16. ŠOLSKI PARLAMENT

V četrtek, 25. 01. 2007 smo imeli v šoli Gabrovka šolski parlament. Tema letošnjega parlamenta je: Naše mnenje o devetletki. Udeležili so se  ga predstavniki vseh razrednih skupnosti šole Gabrovka ter Podružnične šole Dole pri Litiji, tudi najmlajši, učenci 1. razreda in povedali, kaj jim je v šoli všeč in česa ne marajo.
Predstavniki razrednih skupnosti so povedali veliko zanimivega. Ugotovili smo, da učenci v šolo radi hodijo in imajo zelo različne izkušnje, pozitivne in negativne.

Večini učencev je všeč:

  • da imajo v šoli obvezen plavalni tečaj (rezultat je opazen – vsi učenci naše šole zaključijo osnovno šolo z ustreznim znanjem plavanja - kot plavalci),
  • organizirano šolsko prehrano,
  • možnost obiskovanja podaljšanega bivanja, ker je tako poskrbljeno za njihovo varnost in lahko večino šolskih obveznosti opravijo v šoli,
  • da lahko v šoli puščajo nekatere šolske potrebščine (mlajši učenci puščajo v šoli vse šolske potrebščine),
  • zgodnje učenje tujega jezika,
  • šola v naravi,
  • izvedba tehniških dni,
  • ponudba izbirnih predmetov,
  • da z izbirnimi predmeti praviloma izboljšajo učni uspeh,
  • nivojski pouk,
  • nacionalno preverjanje znanja,
  • ponudba interesnih dejavnosti,
  • učna pomoč,
  • prost dostop do računalnikov in interneta,
  • da imajo napovedano preverjanje in ocenjevanje znanja,da se k splošnemu uspehu upoštevata le dva, bolje ocenjena obvezna izbirna predmeta.
skupna
Delo
Porocanje

Ni jim všeč:

  • da imajo veliko število predmetov,
  • da imajo težke torbe,
  • da rezultati nacionalnega preverjanja znanja nimajo večje vloge pri vpisu v srednjo šolo,
  • da tretjega predmeta pri nacionalnem preverjanju znanja ne izberejo sami, ampak jim ga določi minister za šolstvo,
  • da imajo veliko število ur pouka in jim zmanjkuje časa za interesne dejavnosti,
  • uvedba dveh ocenjevalnih obdobij, saj ima ta novost tudi slabo lastnost – učenci težje popravijo slabše ocene,
  • da se nenehno spreminjajo merila za sprejem v srednjo šolo v primeru omejitve vpisa.
Na podlagi ugotovitev smo oblikovali mnenje:
Osnovna šola je obvezna za vse otroke od 6. – 14. leta, kar pomeni, da je osnovnošolsko izobraževanje pravica in dolžnost. Organizacijo izobraževanja določa država. Za vse udeležence, učence je najpomembneje, da:
  • si pridobijo čimveč znanja,
  • da zaupajo vase in svojim učiteljem, ki jim bodo v oporo in jim pomagali pri premagovanju težav,
  • da sodelujejo in so aktivni, postavljajo vprašanja ter poiščejo odgovore.
skupno

Vrni