|
Tehniški
dan ZDRAVJE NA DELOVNEM MESTU |
V ponedeljek,
1. 12. 2008,
smo imeli prvi tehniški dan ZDRAVJE NA DELOVNEM MESTU. Sodelovali smo
učenci 6.
do 9. razreda iz Gabrovke in z Dol. Delo je potekalo v devetih
skupinah, po
tretji šolski uri pa je oblikovala še skupina novinarjev, kjer so bili
posamezni učenci iz vsake skupine. Peto šolsko uro je sledilo poročanje
v
dvorani. Tehniški dan se je zaključil ob 12.15.
|
|
STOL
SKOZI ČAS IN ZGODOVINO
V naši skupini je
bilo 6 učencev, delo je vodila učiteljica Metka Potočnik. V knjigah in
na internetnih
straneh smo iskali različne slike stolov iz različnih zgodovinskih
obdobij.
Naredili smo multimedijsko predstavitev, kjer smo predstavili različne
stole
nekoč in danes. Prve stole so izdelali v 11. stoletju. Uporabljali so
naravne
materiale, kot so les, kovina itd. Sedaj pa poleg
stolov iz naravnih uporabljamo tudi stole iz umetnih
materialov. Seznanili
smo se tudi, kako so ljudje včasih sedeli.
Judita Zupančič, 7. r.
|
![]() |
![]() |
BONTON
SEDENJA ZA JEDILNO MIZO V skupini je bilo sedem učenk,
delale smo pod vodstvom
učiteljice Marjane Kolar.
Na začetku smo se seznanile s
pravilnim
sedenjem za mizo in se tako poučile o obnašanju in primernem vedenju.
Nato smo pogrnile mizo in
pripravile pogrinjke. Pribor
smo razporedile po vseh pravilih, glede na jedilnik, za različne
priložnosti. S
pomočjo šolske kuharice smo se naučile zlaganja prtičkov.
Da pa smo pričarale še nekoliko
bolj praznično vzdušje,
smo poskrbele tudi za dekoracijo, ki smo jo izdelale same.
|
|
Načrtovanje
stola in sestavljanje modela V
naši skupini je bilo devet učencev, mentorica pa je bila učiteljica
Nataša
Zupančič. Najprej smo izmerili dolžine, širine sedal in naslonjal
različnih
primerov stolov. Zatem smo izdelali svoje skice, ki smo jih različno
pomanjšali, npr. trikrat, širikrat ali samo dvakrat. Ko smo končali z
izdelavo
skice, smo pričeli izdelovati model stola. Iz papirnatih trakov smo
najprej
oblikovali noge stola, nato sedala in na koncu še naslonjala. Posamezne
dele
smo zlepili skupaj in model stola je bil končan.
|
![]() |
![]() |
Pripomočki za
korekcijo
položaja pri sedenju za mizo V
skupini je bilo 20 učencev, mentorja pa sta bila učitelj Igor Hostnik
in hišnik
Bojan Kotar.
Podloge
za noge smo izdelovali zato, ker so v učilnicah enako veliki stoli,
učenci pa
so seveda različnih velikosti.
Potek
delaNajprej smo šli po deščice različnih velikosti in jih posortirali po vrstah. Zatem
smo delali po tekočem traku. Dva sta dajala deščice v model, da je bilo tistemu, ki je vrtal, laže. Dva
sta zatem sortirala deščice in dajala modele dol. Šest učencev
pa je zabijalo moznike v luknje na
deščicah. Ostali učenci pa so deščice z mozniki povezovali z drugimi
deščicami.
En učenec pa je nadziral, če vsi deli dobro držijo skupaj.
Uroš Šinkovec,
8. r.
|
|
POT NASTANKA
REKLAMNE
ZGIBANKE ZA PODLAGO ZA NOGE V skupini je bilo
osem učencev, naša mentorja pa sta bila Jožica Vrtačnik in Jernej Jemec.
Na začetku smo se pogovarjali, kako bomo oblikovali zgibanko in kaj naj bo na posamezni strani. Razmišljali smo o idejah za slogan za naš izdelek. Nekaj primerov: Vsakdo si želi sedeti na "dobrem" stolu. Lepše je življenje na dobrem stolu. Ali si že sedel na Stolu? Zelo huda pručka na kolesih. Sledilo je
fotografiranje podlog za noge in izbira slogana. Vse skupaj smo
računalniško
obdelali. Pomagali smo si tudi z iskanjem podatkov na spletnih straneh.
Jan Mak, 8. r.
|
![]() |
![]() |
REKREACIJA
OB
DOLGOTRAJNEM SEDENJU
Našo
skupimo je sestavljalo 11 učencev, delali smo pod vodstvom
učitelja Igorja Medveda in učiteljice Branke Povše. Najprej smo se
seznanili,
kakšne so posledice na hrbtenici ob nepravilni drži. In ugotovili, da
je najhuje,
če sedimo tako, da imamo noge na stolu oz. da sedimo na nogah, saj je
to težavo
najteže odpraviti. Učitelj nam je natančno opisal držo telesa med
sedenjem
(zravnana hrbtenica, ramena nazaj, prsi ven, trebuh "not", prava kota
med
hrbtenico in stegnenico ter stegnenico in golenico. Potem smo odšli v
telovadnico, kjer smo ob steni razvrstili blazine, na katere smo se
ulegli in v
ležečem položaju delali različne vaje za vse mišice, predvsem za
trebušne.
Ugotovili smo tudi, da je dobro, da se vsak dan 2 uri rekreiramo na
prostem in
1 uro v okviru šole.
Klara
Dim, 6. r.
|
|
SEDENJE PRI NAS IN DRUGJE V
skupini je bilo 10 učenk, mentor pa je bil učitelj Ivan Troha.
Razdelili smo se
v pet podskupin. Vsak par je imel svojo nalogo, in sicer iskanje
podatkov na
spletu o načinih sedenja na posameznih kontinentih: v Evropi, v
Ameriki, v
Aziji … Zbrane podatke oz. informacije smo jih uporabili pri
sestavljanju
poročila, oblikovali smo tudi plakat. Izvedeli
smo, da so stoli po svetu zelo različni, da ponekod ljudje ne sedijo le
na
lesenih stolih, ampak tudi na klopeh, na mehkih naslonjačih, nekateri
kar na
tleh Lea Meserko, 8.
r.
|
![]() |
![]() |
ŠKODLJIVI VPLIVI NA DELOVNEM
MESTU V
tej skupini je sodelovalo 8 učencev. Mentorica je bila učiteljica Erna
Šekli.
Na za začetku je vsak od učencev povedal svoje mnenje o delovnem
prostoru:
kakšna mora biti svetloba, stoli, mize, drža in kako je s hrupom.
Pogovarjali
smo se predvsem o ergonomiji in ergonomičnem oblikovanju. Ogledali smo
si tudi
posledice nepravilne drže. Ko smo zbrali svoja mnenja, smo jih zapisali
na
tablo v obliki miselnega vzorca (DELOVNI POGOJI – ŠOLA), kasneje smo ga
napisali tudi na papir. Tri učenke pa so opisale pogoje oz. škodljive
vplive na
delovnem prostoru v multimedijski obliki. Izvedeli smo predvsem, kako
so za
naše zdravje pomembne predvsem drža, višina in oblika stola. Urška Anžlovar, 9. r. |
|
POROČILO
O
TEHNIŠKEM DNEVU Novinarska skupina
se je oblikovala po tretji uri, prve tri ure smo bili člani dejavni v
drugih
skupinah, da smo se seznanili z vsebino dela. Četrto uro smo oblikovali
poročila, peto uro smo besedila natipkali in dodali fotografije.
Naša
mentorica je
bila učiteljica Anica Resnik. |
|