslonjačih, nekateri kar na tleh

Lea Meserko, 8. r.
sl
sl

ŠKODLJIVI VPLIVI NA DELOVNEM MESTU

V tej skupini je sodelovalo 8 učencev. Mentorica je bila učiteljica Erna Šekli. Na za začetku je vsak od učencev povedal svoje mnenje o delovnem prostoru: kakšna mora biti svetloba, stoli, mize, drža in kako je s hrupom. Pogovarjali smo se predvsem o ergonomiji in ergonomičnem oblikovanju. Ogledali smo si tudi posledice nepravilne drže. Ko smo zbrali svoja mnenja, smo jih zapisali na tablo v obliki miselnega vzorca (DELOVNI POGOJI – ŠOLA), kasneje smo ga napisali tudi na papir. Tri učenke pa so opisale pogoje oz. škodljive vplive na delovnem prostoru v multimedijski obliki. Izvedeli smo predvsem, kako so za naše zdravje pomembne predvsem drža, višina in oblika stola.

Urška Anžlovar, 9. r.

POROČILO O TEHNIŠKEM DNEVU

Novinarska skupina se je oblikovala po tretji uri, prve tri ure smo bili člani dejavni v drugih skupinah, da smo se seznanili z vsebino dela. Četrto uro smo oblikovali poročila, peto uro smo besedila natipkali in dodali fotografije.
Naša mentorica je bila učiteljica Anica Resnik.

Vrni